Microsoft kände till problem med repade skivor

Robot
Microsoft kände till problem med repade skivor
Medlem
Microsoft kände till problem med repade skivor

Bara läsa i manualen? Är de så så är de så.

Medlem

Jävla gnäll... får man för sig att dansa med sin 360 när den läser en skiva så får man skylla sig själv, har flyttat på min 360 en hel del när den laddat spel. Och du menar jag inte flytta på den 2 cm utan att byta mellan stående och liggande "läge"... och nej inte haft några repade skivor.

Nu säger jag inte att det inte potentiellt kan vara ett problem men lite förnuft får väl folk ha innan dom klagar

Inaktiv

Detta kan väl hända vilken CD-läsare som helst?

Flytta inte på TV, Dator, TV-spel, DVD när de är igång!

Någon som flyttat på elektriska ljustakar när de varit igång?
Testa att släppa ljusstaken ifrån 1 cm (inte välta) och se vad som händer.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

Detta var anledningen till att jag övergav mitt 360. Fick 5st spelskivor sönderrepade utan att röra konsolen. Var ytterst försiktig med skivorna oxå. Orkade inte fortsätta skicka in trasiga skivor till försäljaren varje månad...

Medlem

Men fy f-n va förbannad jag blir på folk som klagar på en sån här sak! Som om det skulle vara ett problem.

Det är ren fysik. En snurrande disk vill ligga kvar i sitt plan. Så enkelt är det. Flyttar på då boxen medan disken snurrar finns det stora risker för repor. En varningstext SKA vara fullt tillräcklig.

Inaktiv
Skrivet av Ricke90:

Detta var anledningen till att jag övergav mitt 360. Fick 5st spelskivor sönderrepade utan att röra konsolen. Var ytterst försiktig med skivorna oxå. Orkade inte fortsätta skicka in trasiga skivor till försäljaren varje månad...

Om ditt xbox ständigt repade dina skivor borde du kunna bytt det.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Ricke90:

Detta var anledningen till att jag övergav mitt 360. Fick 5st spelskivor sönderrepade utan att röra konsolen. Var ytterst försiktig med skivorna oxå. Orkade inte fortsätta skicka in trasiga skivor till försäljaren varje månad...

Detta är inte samma "problem". Du verkar ha fått en defekt box.

Inaktiv

Står t.o.m på min första manual :

Viktigt

Så här unviker du att skivenheten fastnar och skadar skivor eller konsolen :

- Ta bort skivor innan du flyttar konsolen eller flyttar den mellan vågräta och lodräta placering.

- Använd aldrig spruckna skivor. De kan splittras inuti konsolen och fastna eller förstöra interna delar.

OBS : När konsolen står upprätt, kontrollerar du att skivan hålls på plats av flikarna på skivfacket så att den inte ramlar ut.

Dom har helt rätt MS! Folket får ta hand om grejerna istället och skyll inte på MS.

Medlem

Ändå JÄVLIGT dåligt av Microsoft att göra så här.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Men det är ju Microsoft, vad hade ni föväntat er? Alla Microsofts produkter suger, och xbox är största fail på markanden.

Inaktiv

signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

det visste tom. jag att MS satt med joker minen


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Kom ihåg att jag skrev ett mail till MS support när min GTAIV-skiva repades som fan. Som svar fick jag att det inte var fel på konsolen, utan att den "inte får röras när skivan är i". Grejen är ju att den repar skiten likt förbaskat.

Medlem

fail på folket som inte fattar att skivorna repas. rätt åt dom

Medlem

Men vem fan är så himla störd att man håller xboxen under armen när man spelar? det är väl ganska självklart... börja slit i en vanlig cd/dvd spelare så ska ni se att den skivan inte heller mår så bra! En annan sak är ju om dom pajjar även om enheten är stillastående!

Medlem
Medlem

Kunde inte ens lyfta ner min 360 från stående till liggande position utan att den sågande sönder halva skivan, så jävla pinsamt.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Men vägra fatta att skivan kan repas utan att du rör skiten, har hänt flera jag känner.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Kunde inte ens lyfta ner min 360 från stående till liggande position utan att den sågande sönder halva skivan, så jävla pinsamt.

Detta är precis det man INTE får göra. Då repas skivorna. Så enkelt är det.

Varför i hela friden ska man ens röra boxen när den är på?! Har jag aldrig fattat...

Inaktiv
Skrivet av Meshii:

Varför snor de från oss!!! lol...
M$ pissar på alla sina kunder som vanligt och 0 i support.
Grattis, eller så jävla grattis sen kan ni lika gärna skjuta vilt till de som vägrar betala en extra 150 kr för att byta skiten och moddar och laddar hem allt ist ^^

Sicken jävla looser-attityd brinn i helvete M$

Jag som fick 3 års plus i garanti

Snålt`?

Medlem

hej jag bara undrar hur sjuk är mickrosoft igentligen jag menar att dom visste detta problem men vägrade gå ut med det till all oss som har en xbox 360 grrrrr jag blir bara så arg.......:evil:

Medlem

Min första 360 var en sån som repade skivorna. Och nej, jag dansade inte med den hehe. Den gjorde det alldeles på eget initiativ.


signatur
Medlem
Skrivet av Jogu97b:

hej jag bara undrar hur sjuk är mickrosoft igentligen jag menar att dom visste detta problem men vägrade gå ut med det till all oss som har en xbox 360 grrrrr jag blir bara så arg.......:evil:

Hoppas du är ironisk...

Medlem

Om man känner till hur ett gyro funkar så är det ganska solklart att man inte bör ändra läge med disken snurrande.....
http://sv.wikipedia.org/wiki/Gyroskop

Inaktiv
Skrivet av LongKalsing:

Om man känner till hur ett gyro funkar så är det ganska solklart att man inte bör ändra läge med disken snurrande.....
http://sv.wikipedia.org/wiki/Gyroskop

Medlem

Hela hårdvaru designen på dom första boxarna som släpptes var ju helt värdelös med 30% failrate, MS visste om detta men valde ändå att släppa skiten för att få ett års försprång mot sony. Det är ju först nu 3 år senare som dom har en fungrande version som inte brinner upp när man använder den.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Inaktiv
Skrivet av Hardboiled15:

Ändå JÄVLIGT dåligt av Microsoft att göra så här.

Håller med

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Detta kan väl hända vilken CD-läsare som helst?

Flytta inte på TV, Dator, TV-spel, DVD när de är igång!

Någon som flyttat på elektriska ljustakar när de varit igång?
Testa att släppa ljusstaken ifrån 1 cm (inte välta) och se vad som händer.

Jo men tack vare det där speciella Microsoft-hatet så hamnar ALLT annat lite i skymundan.

Men man kan ju visserligen fråga sig varför de inte kan tillämpa samma teknik som de använder i t.ex. en bilstereo? Eftersom spelkonsolerna ofta kan vara utsatta för oförsiktiga småbarn som springer omkring... eller kanske något husdjur.

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:

Kunde inte ens lyfta ner min 360 från stående till liggande position utan att den sågande sönder halva skivan, så jävla pinsamt.

Brorsan gjorde så när han städade ,, Sen fick han stå där med dumstruten. Rör inte skiten när den är PÅ för guds skull ^^ !

123
Skriv svar