Microsoft kände till problem med repade skivor

Medlem

min skitbox repar skivor utmärkt, helt själv, good shit
blir en ps3 till jul

Medlem

Jasper ska vara den ultimata 360'n nu


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Alltså flytta på konsolen är knappast ett krav. Räcker ju att man går oförsiktigt i rummet eller spelar hög musik för att (tidig samsungläsare) ska repa skivor...

En annan sak man inte får göra är att t.ex. stänga av konsolen mitt i spelet genom guideknappen (eller gå ut till dashboard). Det repar garanterat.

Inaktiv

Känns som man borde stoppa här, kommer bara leda till en fejd mellan PS3 och xbox 360 som inte kommer leda till något... känns som det är rätt uttjötat att säga "min konsol är bäst"

Har själv ett xbox, men skulle hellre vilja ha ett ps3, men eftersom det är så "satans" dyrt så får man välja xbox som funkar "nästan" lika bra:)

Inaktiv

Förstår inte varför man ska flytta konsolen när det är igång.

Medlem
Skrivet av MulleMeck:

Förstår inte varför man ska flytta konsolen när det är igång.

Det ska man inte göra. Men den borde tåla att bli flyttad utan att repa skivor.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Kunde inte ens lyfta ner min 360 från stående till liggande position utan att den sågande sönder halva skivan, så jävla pinsamt.

naab


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Mitt GTA IV blev repat till döds utan att jag flyttade x360:t. Som tur är finns det ju ställen som reparerar skivor för 50 riksdaler. Ska besöka ett sådant. Funkar dock inte alltid tydligen.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Maxiie91:

inte förvånad maskinen är tillverkad av microsoft, gör de någonting rätt? nej.

Använder du Linux eller vadå?

Sitter du inne på Msn Messenger?
Har du hotmail?

Vet du vilket operativsystem som drev hotmail från början va innan ms köpte upp det?

Skulle gärna köra linux istället från windows crappet.
Vore guld att ha en burk som funkar kalas även en månad efter ominstallationen.

On topic kan jag säg att detta är ett grymt misstag av dom eftersom dom visste om det.
Hur länge har inte bärbara datorer haft cd/dvd i sig och går alldeles utmärkt att röra på.
Min gamla häck från -03 funkar utmärkt att grilla dvds i (x6 speed), samtidigt som jag bär runt på den.
Dom har lyckats göra en grymt bra produkt, men samtidigt sett mellan fingrarna lite väl många gånger under utvecklingen av den.

Inget som förvånar när det gäller ms iofs.......


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

tassel: Antagligen hade de väl på känn att det var så pass många andra fel att det inte var lönt å fixa. Dvs. de släpper en konsol som är kvalitetsmässigt rent skräp och fixar allt eftersom.

Det som är spännande är att MS har trogna kunder trots den här kvalitetsbristen. Säger en hel del om hur pass nöjda och beroende kunderna är av xboxens funktion, när den väl fungerar.

Medlem
Skrivet av Tassel:

Skulle gärna köra linux istället från windows crappet.

Eh? Ingen tvingar dig köra Windows, bara byta till Linux när du vill.
Antar att det är spelen som håller dig kvar i Windows? Låt mig gissa, när ett spel krånglar i Windows så är det Windows som är skit, om ett spel krånglar i linux så är det istället de som gjort spelet som suger?

Finns uppenbarligen bara en sanning idag: M$ och Blizzard kan inte göra nånting rätt.
Även när MS tog ansvar för att många 360 RROD'de och förlängde garantin till 3 år så fick de skit för att de inte gjorde mer; när Blizzard gjorde ett helt nytt unikt vapen åt en cancersjuk kille som älskade WoW så fick Blizzard skit för att de inte samtidigt skänkte hela sin vinst till att bota cancer globalt mer eller mindre.

Det ÄR enkel ekonomi i slutändan. Det enda som stod i FZ's artikel här var att 360 kan repa skivor om den flyttas medan den är igång; Då SKA det räcka att ha en varning på den att INTE flytta den då. Det är inget stort designfel som MS MÅSTE ta ansvar för och fixa. Konsoller som däremot repar skivor utan att man rör dem är såklart defekta och ska bytas alternativt lagas, men det är ett helt annat problem.
Om din bil börjar spontant brinna så ska du såklart ersättas för det , men står du bredvid en "RÖKNING FÖRBJUDET"-skylt på en bensinmack och har "vatten"krig med bensinpumparna med din bästa polare med en cigarr i mungipan så är det ditt eget fel som inte lydde varningsskylten.
I bägge fallen blir resultatet det samma men alla fattar att det är bara i första fallet du ska kunna kräva en ny bil, så varför ska MS behandlas annorlunda? Defekta konsoller som repas skivor utan att man rör dem SKA fixas, men om du/ditt barn/husdjur/arg kvinna/whatever blir så upphetsad av att spela Skate och försöker göra en 360 med 360'n så skivan repas är det ju knappast MS fel? Står det "flytta ej konsol med skiva i" så är det bara att lyda det?

Jag vet själv hur kul det är med husdjur som förstör saker, därför uppfann gud drulleförsäkringen! (hundvalp + bärbar dator = ajaj)

Och visst fan finns det mer saker som repar skivor om man flyttar dem när de är igång, farsans gamla cd-växlare gjorde det t.ex.
Nån nämnde bärbara cd-spelare men det är ju såklart en helt annan sak, de är GJORDA för att röras när de är igång, därav de har en sån där rund plupp i mitten man trycker fast skivan på oftast, som... just det... håller fast skivan!

Medlem

Jag har bara positiva erfarenheter av både M$ kundtjänst(min gamla krysslåda dog) och Sonys(en digitalkamera dog) kundtjänst. Tycker båda är lika bra. Jag har en 360:a hemma som köptes på releasedagen och den har fått bekänna färg och än så länge har den varken repat en enda skiva eller rödringat.

Av alla kompisar jag känner så har en 360:a rödringat men det var efter ett 48-timmars maraton under högsommaren. Jag har i mina dagar bränt mycket mer hårdvara på PCn(som aldrig heller är problem att byta om garanti finns kvar)

Och det var inga problem att få den fixad, kostade honom noll kronor och konsolen hämtades med bud så hatten av till M$ för att fixa problemen! Många företag vägrar.

Alla första gen konsoler har ju något problem. Kolla bara lasern på PS1 och lasern på PS2 som vägrade hårdnackat att läsa DVD:er(det problemet vägrade iofs Sony att åtgärda men det gjorde inget eftersom PS2 dög mindre bra att spela upp DVD).

Tycker det är bra jobbat av M$ att slå sig in på en marknad som totalt dominerats av Sega, Nintendo och Sony. De har iofs haft tur eftersom de tre japanerna gjort ett par epic fails som öppnat dörren för M$

Medlem
Skrivet av DrAbraham:

Eh? Ingen tvingar dig köra Windows, bara byta till Linux när du vill.
Antar att det är spelen som håller dig kvar i Windows? Låt mig gissa, när ett spel krånglar i Windows så är det Windows som är skit, om ett spel krånglar i linux så är det istället de som gjort spelet som suger?

Spelar gör jag enbart på mina konsoler. Ända anledningen till att jag inte kör Linux är att jag helt enkelt har haft tid att lära mig det.
Det ända som jag spelar på min dator är wow, vilket jag utan större problem kan köra även under linux.

Jag talar om egna erfarenheter av windows, och därigenom grundar jag mina åsikter om att det helt enkelt är skit.
Tycker allt att pc var mer stabil under dos-eran. Krångligare att hantera kanske och utan en massa funktioner vi vant oss vid idag, men bra mycket mer tillförlitlig.

Så spara dina dryga kommentarer. Tack!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Spelar gör jag enbart på mina konsoler. Ända anledningen till att jag inte kör Linux är att jag helt enkelt har haft tid att lära mig det.
Det ända som jag spelar på min dator är wow, vilket jag utan större problem kan köra även under linux.

Jag talar om egna erfarenheter av windows, och därigenom grundar jag mina åsikter om att det helt enkelt är skit.
Tycker allt att pc var mer stabil under dos-eran. Krångligare att hantera kanske och utan en massa funktioner vi vant oss vid idag, men bra mycket mer tillförlitlig.

Så spara dina dryga kommentarer. Tack!

Ok, ber om ursäkt att jag direkt antog att det var spelen som gjorde att du kör windows, i 99% av fallen är det ju det som är skälet. Om du är sugen på linux så är mitt råd att bara satsa och köra. Kan ha dualboot till en början om du vill med windows, men i stort sett så är inte Linux idag så mycket krångligare än Windows att använda. Ingen expert på linux men har testat mandrake, debian, red hat och nåt mer några gånger för skojs skull. Inga direkta svårigheter att komma igång, men alltid gått tillbaka till windows mest pga att 99% av allt är optimerat för windows.

Visst, windows är inte perfekt som det är, krånglar ofta och hänger sig, men frågan är om det ens går att göra ett så omfattande program som inte är open source utan att det buggar ur ordentligt med jämna mellanrum. Open source har ju direkt en arme av miljontals nördar som fixar allt de inte gillar.

Medlem

Min 360 har repat skivor och jag har inte "dansat" med den. Den har stått helt stilla men ändå repat skivor. Det ända som skulle kunna påverkat är vibrationerna i golvet:\ men dom är löjligt små.

Inaktiv

fan va dåligt av micro$soft de bry sig bara hur mycket pengar de ska gå i vinst, de skiter fullständig i kunderna som ska köpa deras produdukter. det är fan ass dåligt att det ska repas, bara för att de att dem tycker att det är för dyrt att laga. skitsnack mircro$oft har pengarna!

fan bra att brosan avrådade mig att skaffa xbox360!!!


signatur

Play 2 win!! on PSN: OdLuKnow is da name!!

Fän vad alla klagar på allt och alla i det här landet.

Sluga klaga "ffs", det finns värre saker, om folk vill betala för en produkt så låt dem göra det. Själv kör jag windows för att jag är för lat för att orka linux, unbunu etc whatever. Jag har en xbox360 för att den är billigare än ps3 och de flesta spelen jag vill ha verkar komma till den (finns några ps3 exklusiva som jag vill ha men inte många).

Vad det gäller det här problemet. Var detta något oväntat? Jag menar de hade ju andra problem så varför inte detta också. Man, i alla fall jag, visste redan ifrån början att de ville rusha ut sin konsol på marknaden för att sno åt sig land och det funkade. Tack vare det är xbox360 ganska stor idag. Det hade antagligen varit helt annorlunda om ps3 kommit tidigare.

Min xbox fick en RROD och det fixade sig på 3 veckor, ifall ni nu klagar på repade skivor (som jag inte haft) så har ni faktiskt rätt att göra kopior på skivorna. Men det går in på helt andra känsla områden. Å andra sidan borde MS kanske byta skivor som repats sönder men det kan ju orsakats av vem som helst och det är antagligen inte MS ansvar (enligt "lagen"). Vi får se hur det går med stämmningen.

Vad det gäller pc och microsoft lite till:
Jag kan hålla med om att windows inte är perfekt, men i förhållande till alternativen så är det ändå "skönast". Man kanske får varningsmedelanden (som faktiskt går att fixa bort) och ibland ett par bluescreens, men det är inte speciellt farligt, bara restart och så är det fixat (förutom när man lirade windows 98). Att datorn skulle vara onödigt slö är inget jag märkt skillnad ifrån när jag körde ubuntu. Nej, men om så är fallet får jag väl be om ursäkt men kommenterar att om det går långsammare så låt gå för det, jag behöver inte en extra frame i spel eller att fönstret öppnar sig extra snabbt när jag klickar på windowsknappen e. Det är viktigare att kunna installera eventuella skitprogram som man kanske behöver vid bara ett tillfälle och som är svåra att hitta till ubuntu (även om de säkert finns).

Jag kan säga att det jag använder datorn till är att spela wc3, kika på film och anime samt skriva skolarbeten (blir så på universitet). Jag skulle lika gärna kunna använda alternativa ops (vilket är varför jag testade) men mircosoft office passar mig och wc3 flyter på i windows. Det är helt enkelt inte alls så farligt som alla säger. Ifall jag någon gång skulle orka bry mig och ifall alla ville ha en bättre värld så ring mig, annars ligger jag på soffan och väntar på de riktiga problemen.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

ja repade skivor är sjukt tråkigt. jag har drabbats av det och det är störande. köpte också 360 pga billigt samt bra spel. man får väl det man betalar för. dock så tycker jag att en sak för några tusen spänn borde vara av bättre kvalle. prylen borde inte paja en gång varje år.

123
Skriv svar