Spelar ni något instrument?

Medlem
Spelar ni något instrument?

Själv spelar jag gitarr och har gjort det i ca. 2,5 år.
Är självlärd, ska dock börja hos en lärar snart.

Medlem

Spelar gitarr, också självlärd. Spelat i ungefär 1,5 år.


signatur

Bengebolle

Inaktiv
Medlem

Gitarr och bas, självlärd men nu var det länge sedan jag spelade


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Spelar också gitarr.
Gick på lektioner i mellanstadiet men hoppade av efter något år.
Sen dess är resten självlärt.

Spelade även bas i ett band i gymnasiet

Medlem

Jag kan plinka på synthar, spela någon enstaka låt på gitarr och slå skiten ur trummor. Men är inte speciellt bra på något utav dom.

Proddade en hel del elektronisk musik tidigare men nu har det inte blivit av på länge.

Medlem

Jag spelar trummor! Spelat i snart 3 år, Självlärd!

Medlem

Självlärd trummis. Har spelat till och från i cirka 10 år. Lyssna på vår cover av Castlevania till NES.

Medlem

<--- I do as the monkey!!!

Trummor/slagverk med andra ord. Har dessutom tagit pianolektioner ett antal år, även om jag slutat med det nu.

Gitarr har man självklart lärt sig lite grand också, det är ju allmänbildning


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Inaktiv

Gitarr är det väl som gäller. Bästa instrumentet att sitta och trycka på utan att vara mästare.


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem
Skrivet av asker:

Självlärd trummis. Har spelat till och från i cirka 10 år. Lyssna på vår cover av Castlevania till NES.

Grymt och nostalgiskt.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Självlärd elgitarr.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

En del gura (självlärd) och spelade trumpet innan med.

Medlem

Gitarr i 7 år. Nuförtiden spelar jag bara piano dock.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Gitarr... självlärd (varför det nu skulle spela någon roll).

Medlem

Keyboard sen 1985, jobbat i musikstudio i 10 år.


signatur
Medlem

The Druuuuuuums, spelat the "mofos" i 5 år. Är också självlärd(håller med dig treetrallen). Tro inte på vad Reaction skriver, han spelar blockflöjt och triangel;)


signatur

What seems to be the officer problem?

Medlem
Skrivet av cammo:

Keyboard sen 1985, jobbat i musikstudio i 10 år.

Fantastiskt. tror det var -85 jag började jag med
Är 76:a..

Medlem

spelat lite allt möjligt men va länge sen ja spela nåt seriöst, tänkte faktiskt införskaffa mig en ny akustisk gitarr nu vilken dag som helst.

Men när man va yngre så vare trummor som va the main instrument


signatur

-Talyren

Medlem

Spelat bas i ca 2 år nu, självlärd likaså för först så var det att jag bara fick en bas av min farbror, lirade väl sådär halvhjärtat innan jag insåg hur sjukt kul det är, spelade det mesta inom rock och har börjat komma in på lite mer funk nu, kan även spela gitarr.

Trummor har jag bara suttit (samlad tid) 1 timme bakom så det är bara det vanliga kompet som kan spelas där, sen har jag ändå aldrig haft någon större möjlighet att prova faktiskt


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jag sjunger ^^

(Rösten måste ju räknas som ett instrument!) ^^

Medlem

Haha detta är ju bara för skoj
Spelat gitarr i lite drygt 9-10 år nåt sånt. Mestadels hårdrock med polarna (ett par band, se nedan) och jazzimprovisation på musikskolan.
Utöver det spelar jag faktiskt tvärflöjt också. Eller gjorde för flera år sen (kommer säkert ihåg lite grann hehe)

Spelat in två st demos med två band. Den första är mer av ett plojprojekt med inspelningar från 8-9år sen ("släpptes" 2002) och den andra är en lite mer seriös satsning på hårdrocken, dock var vi lite missnöjda med sångaren.

http://www.boulund.com/fredmack.html - Fredmack / Southern Years

http://www.boulund.com/fmm.html - Fluffy's Magic Midgets / Rock 'n Roll Shaped My Soul

Edit: Kom gärna med lite kommentarer. Det var för övrigt tänkt att vi skulle spela in ytterligare en demo med FMM men tiden sprang ifrån oss och vi hann aldrig med det.

Medlem
Skrivet av treetrallen:

Gitarr... självlärd (varför det nu skulle spela någon roll).

Som självlärd är man mer kreativ och man har mer kämpaglädje.


signatur

Bengebolle

Medlem
Skrivet av rbnlenin:
Skrivet av treetrallen:

Gitarr... självlärd (varför det nu skulle spela någon roll).

Som självlärd är man mer kreativ och man har mer kämpaglädje.

Dock så kan det gå sämre med inlärningen, att man lär sig fel saker för snabbt / sent och kan inte grunderna osv.
Fast jag föredrar att vara just självlärd, har aldrig gillat att vara på lektioner när det gäller instrument, går för sakta


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av rbnlenin:
Skrivet av treetrallen:

Gitarr... självlärd (varför det nu skulle spela någon roll).

Som självlärd är man mer kreativ och man har mer kämpaglädje.

Dock så kan det gå sämre med inlärningen, att man lär sig fel saker för snabbt / sent och kan inte grunderna osv.
Fast jag föredrar att vara just självlärd, har aldrig gillat att vara på lektioner när det gäller instrument, går för sakta

Det beror ju på läraren och ålder etc. Kan ju helt ärligt säga att jag aldrig skulle kommit så långt med trummorna som jag gjort utan min lärare och lektionerna i Kulturskolan. Den lärare jag haft har varit just en sån där flexibel kille, om jag satt ett komp har vi snabbt gått vidare.

Gitarr är jag självlärd på, och jag märker själv hur fel det mesta blir när jag sitter med en "riktig" gitarrist. Jag har liksom helt fel teknik, håller plektrumet fel och saknar allmänt den instrumentförståelse som kommer med den grund man bygger upp.

Inte för att det i slutändan gör någon skillnad, men jag tycker nog att man bör iaf starta med lektioner så att man får grunderna rätt.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Spelar bas sen fem eller sex år tillbaks, och är ganska bra på det dessutom :P. Lite halvt självlärd, men har lärt mig mycket på lektioner. Dessutom har jag spelat elgitarr i ett halvår eller nåt, och är helt självlärd (på de bitar jag inte har från att spela bas). Spelar mest metal, om någon bryr sig

Medlem

spelade bas i ca 3år innan jag slutade. jag är tondöv osv.. hör inte skillnaden på A och C, kan inte noter, hör inte skillnaden på mozart och Evils osv... så att sluta känndes rätt naturligt.

ps, varför ska alla bilar tuta när dom åker förbi här?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Gitarr.


signatur

<3

Inaktiv

Spelat Jazzflöjt i 15 år "självlärd"

Medlem
Skrivet av abz:

Spelat Jazzflöjt i 15 år "självlärd"

Du har nog inte listat ut hur man spelar skinflöjt ens...

Gitarr, självlärd.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Skriv svar