Lata Ungdomar?

Medlem
Lata Ungdomar?

Hej där ute, detta vänder sig till dig som är ung eller gammal. Vi snackar om att det inte finns några jobb. Vi snackar om att alla går arbetslösa. Vi gnäller för det inte finns pengar till var man.
Men jag undrar beror inte mycket på att dagens Ungdomar är lata. Att den nya generationen inte är lika benhårda som förr.

jag tänker på min farfar, min mormor, min döde Morbror (frid över din själ) om slet hårt för sin brödföda. Som bar tills ryggen knackade. Som slet tills armarna värkte och ändå var nöjda med sitt liv. Jag tror att många i dag inte kan tänka sig skura toaletter eller ta vad som helst bara för pengar skull i dagens Sverige. Kort och gott jag tror att vi i dagens Sverige är jävligt lata och inte orkar leta Ordentligt efter ett jobb.

Jag skulle vilja veta vart denna lathet kommer ifrån och varför det blivit så eller om det rent av är så att mina tankar och åsikter saknar grund. vad anser ni där ute har vi blivit latare i dagens Sverige.

Lämna en kommentar

Ps. Denna är till dig lars-Åke

#blogg


signatur

Jag har Ad,hd. inte skäms jag för det!

Inaktiv
Lata Ungdomar?

Tror inte alls det beror på att ungdomar är lata. De flesta brukar det faktiskt vara full fart på när de gått ut gymnasiet.

Vet många med hög utbildning som inte lyckats få ett jobb.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Vem vill frivilligt som du säger det slita tills ryggen knackar och armarna värker, kalla mig lat om du vill det men jag skulle aldrig kunna vara nöjd med ett liv som bara gick ut på att slita som ett djur bara för att kunna ha mat på bordet.

Medlem

dom man inte är villig att ta vilket jobb som helst ska man inte heller gnälla det inte finns jobb


signatur

Jag har Ad,hd. inte skäms jag för det!

Medlem

Alla kan inte ha drömjobbet tyvärr, då får man jobba upp sig istället. Ja dagens ungdom är lata, känner flera som inte 'orkar' söka jobb för de bor ju fortfarande hemma. Fy fan.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

De flesta är överkvalificerade för såna jobb. Du tror väl inte en akademiker kan ta ett jobb där man går runt o städar fastigheter? Det vore ju bara att ta jobbet från dom som behöver just det jobbet mer. Däremot finns det många som inte söker lika aktivt som dom skulle kunna. Registrera sig hos bemanningsföretag, ringa runt till olika företag m.m. är några enkla saker som kan höja ens chanser otroligt mycket.

Jag kan ju inte själv säga att jag skulle ta ett städjobb när jag jobbet som Elektriker de senaste 4 åren. Vore verkligen att byta ner mig.

De hade inte så mycket bidrag som finns idag...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

fargo. suck. varför kan han inte det. vill man jobba borde alla jobb duga. walter lite rätt. men vissa kan inte jobba för dom e sjuka


signatur

Jag har Ad,hd. inte skäms jag för det!

1
Skriv svar