Gametronics.se helt värdelösa?

Medlem
Gametronics.se helt värdelösa?

Undrar om det är någon här på forumet som handlat från dem någon gång?

Jag beställde ett spel därifrån, leveranstid inom 5-8 dagar stog det.
Nu har det gått 7 dagar, och jag har inte fått det ännu. Men det som stör mig är att jag heller inte fått något mail med kollinr m.m. samt att jag skickat ett mail torsdag förra veckan samt ett mail igår där jag fråga om kollinr och inget av dem är ännu besvarat.

Har läst deras resencioner på pricerunner.se samt vad folk skrivit på diverse forum och de flesta har tragiskt värdelös erfarenhet av gametronics.se.

Leveranser som försenats med flera månader utan kompensation samt den totala avsaknaden av någon som helst kundsupport då de inte svarar på mail, ej svarar i telefon och ALDRIG bemannar den värdelösa livechat funktionen på sin hemsida.

Så jag undrar dels om någon här haft kontakt med dem någon gång, samt vill jag varna folk från att beblanda sig med detta värdelösa företag som inte verkar kunna göra någonting rätt.
Även om mitt spel nu kommer imorgon (borde dock inte ta 8 dagar för ett spel att levereras inom sverige, speciellt inte då jag förskottsbetalat med kort) så har gametronics visat vad de är värda och jag kommer aldrig mer handla därifrån.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

5-8 arbetsdagar brukar det handla om annars. (Har ej beställt därifrån.)

Medlem

När de säger dagar är det arbetsdagar som gäller.

Medlem
Skrivet av användare på prisjakt:

Beställde ett trådlöst tangentbord med tillhörande mus och fjärrkontroll den 10 januari med utlovad leveranstid på 2 till 5 dagar, det gick enkelt och smidigt att beställa, och supporten var hjälpsamma och snabba med svar. Tills efter det att pengarna hade dragits från mitt kort, då blev det plötsligt knäpptyst.

Det gick en vecka, och jag hade inte hört något från dom, jag mailade, inget svar. Jag väntade ytterligare en vecka, och det hade fortfarande inte kommit något tangentbord. Så jag mailar ytterligare en gång, men inget svar.

När det hade gått nästan 3 veckor började jag bli lite smått förbannad och ringde helt sonika upp dom, jag kopplas till en telefonsvarare, jag meddelar mitt ärende och lägger på, avvaktar att dom ska ringa upp mig, det går en vecka till, men inte ett knyst!

Jag ringer igen, fortfarande ingen som svarar, jag kopplas lite telefonsvararen, gör ett nytt försök att tala in ett meddelande. Avvaktar en vecka, men fortfarande har jag inte hört av dom.

Jag gör ett sista desperat försök att maila dom, men icke. Och där står jag 1½ månad senare, 700kr fattigare med utebliven leverans. Förbannad och ledsen över att ha slängt pengar i sjön.

Nu verkar dom dock ha bytt ägare, men dom vägrar hjälpa mig och menar på att dom inte kan ta ansvar för vad dom tidigare ägarna gjorde och tyckte nästan att jag fick skylla mig själv. Varning för detta bluff företag,
jag avråder er och det grövsta att handla från dessa fifflare!

Skrevs 4 månader sen.


signatur

thank you, come again

jag kan inte svara för just den där sidan - men i regel brukar jag hoppa över att beställa från "företag" som använder sig av sånadär färdiga e-shops.

alla större aktörer har specialbyggda sidor som passar deras image och behov. sånadär happy meal-sidor kan vilken idiot som helst slänga upp - och sen blir det som det blir.

alltså: seriösare aktörer satsar lite mer än nån sketen "e-shop" som de antingen fixat gratis eller köpt för att den var billig.

det är lätt att slänga upp en sida o ta betalt - men inte lika lätt att leverera det kunden har betalat för.

Medlem

Om det inte är ett välkänt företag, kolla alltid upp dom innan, det är lätt att hitta omdömen på ställen som prisjakt.se t ex.


signatur

yolo

Medlem

är inga problem med simpla e-shops så länge företaget är känt


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

jag vet att det gäller 5-8 "arbetsdagar" och igår hade det gått 7 sådana.

hursomhelst så fick jag hem mitt spel idag så de höll vad de lovat iaf men det konstiga är att jag inte fått svar på något av mina mail och inte svara de i telefon heller. är det en ensam person som själv håller i firman och inte vet hur man använder email eller vad?

jag är glad att jag iaf fick paketet men lär inte handla där igen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag vill inte vara "sån" men jag förstår inte bristen på tålamod du haft. Två mail innan det ens gått 8 dagar? Och så skall du aldrig mer beställa trots att du fått ditt paket i tid?

Medlem

Fast man ska kunna få ett svar på sitt brev inom 3dagar
Tyvärr så gäller det dom flesta butiker att man har dålig epost support.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

jag var och hämtade ut paketet nyss och det visade sig visst vara något helt annat och INTE paketet från gametronics.
Så nu har de inte heller hållit tiden.

Ostmjuk, om man beställer 1st dvd och förskottsbetalar med kort så ska det tamefaan inte ta 8 dagar för leveransen, inte ens 5 dagar. Mitt första mail var dessutom bara en fråga efter kollinr. Det var när jag inte fick svar på detta som jag började bli irriterad.

De svarar inte på mail eller telefon och deras livechat är ständigt obemannad. De tar betalt men verkar ju inte leverera i tid (och ibland inte överhuvudtaget).


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Handlar själv med kort och vet hur det fungerar. Brukar få varorna 1-2 dagar efter köp, om det står (24h leverans) d.v.s. Står det 9-15 dagar som det gjorde på min senaste beställning räknar jag med runt 20 dagar.
Det jag menar är att man får alltid räkna med att det kan bli förseningar, och strul som felleveranser vilket jag stött på 2ggr under en månad från två olika företag.

Det är trist att du fått uppleva detta och nu när tiden gått ut har du också rätt att klaga.
Förfrågningar om kolli-id kanske de ignorerar helt om de är underbemannade?
Eller så är de kanske på semester? (Det vore ju nått eh )

Du kan kanske utnyttja klagoguiden som konsumentvärket har?
http://www.konsumentverket.se/klagoguiden/
http://www.konsumentverket.se/klagoguiden/brev/Klagoguiden_dr...

Medlem

Handla på discshop istället. Om du beställer före kl 16.00 så får du det med posten nästa dag, om det är ett paket så tar det 2 - 3 dagar. Deras epost support är väldigt bra.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

webhallen är snabba också, ibland kan man få paketet dan efter man beställt.

Medlem

varken discshop eller webhallen har detta spel.

aja, antar jag får vänta länge nu....det är tråkigt när man går in för att göra allt för att få en leverans så fort som möjligt, osso slutar det upp med att ta längre tid än någonsin förr


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

MFC
Medlem

jävla loserbutik ju, blir bara förbannad när jag läser hur dom blåser folk. att folk "går på det" kan man tycka vad man vill om men wtf, det är ruttet oavsett.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Youtube-proffs

Brukar aldrig köpa från ställen jag inte vet om är bra, typ, datorbutiken eller cdon tex, dom e bra.. men de här game stället ska jag hålla mig borta från.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

En online butik att hålla sig ifrån.

Dom butiker som inte svikit mig är

cdon
datorbutiken
webhallen
discshop
och playzone butiken tror jag den heter


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

lite fler tips och medhåll:
megastore är en butik som jag handlat från vid flera tillfällen och de har än så länge levererat film, musik och spel i tid. E-mail svarar de på inom 24h.

Har också beställt film från Ginza, men bara vid ett tillfälle. Kanske inte mycket till erfarenhet alltså, men paketet kom hem den gången.

Discshop är bra. De skickar t.o.m. bättre och dyrare versioner av filmer än de man beställt (men ärlig som man är så returnerar man dessa :\ )

Medlem

jag brukar rekommendera webhallen före dischop i många fall där både discshop och webhallen har filmen inne men webhallen är grymt mycket billigare i många fall


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Här är det nästa lite tvärt om. Jag har hittat det jag velat ha för ett lägre pris på andra ställen och därför inte gjort ett enda inköp på WH.

Just det. Ville bara inflika att prisjakt sidan är riktigt bra. Brukar också använda den och läsa om butiker och leta lägsta pris.

Medlem

jo prisjakt är bra men man håller sig lite till stammställen där man får det man vill ha


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

ännu en dag utan svar på mail eller telefon och inte heller något paket/avi i posten...

Ingen här som bor i närheten av Handen (haninge?) och känner för att åka över till butiken på mårdvägen 11 och fråga hur folk däromkring mår egentligen?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Blir så jävla förbannad...
Polisanmäler imorgon om de inte svarat i telefon/mail och paketet fortfarande inte kommit fram.

Kommer säkert aldrig se skymten av varesig paketet eller pengarna igen och polisen lär väl inte hinna med sånt här men då har jag då iaf gjort vad jag kan...Om man bara bodde i stockholm så skulle jag åka dit och knacka på...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

men har du inte fått spelet än..? tänkte på detta inlägg:

Skrivet av Soulless:

jag vet att det gäller 5-8 "arbetsdagar" och igår hade det gått 7 sådana.

hursomhelst så fick jag hem mitt spel idag så de höll vad de lovat iaf men det konstiga är att jag inte fått svar på något av mina mail och inte svara de i telefon heller. är det en ensam person som själv håller i firman och inte vet hur man använder email eller vad?

jag är glad att jag iaf fick paketet men lär inte handla där igen.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:

men har du inte fått spelet än..? tänkte på detta inlägg:

Skrivet av Soulless:

jag vet att det gäller 5-8 "arbetsdagar" och igår hade det gått 7 sådana.

hursomhelst så fick jag hem mitt spel idag så de höll vad de lovat iaf men det konstiga är att jag inte fått svar på något av mina mail och inte svara de i telefon heller. är det en ensam person som själv håller i firman och inte vet hur man använder email eller vad?

jag är glad att jag iaf fick paketet men lär inte handla där igen.

nä upptäckte på posten att den avin var något helt annat...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Efter ett smått hotfullt mail fick jag nu äntligen ett svar från gametronics. De skyller sin dåliga respons på serverproblem samt sommarvikarier. Oavsett detta är sant eller ej så är jag iaf glad jag fick kontakt med dem.

Min order var, enligt dem, på väg från usa med dhl för leverans nästa vecka men är nu annulerad och mina pengar återbetalda. Frågan är ju nu när jag får återse mina pengar? Deras hemsida säger att de återbetalas senast 30 dagar efter annuleringen.
Jag blir rätt less om jag måste vänta så länge :/

Aja verkar iaf som jag inte förlorat något nu förrutom tid och tid har jag gott om

Så mitt tips till alla som funderar på att beställa från gametronics.se är att försöka få kontakt med dem via tele eller mail FÖRE beställning och fråga ut dem om exakt leveranstid och lagerstatus.
Annars beställa som postförskott så är man ju också säker


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Låter hoppfullt, men än har haren ingen över.... haren skuttar över bäck.. äsch....
Meddela gärna hur det hela slutar och om dina cash rullat in på kontot.
Men varför 30 dagar? Hänger inte med. De sa ju att de var återbetalda? En dag för överföring skall väl räcka då.

och... hah! Sa ju att de var på semester

Medlem

det är vad som står på deras hemsida men jag mailade och frågade och fick faktiskt svar direkt att pengarna ska vara på mitt konto på mån eller tis...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag kan rekommendera spelbutiken.se och komplett.se enda ställena jag beställer ifrån och har alltid fått hem grejerna dagen efter eller 3 dagar senare

12
Skriv svar