Inaktiv
Restips

Tjena!
Alla älskar att resa, även jag själv och tänkte att vi kanske kunde dela lite restips till varandra så vi vet hur mycket av våra surt förvärvade slantar vi ska ta med oss när vi sticker till något speciellt land. Jag har varit mycket i asien, typ Thailand, Japan och Indonesien om någon vill ha info därom hjälper jag gärna till.
Själv skulle jag vilja åka till Cuba, Mexico och Sydamerika. Någon som varit där? Vart är det billigt? Rånrisk? Surforter? Säsong? Boende? Är ölet gott?
Berätta gärna om perfekta resminnen o dyl för inspiration och bara att få drömma. Kanske man kan hooka up en travelpartner här den dag man har råd igen.
Fridens

Medlem

Makedonien, jag ar dar just nu, aldrig haft sa kul, lever lyxigt, stranderna pa dagen och ute och festar pa kvallarna, turistsasongen slutade dock denna veckan och jag kommer hem pa torsdag. Boendet ar billigt, finns billiga hotell, men sjalv har min familj lagenhet och vi planerar att bygga ett hus :). Finns ju sakerligen battre stallen att dra till men Makedonien ar ett valdigt skont stalle!

Medlem

Marocko
Relativt billigt, bara runt 6 timmars flygplansfärd, mycket god och speciell mat (mkt söta smaker och köttet kretsar ofta kring lamm).
Nackdelarna är de ihärdiga säljarna men det är inget som man inte kan stå ut med. En annan nackdel är att deras bartenders inte vet mycket om drinkblandning då det mesta bara smakar läsk, men man kan alltid köpa eget och blanda själv om man så vill

Inaktiv

Ha ha jo jag har hört det där om säljarna i Marocko. Dom är helt överdjävliga på Bali också, kan följa efter en kilometer typ och skrika på en. Drinkrna brukar ju vara lite sådär utspädda överallt tycker jag om man inte går på dyr restaurang. Låter helt ok tycker jag.

Inaktiv

Las Vegas, Los Angeles
har jag spenderat oändligt mycket dö-tid i..
las vegas vet jag inte nått om rånrisk..förutom att man mer än gärna spenderar alla sina dollarer på att flickor ska ta av sig kläderna mer än snabbt..
stora insekter finns det oxå

hur är det med insekter i japan by the way? om allt går som det ska den här månaden har jag tänkt att bo där i minst ett år, om 2 månader..och jag är inte världens största beundrare av saker som har mer än 4 ben..

Inaktiv

Lustigt att du nämner det. Såg en stor geting där. Jag och tjejen satt på ett berg vid och fikade när det började surra dovt bakom mig. - Vad fan är det där? Kan den döda en? En skitstor geting, tjock som en 50 öring och över decimetern lång hovrade en halvmeter ifrån mig. När mitt x som är från Japan förklarade att det kunde den nog men den gör inget bara man tar det lugnt brast det för mig. Jag slängde min läsk all världens väg och sprang för livet, ha ha ha. Men det var den enda insekt jag såg förutom mygg vill jag tillägga.

Medlem

Barcelona.

Kulturell stad som har det mesta för de allra flesta. Sol och bad, shopping, sevärdheter, intressant arkitektur runtom hela staden, ett gäng museer, bra och god mat m.m.

Medlem

Påskön!

Har hört att invånarna där är riktigt trevliga, lite småstela kanske. Vet inte om dom har öl där men ön heter ju påskän för en anledning!;)


signatur

What seems to be the officer problem?

Medlem

ROM. har man inte varit där redan måste man åka. perfekt ställe att åka till i oktober-november, då är det forfarande ganska varmt där. den ultimata staden att åka till på en weekendresa, man gör siterna på en eller två dagar, sen kan man koncentrera sig på att äta och dricka.

det finns många billiga hotell på gångavstånd från spanska trappan och fontana di trevi (de flesta ligger några stenkast österut, nära lamborghini-affären ).

club goa är ett hett tips. det ligger en bit utanför centrala rom, men det gör å andra sidan alla klubbar. de har väldigt högt inträde (~30? har jag för mig) men när man väl kommit in är det inte så farligt. mycket hollywood-folk som går dit enligt uppgift.

rånrisk? ingen alls, jag utsatte mig för så många "rape me"-situationer sist att jag varit död flera gånger om ifall jag varit i london, paris, new york eller något annat ghetto.

maten är relativt billig, däremot blir den sämre ju närmare turiststråken man är.

alla är trevliga, även om de har lite svårt med engelskan så gör de sitt bästa för att hjälpa till.

är man självplågare ska man upp i kupolen i vatikanen, gärna när man kommit hem från ovan nämda klubb fyra timmar tidigare, efter en lång och suddig vandring genom någon förort, där man gått förbi samma park 5-6 gånger i rad...

VARNING!!!!!!
om ni ser en pakistanier med ett knippe rosor komma emot er, peka på honom och säg att han har 5 sekunder på sig att gå. jag menar allvar, annars blir ni aldrig av med honom. dessa dyker upp som egyptens gräshoppor runt fontana di trevi (som inte är så mycket att se egentligen).


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

pakistaniern med rosorna kanske är en zigge?
stöldrisken i rom är ganska stor dock, ficktjuvar etc finns det gott om och polisen skiter i det - det finns helt enkelt inget de kan göra eftersom stölderna sker hela tiden.

utöver det, så tycker jag aten är en stad att besöka.
aten är coolt och det är en liten magisk känsla första gången man står på monastiraki och glor på acropolis. lite udda europa.

vill man göra resan lite intressantare så kan man lifta ner via danmark, tyskland, österrike, ungern, serbien och makedonien - det gjorde jag.

Inaktiv

Sådana där stengubbar från påskön fanns i Japan oxå El-Dudeerino. Fast mindre och otrevligare...
Skulle oxå vilja lifta som antisocial, fast köra hela östeuropa. Typ börja i Tjeckien och sluta någonstans i Ryssland. En bekants bekant hade varit i Murmansk och sa det va skitballt där. jag har varit i St Petersburg tidigare och tyckte det var nice. Men det var ingenting mot hur kul man kunde ha i Murmansk hävdade man, på fullaste allvar till och med.

Inaktiv

New York. Behöver jag säga mer?
Går att leva billigt där också, vilket kan verka omöjligt.


signatur

.

Medlem
Skrivet av jingai:

Barcelona.

Kulturell stad som har det mesta för de allra flesta. Sol och bad, shopping, sevärdheter, intressant arkitektur runtom hela staden, ett gäng museer, bra och god mat m.m.

Håller med. Bodde och jobbade i Barcelona i 2månader nu under sommaren och det var underbart. Förutom alla prostiterade transvestiter som flockar La Ramblan både morgon och kväll.. Fast det beror ju på vad man är ute efter förstås ^^

Medlem

haha mm, är lite Italenare så har vart i Rom några ggr, Hwergelmer's rekommendation är helt ok, kolla in Colosseum, Spanska trappan, Fontana di trevi är najjs ;D, sen kan du ju köpa Gelatino i stora lass, och pizza i kg pris

1
Skriv svar