Vilket var ditt första spel minne?

Medlem
Vilket var ditt första spel minne?

Vilket var ditt första spel minne?? :\

Mitt var när jag var 1 lr 2 år jag satt på föräldrarnas säng och lirade Donkey Kong 1 sill Snes! Favvo banan var när man åker i gruvbanan! Ett annat minne var att min pappa spelade Quake och Duke Nukem på datorn! Men fick aldrig lira själv! 8)


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Medlem

Hmm, första spelminnet var nog Super Mario Brothers (NES).. Fick NES som julklapp av mor och far


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Jag är ledsen.. men man kommer inte ihåg grejer från när man var 1 eller 2.
Jag är faktiskt inte säker på mina, har en bunt minnen som jag tror kommer från samma period.. speedball, nått spel som man gjorde snygga bilder på, donkey kong etc. 4-5 år tror jag.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Skulle tippa på att det var antingen ett stridsvagnsspel eller ett fotbollsspel till NES när jag var kanske 4 eller 5. önskar jag kunde komma ihåg namnen

MFC
Medlem

Har inget första spelminne men de där spelen man fick på floppy med de engelska tidningarna var en upplevelse.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

vet inte exakt.
Men det jag minns är de här:
hoss en parallel klass kamrat, körde ett flyg spel på hans MAC
min kusin`s Atari/Amiga
min kusin`s NES
en kompis å hans bror hmm vad var det, nån Amiga, med North&south.

skulle tro att nått av dessa är de första, men svårt och minnas exakt.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Minns när jag satt i fras knä när han spelade civ I och sa "bygga temple" och "bygga diplodock." Minns även settlers I.
Var 2-3 år då.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

bubble bobble, eller eventuellt mario, på NES hemma hos en kompis när jag gick på dagis. slutet på 80-talet nån gång...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Jag vill minnas att Pong var det första spelet jag såg. Tidigt 80-tal hos min kusin. Det kan ha varit en sån där Atari med de fulaste joysticks världen skådat.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Minne o minne, man har väl vaga minnen av Super Mario till NES, och super metroid till SNES, men inte mycket mer i den åldern.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Ska inte denna flyttas till övriga spel, som allt annat som innehåller "spel" i topic?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Fortfarande Atari Pong.

Medlem

http://www.mac-emu.net/IMG/AlexKidd02.png

Kanske inte var första gången jag spelade, men bland de första spelen jag spelade var detta.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

Det måste nog när jag fick mitt gameboy 1996 nångång. snacka om att man knarkade AAA batterier

Edit: ändrat från fitt till fick... :$

Medlem
Skrivet av illern_man:

Det måste nog när jag fitt mitt gameboy 1996 nångång. snacka om att man knarkade AAA batterier

jaha, så du hade game boy pocket med andra ord. jojo, man tackar. hade tegelstenen själv, fast pocket fanns ju iofs inte när jag fick mitt 1994-1995 nån gång


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv
Skrivet av Hwergelmer:
Skrivet av illern_man:

Det måste nog när jag fitt mitt gameboy 1996 nångång. snacka om att man knarkade AAA batterier

jaha, så du hade game boy pocket med andra ord. jojo, man tackar. hade tegelstenen själv, fast pocket fanns ju iofs inte när jag fick mitt 1994-1995 nån gång

Att första gången få spela Donkey Kong Land 3 var en obeskrivlig känsla mitt första spel...

Medlem

Köpte en sån där...dator eller vad det hete häromdagen, spelade harpan, jättekul, prova det:) Höhöhö, nä men, allt började med mario väl, som för dom flesta. men mitt NES gick sönder efter en vecka eftersom min brorsa tyckte att jag var för bra eller nåt så han kastade fanskapet på mig, har fortfarande en skåra under läppen(!) så kan det gå.


signatur

What seems to be the officer problem?

Inaktiv

nått spel med två apor som stod på hustak och kastade exploderande bananer på varandra... lagom syratrippigt.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

C&C Tiberian sun och doom 2 var nog dom första ... mm så e det nog

Medlem

Turtles 2 till NES

Medlem

Den vita saken med 2 sladdkontroller (med en liten ratt på) och på den kunde man spela 3 versioner av pong! (tennis, squash och hockey)


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem

första minnet är nog bomb jack till atari 520 STe


signatur

thank you, come again

MFC
Medlem

aah, sådan grafik är ju nästan en fröjd för ögat! (ingen ironi!)


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Mousetrap på collecovision eller Donkey kong (samma som castor visar bild på ) osäker på vilket som kom först :/


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Inaktiv

nämen, en skärmdump hittade man också!

1991...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Mitt allra första lir var Paper Boy till C64, och jag var 4-5 år
Kommer ihåg det som det var igår

Ang. nolimitsoya.
Vafasen hette de spelet? Lirade de som satan när man gick i 1-2an i skolan på rasterna

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

nämen, en skärmdump hittade man också!
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/2/2f/Gorillas_screen...

1991...

hehe det där kommer jag ihåg, nån kompis hade det. var det till c64?


signatur

thank you, come again

Youtube-proffs

signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Tror det var Outrun till C64...


signatur

Cause i need to watch things die

Skriv svar