Vikande försäljning för Playstation 3

Robot
Medlem
Vikande försäljning för Playstation 3

Trist att det går segt för sony, jag kan med handen på hjärtat säga att jag inte ångrar mitt köp av ett ps3 istället för x360, jag gillar hur den är open source och bjuder på online kompabiliteten där man måste betala på xbox360. Dessutom känns det som att ps3 har mer att ge medans 360 börjar flåsa. Förhoppningsvis börjar dock inte den nya konsol generationen före playstation 3 har fått gett sitt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag kan med handen på hjärtat sög att jag ångrade mitt ps3 köp och den åkte ut ur huset efter 5månader till förmån för en 360


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

gah, ge mig netflix i sverige med.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Hade Sony inte satsat på Blue Ray och skeppat ut dåligt byggda konsoller i förtid hade de hängt med Xbox 360. Jag tror också att det borttagna PS2 stödet har spelat in.

Kvallité i början lönar sig inte och så är Xbox-360 numera inte sämre att spela på än PS3 och har till och med bättre upplösning i GTA4 trotts endast DVD samt sin bättre handkontroll.


signatur

Det var detta...

Medlem

[http://www.vgchartz.com/hwcomps.php?cons1=Wii&reg1=All&cons2=...]
Säger väl mer än nog om saken, samtliga viker och den dyraste av dem mest.

Medlem

Jo Rainbearer, folk håller mer i pengarna nu. Pris är en väldigt viktig faktor.

Microsoft lärde sig ju från första Xboxen att hårdvaran måste kunna tillverkas så pass billigt att prissänkningar är möjliga. Förstår fortfarande inte varför Sony inte tänkte på det alls... istället gjorde dom hårddisk som standard, använde en super dyr CPU och slängde in Blue-ray.

Ett dåligt beslut efter det andra.

Medlem

PS3 är fail blev fail på relase och är fortfarande fail i förhållande till X360 och Wii


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Tror det är för dyrt i dessa tider, speciellt nu också när julen närmar sig.

Inaktiv

Home har problem, Svag försäljning för LittleBigPlanet och nu även Vikande försäljning för Playstation 3. Kan ni inte gräva fram något ytterligare aktuellt som talar emot Söööny när ni är i farten? Jag skojar bara dock, smärre negativ chock när man kikade in ikväll, mycket blått, fast inte till det positiva ;D


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

jag är ingen fanboy och jag har både ps3 och 360. och jag måste erkänna: de 400 spänn jag betalar för xbl är f** i mig värd jämfört med den nätsystemet ps3 har. jag menar: har de som jobbar på ps3 ens har testat sitt eget system? det går ju skit segt och hitta något man letar efter! plus att kontrollerna är ett rent skämt!

Medlem

orka fanboy nyheter...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

PS3 är fail blev fail på relase och är fortfarande fail i förhållande till X360 och Wii

Vet inte om jag skulle vilja kalla den"fail", den är bara nischad till en helt annan grupp... Tolka mig inte fel, jag har en 360 som jag är sjukt nöjd med men jag hade gärna haft en PS3:a också...:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av svendolph:

Jag tror också att det borttagna PS2 stödet har spelat in.

Jag har runt 50 spel till PS2, och min PS2 håller på och dör. Ger ett jävla oljud och ger långa laddningstider. Har inte speciellt stor lust att köpa en PS2 nu när den är nästan 9 år gammal, utan vill ha en ny maskin. En PS3 med stöd för PS2.

En kompis till mig är i precis samma situation också, vi skulle nog köpa en PS3 om den hade stöd för PS2 och om mer intressanta JRPGs kom, då det är i huvudsak den genrén vi spelat på både PS1 och PS2.

_78
Medlem

Valde att börja med en PS3, köpte lite senare en 360 Elite och med facit i hand skulle jag skippat PS3:n.
Har med båda köpen enbart varit på jakt efter något att lira på då datorn fått ge vika för lite nya familjeförhållanden och 360:n känns vinnande på alla sätt och vis.

Visst, PS3:n är kanon, dock så kan åtminstone inte jag motivera prisskillnaden.


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

dmn
Medlem
Skrivet av svendolph:

... och har till och med bättre upplösning i GTA4 trotts endast DVD samt sin bättre handkontroll.

Du får gärna utveckla hur du tänker när du säger att bättre handkontroll och dvd istället för blue-ray påverkar upplösningen

Seb
Medlem
Skrivet av svendolph:

Hade Sony inte satsat på Blue Ray och skeppat ut dåligt byggda konsoller i förtid hade de hängt med Xbox 360. Jag tror också att det borttagna PS2 stödet har spelat in.

Kvallité i början lönar sig inte och så är Xbox-360 numera inte sämre att spela på än PS3 och har till och med bättre upplösning i GTA4 trotts endast DVD samt sin bättre handkontroll.

Okej så MS har ine skeppat ut dåligt byggda konsoller, ett tag var ju felprocenten uppe i ca 30% en siffra som PS3 aldrig varit i närheten av

Anledningen till att GTA4 är snyggare på 360 är att det är utvecklat till 360 sen portat till PS3an, Det har inget med Blu-Rayn att göra.

Förövrigt måste Sony göra en prissänkning för att inte tappa i försäljning helt nu när ekonomin i världen är helt kass... Iofs kmr ju sony förlora mer på de

Medlem

iofs är little big planet för mig den ENDA anledning till att jag just nu skulle vilja ha en PS3... för majoriteten utav spelen jag spelar finns på 360, fungerar och ser kanonbra ut där, samt att jag personligen anser handkontrollen till 360 vara betydligt skönare utformad, speciellt då spel idag använder de analoga spakarna, vilka är ur-kassa på ps3ans föråldrade handkontroll...

men priset gör att jag ännu inte anser att det är värt att investera i en ps3, visst blu-ray, men det är ännu inte helt aktuellt.

Inaktiv

Roligt att se dessa siffror. Tycker att Blu-ray har tappat i försäljning. Folk nöjer sig med en DVD för 150 kronor.

ptr
Medlem
Skrivet av pody:

jag är ingen fanboy och jag har både ps3 och 360. och jag måste erkänna: de 400 spänn jag betalar för xbl är f** i mig värd jämfört med den nätsystemet ps3 har. jag menar: har de som jobbar på ps3 ens har testat sitt eget system? det går ju skit segt och hitta något man letar efter! plus att kontrollerna är ett rent skämt!

what? nämn en sak som är dåligt med PSN? Jag har inte stött på något alls som jag känt varit dåligt.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av svendolph:

Jag tror också att det borttagna PS2 stödet har spelat in.

Jag har runt 50 spel till PS2, och min PS2 håller på och dör. Ger ett jävla oljud och ger långa laddningstider. Har inte speciellt stor lust att köpa en PS2 nu när den är nästan 9 år gammal, utan vill ha en ny maskin. En PS3 med stöd för PS2.

En kompis till mig är i precis samma situation också, vi skulle nog köpa en PS3 om den hade stöd för PS2 och om mer intressanta JRPGs kom, då det är i huvudsak den genrén vi spelat på både PS1 och PS2.

samma för mig :/
Återinför Ps2 stödet! annars kommer Sony förlora stort.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Seb:
Skrivet av svendolph:

Hade Sony inte satsat på Blue Ray och skeppat ut dåligt byggda konsoller i förtid hade de hängt med Xbox 360. Jag tror också att det borttagna PS2 stödet har spelat in.

Kvallité i början lönar sig inte och så är Xbox-360 numera inte sämre att spela på än PS3 och har till och med bättre upplösning i GTA4 trotts endast DVD samt sin bättre handkontroll.

Okej så MS har ine skeppat ut dåligt byggda konsoller, ett tag var ju felprocenten uppe i ca 30% en siffra som PS3 aldrig varit i närheten av

Hört talas om ironi, lol!


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Seb
Medlem
Skrivet av tysonayt:
Skrivet av Seb:
Skrivet av svendolph:

Hade Sony inte satsat på Blue Ray och skeppat ut dåligt byggda konsoller i förtid hade de hängt med Xbox 360. Jag tror också att det borttagna PS2 stödet har spelat in.

Kvallité i början lönar sig inte och så är Xbox-360 numera inte sämre att spela på än PS3 och har till och med bättre upplösning i GTA4 trotts endast DVD samt sin bättre handkontroll.

Okej så MS har ine skeppat ut dåligt byggda konsoller, ett tag var ju felprocenten uppe i ca 30% en siffra som PS3 aldrig varit i närheten av

Hört talas om ironi, lol!

Okej, ja är bra på ironi men har låter stenseriöst.. Men men

Medlem

Jag får nog förtydliga mig dmn och Seb.

Jag menar att trots Blue-Ray har GTA 4 bättre upplösning på X-box 360 med endast DVD. Och Seb svarar att spelet är en portning från Xbox 360 och det visste jag inte. Trodde spelet utvecklades oberoende mot båda konsollerna. Är inte intresserad av att köpa portningar från Xbox 360 till PS3 men hur ska man veta?

Hoppas att den svindyra prosessorn i PS3 lönar sig i längden. Blue-Ray vet jag inte om jag någonsin kommer använda. Men bra mediaspelare för andra format måste jag säga att PS3 har - och uppskalningen från DVD är ju lika bra som svindyra chippet i kompisens 30 000 kronorsTV.


signatur

Det var detta...

Inaktiv
Skrivet av impact:

Home har problem, Svag försäljning för LittleBigPlanet och nu även Vikande försäljning för Playstation 3. Kan ni inte gräva fram något ytterligare aktuellt som talar emot Söööny när ni är i farten? Jag skojar bara dock, smärre negativ chock när man kikade in ikväll, mycket blått, fast inte till det positiva ;D

Dom varslar 16000 hörde jag på nyheterna.

Synd om Sony just nu :/

Tänk så gör sony en sega....
Äger själv en ps3 men den används mest till blu-ray tittande samt en del streamande från pc:n. LBP är ju såklart rätt skoj det med men överlag måste jag säga att spelen till ps3 är rätt bedrövliga jämfört med xbox360. Finns inget spel som verkligen gör att man vill äga en ps3 framför en xbox.

Medlem

Att PS3:an inte är möjlig att chippa/modifiera i nuläget bidrar ju också till lägre försäljning. Det går ju knappast att förneka det.

Medlem

En gång Playstation alltid Playstation!

Hehe tur man köpte en PS3 då det fortfarande gick att spela PS2 spel på den. Och några problem med den har jag inte haft! "It's still alive"

Har aldrig ångrat köpet och att det går dåligt för Sony kommer inte att påverka mitt beslut heller.

Att köpa en X-box 360 är nog de sista jag skulle göra...

Medlem

gräver man sin egen grav så... 8)

Medlem

Sony gör ju ett par marknadsföringsmissar rätt ofta, MS sänker priset på sin konsoll, då annonserar Sony att de ska sluta tillverka den billigare varianten utav deras konsoll och istället släppa en ny som är dyrare. Ibland förstår man inte hur de tänker.

Arcade konkurerar nästan med Ps2an i pris i nuläget och då får du rätt mkt för pengarna trots bristen utav hårddisk.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Skriv svar