Vikande försäljning för Playstation 3

Medlem
Skrivet av ptr:
Skrivet av pody:

jag är ingen fanboy och jag har både ps3 och 360. och jag måste erkänna: de 400 spänn jag betalar för xbl är f** i mig värd jämfört med den nätsystemet ps3 har. jag menar: har de som jobbar på ps3 ens har testat sitt eget system? det går ju skit segt och hitta något man letar efter! plus att kontrollerna är ett rent skämt!

what? nämn en sak som är dåligt med PSN? Jag har inte stött på något alls som jag känt varit dåligt.

jag vet inte faktiskt! jag har bara svårt och komma i bl.a. ps store eller vad det heter. och jag minns att det var bus enkelt och komma i marketplace på 360 , vilket har blivit ännu lättare nu tack vare den nya interfacet

Medlem
Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av svendolph:

... och har till och med bättre upplösning i GTA4 trotts endast DVD samt sin bättre handkontroll.

Du får gärna utveckla hur du tänker när du säger att bättre handkontroll och dvd istället för blue-ray påverkar upplösningen

Har väldigt lite med just blu-ray med grafiken att göra, vist kan man lagra mer på blu-ray men det betyder INGET i slutändan.

Första problemet är hastigheten att läsa från Blu-ray aka, ca hälften av farten vad Xbox 360 DVD enhet läser, vist detta förändrar en hel del, speciellt texturer som behöver laddas och annat. Men vist oftast cachas detta på HD'n ( även i Xbox 360 fall om den finns )

Utöver det så finns det skillnad på hur gkortet är uppbyggt. I Xbox 360 fall så har gkortet delat minne med vanliga ramet och i det fallet totalt 512MB. Så här kan konsolen använda mer om så finns. i PS3'ans fall är det låst till 256MB vardera. Med hjälp av detta så kan Xbox 360 alltid ha bättre upplösning och texturer även om den har mindre plats att lagra dessa på.

Medlem

Klart man mycket hellre lägger en extra slant för en ps3:an istället för en 360. Ps3:an håller en längre tid framöver! Om man nu dock besluter sig för att köpa en ny konsol! Har du 360, så rekommenderar jag att du har kvar den tills best före datumet ryker!

Behöver du en blue-ray spelare så tycker jag att du ska köpa en separat, de brukar oftast vara snabbare!

Medlem

360 går att installera spelen på så den blir i princip knäpptyst, den går att köra brännda spel på och den kostar 1500kr mindre. Jag har ett PS3 också, men det enda jag använder det till är att streama videofiler till TVn med. Det var/är definitivt inte värt 4k haha


signatur

What are you waitin' for... Christmas?

Inaktiv

massa skitsnack här ser man, 360'ns värmeproblem har väl blivit fixade (iaf de nyaste konsolerna)? De har ju kört nya heatsinks osv. Min gick itu vid GTA IV releasen och då hade jag köpt den när Gears Of War kom ut. De bytade kylare och moderkort, nu går den finfint!

ptr
Medlem
Skrivet av pody:
Skrivet av ptr:
Skrivet av pody:

jag är ingen fanboy och jag har både ps3 och 360. och jag måste erkänna: de 400 spänn jag betalar för xbl är f** i mig värd jämfört med den nätsystemet ps3 har. jag menar: har de som jobbar på ps3 ens har testat sitt eget system? det går ju skit segt och hitta något man letar efter! plus att kontrollerna är ett rent skämt!

what? nämn en sak som är dåligt med PSN? Jag har inte stött på något alls som jag känt varit dåligt.

jag vet inte faktiskt! jag har bara svårt och komma i bl.a. ps store eller vad det heter. och jag minns att det var bus enkelt och komma i marketplace på 360 , vilket har blivit ännu lättare nu tack vare den nya interfacet

måste varit otur då, för jag har aldrig stött på några sådana problem. 8)

Medlem

Antagligen är ps3an "för dyr" nu mot jultid.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

ja inte lär den bli populärst när familjerna ska välja då är det lätt wii och 360 som vinner där.

Medlem
Skrivet av ptr:
Skrivet av pody:
Skrivet av ptr:
Skrivet av pody:

jag är ingen fanboy och jag har både ps3 och 360. och jag måste erkänna: de 400 spänn jag betalar för xbl är f** i mig värd jämfört med den nätsystemet ps3 har. jag menar: har de som jobbar på ps3 ens har testat sitt eget system? det går ju skit segt och hitta något man letar efter! plus att kontrollerna är ett rent skämt!

what? nämn en sak som är dåligt med PSN? Jag har inte stött på något alls som jag känt varit dåligt.

jag vet inte faktiskt! jag har bara svårt och komma i bl.a. ps store eller vad det heter. och jag minns att det var bus enkelt och komma i marketplace på 360 , vilket har blivit ännu lättare nu tack vare den nya interfacet

måste varit otur då, för jag har aldrig stött på några sådana problem. 8)

Har heller aldrig haft några problem med PSN. Hade problem att logga in på Home i torsdags, men det var nog inte så konstigt med tanke på att det var releasedag och alla tankade & testade för fullt.

Medlem
Skrivet av svendolph:

Hade Sony inte satsat på Blue Ray och skeppat ut dåligt byggda konsoller i förtid hade de hängt med Xbox 360.

Vad menar du med dåligt byggda konsoller? Känns som om 360 leder stort på den punkten...

Skrivet av svendolph:

Kvallité i början lönar sig inte och så är Xbox-360 numera inte sämre att spela på än PS3 och har till och med bättre upplösning i GTA4 trotts endast DVD samt sin bättre handkontroll.

Jag hänger inte riktigt med i vad du menar där: "Kvallité i början lönar sig inte och så är Xbox-360 numera inte sämre att spela på än PS3". Va?

Och det där med kontrollen är upp till var och en, jag föredrar den klassiska dualshockdesignen.

Och en sista sak: BLU RAY! SKA DE VA SÅ JÄVLA SVÅRT? inget jävla e i blu. :evil: Detta gäller ALLA, inte bara han jag citerade.

Edit:

Skrivet av unavailable:

INB4REDMAC

Ja vafan, känns ju som han redan borde ha kommenterat i den här tråden?

Edit 2:

Skrivet av MugiMugi:

Första problemet är hastigheten att läsa från Blu-ray aka, ca hälften av farten vad Xbox 360 DVD enhet läser, vist detta förändrar en hel del, speciellt texturer som behöver laddas och annat. Men vist oftast cachas detta på HD'n ( även i Xbox 360 fall om den finns )

Sen har ju en Blu-Rayskiva mycket mer information på som samma yta jämfört med en DVD.

Skrivet av MugiMugi:

Utöver det så finns det skillnad på hur gkortet är uppbyggt. I Xbox 360 fall så har gkortet delat minne med vanliga ramet och i det fallet totalt 512MB. Så här kan konsolen använda mer om så finns. i PS3'ans fall är det låst till 256MB vardera. Med hjälp av detta så kan Xbox 360 alltid ha bättre upplösning och texturer även om den har mindre plats att lagra dessa på.

En sak kan vi i alla fall vara överens om: Båda konsollerna har på tok för lite RAM-minne.

Medlem

Är helnöjd med mitt köp av ps3. Älskar den både som spelkonsoll
och blu ray-spelare.
Har iof inga större erfarenheter av x360 men hur som helst hade det blivit ett ps3 i vilket fall som helst då jag var i behov av en blu ray-spelare vid köpet.

Hade jag däremot endast varit i behov av en spelkonsoll hade det nog blivit en x360. Men jag måste också säga att mitt ps3 matchar resten av tv-systemet bättre än vad en x360 hade gjort.

Medlem

360 står ju starkare i dagsläget, får se hur framtiden blir.

Medlem

Värt att observera är att det enbart handlar om USA. Konstigt att man inte skriver liknande nyheter om Xbox i Japan, då det är precis samma sak där fast tvärt om. Ms lyckades sälja fler konsoller än Sony en månad i Japan, månaden efter mer än halverades försäljningen, men inte en nyhet om detta.

Medlem

Att nämna Xbox 360 och hög kvalite i samma mening är lika trovärdigt som att Adolf Hitler skulle brytt sig om mänskliga rättigheter. Världen består ju av mer än bara USA som tur är och tittar man på hela året så har PS3 sålt bättre än vad xbox har gjort så det är inte bara mörker för ps3'an.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Inaktiv
Skrivet av pody:
Skrivet av ptr:
Skrivet av pody:

jag är ingen fanboy och jag har både ps3 och 360. och jag måste erkänna: de 400 spänn jag betalar för xbl är f** i mig värd jämfört med den nätsystemet ps3 har. jag menar: har de som jobbar på ps3 ens har testat sitt eget system? det går ju skit segt och hitta något man letar efter! plus att kontrollerna är ett rent skämt!

what? nämn en sak som är dåligt med PSN? Jag har inte stött på något alls som jag känt varit dåligt.

jag vet inte faktiskt! jag har bara svårt och komma i bl.a. ps store eller vad det heter. och jag minns att det var bus enkelt och komma i marketplace på 360 , vilket har blivit ännu lättare nu tack vare den nya interfacet

hahahah skojjar du med mig? för det är ju så svårt så min morfar nästan skulle behöva fråga om hjälp hur man gör.

Medlem

Älska fanboy-krig.
Vad är det som ni vill bevisa? Alla har inte samma smak, och tacka gud för att det finns mer än en konsol att välja på.

Medlem

Jag har allt förutom PS3. Kommer aldrig köpa en för Sony har blåst mig en sista gång med att släppa en svindyr konsol utan unika spel till...

För övrigt...PC äger

Medlem

Det var ju ... inget vidare. :/


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Tycker synd om Sony men man ligger som man bäddar.

Tänker själv på att jag betalat överpris för alla deras konsoler när man köpt den på releasedagen för att det spelet man väntar på "kommer snart". När spelet sedan kommer kostar konsolen en bråkdel av det man betalat.

Hoppas att Sony tar sig samman och inte gör en "Sega" utan sänker priset rejält och inser att kunder inte betalar överpris för något som är likvärdigt, PS3:an har i mina ögon ingen unique selling point som är värd de extra pengar den kostar.

En värld utan Sony är ju inget skoj.

Medlem
Skrivet av Duccemannen:

Jag har allt förutom PS3. Kommer aldrig köpa en för Sony har blåst mig en sista gång med att släppa en svindyr konsol utan unika spel till...

För övrigt...PC äger

Vad menar du "en sista gång"? Påstår du att det inte fanns unika spel till playstation 1 och 2? Du verkar ju ha noll koll. Sen det här med att det inte skull finnas några exklusiva spel till ps3, ja det kanske stämde under 2007 men nuförtiden är det bullshit

2007-2008
Metal Gear Solid 4
Uncharted
LittleBigPlanet
Valkyria Chronicles
Folklore
Motorstorm: Pacific Rift
Resistance 2
Naruto: Ultimate Ninja Storm
Heavenly Sword
Ratchet & Clank: Tools of Destruction
Motorstorm
Resistance
Warhawk
Ninja Gaiden Sigma
Siren: Blood Curse
Disgaea 3
Tekken 5: DR
Gran Turismo 5 Prologue
Socom: Confrontation
WipEout HD

2009:

KillZone 2
Yakuza 3
Heavy Rain
Gran Turismo 5
Final Fantasy XIII:versus
White Knight Chronicles
God of War 3
InFamous
Uncharted 2
Quantum Theory
Final Fantasy XIII
Demon`s Soul
MAG
Agency
Ico 3
Wardevil
Eyepet
Heavenly Sword 2


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Dyrare ja, men för mig fanns det ingen tvekan om vilken konsol som är "hetast" nu och därför används den hemma idag, nästa år kanske nästa generation X-låda kommer med en massa ny teknik o lull lull och även om den kostar 10000:- så kommer den stå där istället för PS3'an.. enkelt.

Mesta denna tråd går ut på är;
- gnäll, gnäll och åter gnäll = PS3 går inte att chippa = jag måste betala för spelen.. = egentligen har jag ju inte råd att spendera pengar på spel.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Jag hade gärna köpt en PS3, den har Blu-Ray och man kan lira spel på den. Men... Den kostar mer än dubbelt så mycket som en 360 som har fler spel (och därmed fler intressanta titlar), och kan få upp spelen i 720p, vilket är gott nog för mig som är dödlig.

Att Sony vägrar sänka priset för att de är övertygade om PS3:ans överlägsenhet, säger tyvärr mer om den intellektuella inaveln som verkar frodas inom det företaget.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Först kanske skulle ha sagt unika *bra* spel också. Noll koll? Knappast, snarare luttrad. Min på exklusiva spel gäller PS3 och inte gamla konsolerna(vart du nu fått det från)

Låt mig förklara vad jag menar med "en sista gång..."

Köpte en PS2 på releasedagen för alla bra spel som snart skulle komma. De spelen jag ville ha kom när konsolen var billig och det första halvåret-året stod den mest och samlade damm under TVn. Lurad...

PSPn importerades för att det skulle komma så många fantastiska bra titlar. Det kom en del bra titlar men det annonserades ut en hel del vaporware också. Lurad igen...

Sonys onlinestöd för PS2...Glad i hågen, här ska det köras Gran Tourismo och annat online men vad visar sig tjänsten vara? Ett skämt och de spel som utlovades med stöd för online visade sig vara vaporware. Nu var det bara lite hårdvara och i den allmänna konkursen så var det bara en till sak att ge bort till ungarna. Lurad! Tredje gången gillt.

De unika titlarna till Playstation blir färre och färre och det mesta som utannonseras nu är i mitt högst personliga tycke skräp och ointressanta spel. Jag har en känsla av att du inte tycker som mig.

Jag har en gång varit Sonys största anhängare men efter att ha blivit blåst gång på gång efter PS1:an så har jag helt enkelt tröttnat på Sony. Hoppas verkligen Sony rycker upp sig och lyssnar lite på vad kunderna tycker och tänker för jag och många av mina kompisar har tappat tron på Sony.

Jag har inga problem att betala för saker som har en USP men när inte ens stora utvecklare som Valve rör i PS3:an med tång då blir det dags att dra öronen åt sig. Blu-Ray(och det nu döda HD-DVD) känns dessutom som ett mellanformat, det är inte alls samma "wow!" som det var att gå från Laserdisc till DVD.

Jag ska leta efter PS3:an i realådan efter jul

Skrivet av ibib:

Jag hade gärna köpt en PS3, den har Blu-Ray och man kan lira spel på den. Men... Den kostar mer än dubbelt så mycket som en 360 som har fler spel (och därmed fler intressanta titlar), och kan få upp spelen i 720p, vilket är gott nog för mig som är dödlig.

Att Sony vägrar sänka priset för att de är övertygade om PS3:ans överlägsenhet, säger tyvärr mer om den intellektuella inaveln som verkar frodas inom det företaget.

Fullträff. Lite vettigt folk till Sony så man äntligen kan få en konsol som ger samma känsla som PS1:an.

Medlem
Skrivet av Duccemannen:

Först kanske skulle ha sagt unika *bra* spel också. Noll koll? Knappast, snarare luttrad. Min på exklusiva spel gäller PS3 och inte gamla konsolerna(vart du nu fått det från)

Låt mig förklara vad jag menar med "en sista gång..."

Köpte en PS2 på releasedagen för alla bra spel som snart skulle komma. De spelen jag ville ha kom när konsolen var billig och det första halvåret-året stod den mest och samlade damm under TVn. Lurad...

PSPn importerades för att det skulle komma så många fantastiska bra titlar. Det kom en del bra titlar men det annonserades ut en hel del vaporware också. Lurad igen...

Sonys onlinestöd för PS2...Glad i hågen, här ska det köras Gran Tourismo och annat online men vad visar sig tjänsten vara? Ett skämt och de spel som utlovades med stöd för online visade sig vara vaporware. Nu var det bara lite hårdvara och i den allmänna konkursen så var det bara en till sak att ge bort till ungarna. Lurad! Tredje gången gillt.

De unika titlarna till Playstation blir färre och färre och det mesta som utannonseras nu är i mitt högst personliga tycke skräp och ointressanta spel. Jag har en känsla av att du inte tycker som mig.

Jag har en gång varit Sonys största anhängare men efter att ha blivit blåst gång på gång efter PS1:an så har jag helt enkelt tröttnat på Sony. Hoppas verkligen Sony rycker upp sig och lyssnar lite på vad kunderna tycker och tänker för jag och många av mina kompisar har tappat tron på Sony.

Jag har inga problem att betala för saker som har en USP men när inte ens stora utvecklare som Valve rör i PS3:an med tång då blir det dags att dra öronen åt sig. Blu-Ray(och det nu döda HD-DVD) känns dessutom som ett mellanformat, det är inte alls samma "wow!" som det var att gå från Laserdisc till DVD.

Jag ska leta efter PS3:an i realådan efter jul

Skrivet av ibib:

Jag hade gärna köpt en PS3, den har Blu-Ray och man kan lira spel på den. Men... Den kostar mer än dubbelt så mycket som en 360 som har fler spel (och därmed fler intressanta titlar), och kan få upp spelen i 720p, vilket är gott nog för mig som är dödlig.

Att Sony vägrar sänka priset för att de är övertygade om PS3:ans överlägsenhet, säger tyvärr mer om den intellektuella inaveln som verkar frodas inom det företaget.

Fullträff. Lite vettigt folk till Sony så man äntligen kan få en konsol som ger samma känsla som PS1:an.

Vill du ha PS1 känslan är det väl bara att köpa en Xbox 360? Prestandamässigt påminner de en hel del om varandra

Medlem
Skrivet av Prehn:

Vill du ha PS1 känslan är det väl bara att köpa en Xbox 360? Prestandamässigt påminner de en hel del om varandra

*asg* Den var bra!

Inaktiv
Skrivet av Sito:

Att nämna Xbox 360 och hög kvalite i samma mening är lika trovärdigt som att Adolf Hitler skulle brytt sig om mänskliga rättigheter. Världen består ju av mer än bara USA som tur är och tittar man på hela året så har PS3 sålt bättre än vad xbox har gjort så det är inte bara mörker för ps3'an.

*ping* Godwins lag. Patetiskt.


signatur

"Some peoples' internet should be made read-only"
http://pesnwiki.servehttp.com/

Inaktiv

synd, men säljer man PS3 så dyrt så får man förvänta sig låga siffror


signatur

Spel är inte en hobby, Det är en livsstil

Medlem

Prishöjningen just före jul hjälpte väl inte antar jag?

Medlem

Well att det går trögt i USA kan ju ha med finanskrisen att göra, folk har inte råd att lägga sina pengar på en PS3, då köper de 360 istället...

Skriv svar