Svag försäljning för LittleBigPlanet

Svag försäljning för LittleBigPlanet

Folk har ingen smak helt enkelt.

QRT
Medlem
Medlem
Citat:

LittleBigPlanet må vara en stark kandidat till årets spel hos många personer...

Eller?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Kan ju bero på att det kostar så jäkla mycket. Finns inte en chans att jag slänger ut 600kr på det. Inget spel är värt så mycket imo.

Medlem

Det var inte mycket det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag får skäll för att jag inte har köpt det än

Jag känner mig helt enkelt inte tillräckligt kreativ i melonen just nu så därför det har fått vänta. Sen är det som sagt dyrt...

Medlem

det lär nog inte riktigt vara med i beräkningarna. men jag trodde ändå att ps3an hade aningen starkare marknad i usa än dom verkar ha... försäljningen av ett spel till båda konsolerna (cod) borde vara en bra måttstock o där är det ju en vidrigt stor skillnad.

Medlem

Det är inte många som är intresserad av att spela en ful strumpa som hoppas omkring lite här och där...

Medlem
Skrivet av Spectral:

Kan ju bero på att det kostar så jäkla mycket. Finns inte en chans att jag slänger ut 600kr på det. Inget spel är värt så mycket imo.

Jag köpte PS3 bara för det här spelet, 4600 var det lätt värt. ;P

Medlem

Köpte också en ps3a för det

Sen fick jag spelet ganska billigt iom ebgames kampanj

Avstängd

400:- kostar ju spelet.

Medlem

Inget konstigt, 600kr för ett spel? Nej tack!

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Citat:

LittleBigPlanet må vara en stark kandidat till årets spel hos många personer...

Eller?

Japp, tack.

Medlem

Så gåre med innovativa spel. Psychonauts / Beyond Good & Evil all over again.

Flakmonkey

Om marknadsföringskampanjen var lika blek i staterna som den har varit här så är det knappast förvånande...

Inaktiv

Äh, var lugn, det kommer snart ut ett uttalande från speltillverkaren att det var piratkopieringens fel.

Medlem

Skönt att folk såg igenom spelet. Jag köpte det, spelade det i 3h unjefär, lämnade in det.

Helt klart årets besvikelse hos mig, spelet saknade helt själ. Satte mig och nötte Super mario allstar på snes istället.


signatur

En styck signatur.

Medlem

Totalt i hela världen ska LBP nått över en miljon sålda enheter. Så totalt sett har det sålt helt okej.

Skrivet av Hockey Stick:

Jag känner mig helt enkelt inte tillräckligt kreativ i melonen just nu så därför det har fått vänta.

LBP går inte ut på att BARA skapa saker. Det finns ca 50 banor att ta sig genom med upp till fyra vänner. Du kan ta del av ca 150.000 banor som folk gjort. Sedan kan du skapa om du vill. Med andra ord, du får oerhört mycket spel för pengarna.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Bab
Medlem

Desto mer hype desto sämre spel. Brukar faktiskt stämma i dom flesta fall.


signatur

-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.

Medlem

Inte mitt kopp av te detta spelet, köpte och spelade 2 timmar och sen bytte in och skaffade GoW2 istället

Älskar plattformsspel i stil med gamla Mario etc men LBP var bara... mäh.

Medlem

Har inte spelat spelet (har ingen PS3), men det är knappast någon nyhet att massan inte vill ha orginella spel, utan köper vad de anser är säkra kort, från någon redan existerande spelserie.

Finns så otroligt många exempel på underbart orginella spel som sålt väldigt dåligt.

Medlem

Det ÄR ett väldigt roligt spel. Men många verkar "se ned" på "enklare" spel som plattformsspel o dyl. "Varför vill man spela sådant när man kan göra CoD?" Smaken är som baken och själv är man uppväxt med 8-bitars NES, så det ligger nära hjärtat


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Detta är nog det bästa köpet jag gjort till min PS3 någonsin. Tycker det är askul och riktigt snyggt gjort. Klassisk spel-stil med otroligt stora möjligheter att ändra och skapa själv. Charmen ligger ju så klart i att spela med polarna i ett mer eller mindre onyktert tillstånd under en annars tråkig kväll. Till skillnad från andra spel så tilltalar det även brudar vilket gör det ännu populärare i hemmet.

Rekomenderas!

_78
Medlem

Det enda LBP har bidragit med här hemma är att jag inte längre har lika stor möjlighet att lira då min sambo bara älskar det.....


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem

Har idag beställt en PS3 med LBP bundle så det skall bli intressant att se vad det är egentligen :), får inte nån klok bild av det i de recensioner man läst.

Seb
Medlem
Skrivet av Bab:

Desto mer hype desto sämre spel. Brukar faktiskt stämma i dom flesta fall.

Okej men det stämmer ju inte alls nu, LBP har kammat hem otroligt många bra betyg hos recensenter. Sen att de inte säljer så bra har inget o göra med att de är ett dåligt spel.

Ja tycker LBP är ett helt fantastiskt spel, Men har inte spelat de på ett tag nu, har blivit lite andra spel o sånt och inte fått möjligheten att lira med polare vilket är synd.

Medlem

kaaaan ju bero på att det inte är fullt så många som har PS3 också... alltså kan man inte förvänta sig rekord-brytande försäljning

jag tror spelet är kanon, och är för mig enda anledning att skaffa en PS3 idag... meeen det får vänta... ps3an är för dyr för min plånbok denna månad.

Inaktiv
Skrivet av _78:

Det enda LBP har bidragit med här hemma är att jag inte längre har lika stor möjlighet att lira då min sambo bara älskar det.....

Är det inte kul i koop?

Inaktiv

Man trodde ju faktist att det skulle sälja.. men men

123
Skriv svar