Bli rik slippa jobba, vore det nåt ?

Inaktiv
Bli rik slippa jobba, vore det nåt ?

Nu när semestern är slut för många och ångesten är hemsk för att behöva slava igen.

skulle det inte sitta fint med en högvinst och sen be chefen att fara och flyga ?

hade jag vunnit typ 40... 50 mille då hade jag aldrig jobbat mer.

Inaktiv

"Aldrig jobbat mer" ?

Går inte du på dagis ?


signatur

Sony, you went wrong with your ps3

Medlem

Skulle nog fortsätta jobba, men då antingen halvtid med något som man verkligen tycker om, eller kanske till och med starta nåt litet eget.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Inaktiv

Jag hade nog fortsatt jobbat men bara typ 25% eller något

Medlem

Skulle finansiera i något stort företag sen luta mig tillbaka o se pengarna växa.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

bara sitta o slappa resten av livet skulle man ruttna på däremot skulle jag vara aktivt med något men vad vettetusan.

Det mesta man har vunnit har varit typ en tusing .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Vill vara rik, men fortsätta jobba. Kanske starta ett eget litet spelföretag och ge ut lite småspel då och då.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

Bli rik och anlita proffsiga programerare och släppa spel.


signatur

Asus A8N-E (sockel 939) || AMD Athlon 64 3700+ 2.2 GHZ || Twinmos 2 GB DDR || XFX 8800 GTS 640MB

Inaktiv
Skrivet av Svangiis:

"Aldrig jobbat mer" ?

Går inte du på dagis ?

du tror jag är fjortis ?

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av Svangiis:

"Aldrig jobbat mer" ?

Går inte du på dagis ?

du tror jag är fjortis ?

Jag är fjorton Ô_ô


signatur

Asus A8N-E (sockel 939) || AMD Athlon 64 3700+ 2.2 GHZ || Twinmos 2 GB DDR || XFX 8800 GTS 640MB

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

bara sitta o slappa resten av livet skulle man ruttna på däremot skulle jag vara aktivt med något men vad vettetusan.

Det mesta man har vunnit har varit typ en tusing .

jo bara slappa som en grönsak är kanske att överdriva.

men det skulle vara skönt att göra enbart det som man vill utan att behöva tänka på hur ska jag betala hyran och så.

istället så skulle man lära sig spela golf,
köra gocart och kanske bli bra på det.

köra folkrace som verkar vara asball, tävla med rishögar till bilar.
ut å resa,
köpa en egen biograf där man själv och polare kan se på film.

fritids problem skulle iaf jag aldrig ha om man var stenrik.

Medlem

Om man en dag skulle pricka den där storvinsten (vilket förmodligen aldrig kommer att inträffa) så skulle jag aldrig någonsin sätta min fot på en arbetsplats igen. Istället skulle jag ta det lugnt och hänge mig åt mina fritidsintressen.

Inaktiv

Hade nog inte slutat jobba, men valt ett roligare jobb istället. Kanske nåt eget eller nåt som man verkligen inte skulle kunna livnära sig på men som ändå hade varit roligt.

Skittråkigt att vara arbetslös.

Medlem

skulle kanske sluta jobba, men skulle göra nått. så man inte degar ihpp, vet dock ej vad.

tex köpa upp företaget man jobbar på och sen sparka folk man inte gillar skulle vara välldigt kul.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

tex köpa upp företaget man jobbar på och sen sparka folk man inte gillar skulle vara välldigt kul.

IceMan ftw!
Jag håller med du! :up::heart:


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Avstängd

Jag vill inte bli rik, men det hade inte varit fel att ha gott om pengar.

Minns ni den här tjejen i Pite som nästan tog självmord på grund av sin högvinst? Hennes liv blev helt förstört av de många miljonerna hon fick.

Och att sluta jobba vore verkligen en mardröm. Fy vad less jag skulle bli efter ett tag.

Medlem

förstår inte folk som inte pallar med att inte bli rik, jag skulle leva som nu, fast jag skulle köpa jävlgit fina saker till huset jag köper.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av EliasN:

Jag vill inte bli rik, men det hade inte varit fel att ha gott om pengar.

Minns ni den här tjejen i Pite som nästan tog självmord på grund av sin högvinst? Hennes liv blev helt förstört av de många miljonerna hon fick.

Och att sluta jobba vore verkligen en mardröm. Fy vad less jag skulle bli efter ett tag.

och varför ska man ta livet av sig om man vunnit högvinst ?
då är det ju nåt fel mentalt.

att ha gott om pengar underlättar ju.
man behöver inte få gråa hår över hur
hyran, bil, och annat man har avbetalning på ska klaras av.

och du skulle bli less efter ett tag ?
har du inga intressen i livet mer än att jobba ?

man kan ju verkligen gå in för det man gillar när man är ekonomiskt oberoende.

bli rallyförare, lära sig flyga skaffa eget plan.

finns hur mycke som heslt man kan göra om man har lite fantasi

Medlem

Som familjefar med villa osv ser jag absolut inga problem med att sluta jobba. Jag skulle väl fara runt världen i några år (10 kanske hehe) innan jag bestämde mej för något. Jag skulle dock aldrig jobba åt någon igen, utan starta nytt/köpa ett företag.


signatur

yolo

Medlem

jag kan verkligen inte fatta att folk skulle vilja jobba även om dom var stenrika

är man rik så betyder det att man har mer tid att spendera på sitt liv istället

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av Svangiis:

"Aldrig jobbat mer" ?

Går inte du på dagis ?

du tror jag är fjortis ?

när du blir gammal nog så kanske ja

orka ta semester..måste jobbas! annars missar man deadline fö fan! :evil:
bort med semester innom spelutvecklingen! bort I say!
orka flytta fram releasen på ett spel för att nån producent ska ta betald semester i 3 månader mitt i utvecklingen! ;D

ja, jag vill bli rik

Inaktiv

Det där att folk skulle fortsätta jobba är bara en lögn för dem själva, inte ens halvtid. Låt gå för att man driver Coca-cola eller nåt på fritiden men att någon skulle gå och ställa sig i ledet på lijen ned en miljard på banken i stället för att se allt finns inte. Jävla ljug!

Medlem

Att man är arbetslös betyder ju inte att man är sysslolös. Det finns som sagt hur mycket som helst att göra för den som vill utan att man för den sakens skull har ett regelrätt jobb. Alla har vi väl våra intressen. Själv skulle jag bl.a. kunna tänka mig att på egen hand studera språk.

Medlem

Om jag vore rik så skulle jag nog inte jobba... Jag skulle däremot syssla med någon hobby, eller nåt sånt. Det är tråkigt att inte ha något att göra, oavsett hur rik man är, men jag har aldrig gillat att jobba... Är lite för lat för det.

Medlem

Skulle aldrig mer jobba för någon igen. Möjligtvis starta eget och sysselsätta mig med det på deltid.

Inaktiv
Skrivet av MaLiBu:

jag kan verkligen inte fatta att folk skulle vilja jobba även om dom var stenrika

är man rik så betyder det att man har mer tid att spendera på sitt liv istället

exakt,
och om man vill jobba ändå, då lär man ha större chans att kunna jobba med det man verkligen vill.

just nu om jag var rik då skulle jag skaffa stor fin plasma tv,
en ferrari testarosa,
har en 360,
men skulle skaffa ps3 och wii och köpa varje spel som släpptes på dom 3 konsollerna och ha ett grymt gaming rum,
enbart köpa film på bluray,
köpa ett nice hus med nice swimmingpool.

och det är bara början

Medlem

jag tror inde dom flesta skulle vilja jobba men jag tror def inte var man kan klara av att bara jäsa

Själv så kan jag inte ha semester för länge jag måste jobba.
så även om jag skulle ha mycket pengar skulle jag inte kunna bara slappa det är inte i min natur..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

jag tror inde dom flesta skulle vilja jobba men jag tror def inte var man kan klara av att bara jäsa

Själv så kan jag inte ha semester för länge jag måste jobba.
så även om jag skulle ha mycket pengar skulle jag inte kunna bara slappa det är inte i min natur..

nästan lite arbets narkoman ?

inget fel i det heller, bra att man har hittat det man trivs med.

Inaktiv

Vem fan vill jobba efter att man är stenrik
Man gör ju bara sånna saker som man vill i så fall, det kallar inte jag jobb iaf. Om man nu gillar att sätta ihop datorer då kallar jag inte det för jobb. Är man stenrik så kan man köpa prylarna, sätta ihop skiten och ge bort det till sina polare

Inaktiv

har ett stort astronomi intresse också.
så var man rik så skulle jag nog göra så som några andra stenrika,
köpa en resa upp i rymden med antingen rymdfärjan eller med nån rysk farkost.

det va ju nån jänkare tror jag som betala en slant för att komma med upp i en rysk raket för ett tag sen.

Skriv svar