Ingen framtid för Need for Speed?

Robot
Medlem
Ingen framtid för Need for Speed?

Förvånar mig inte det minsta. Personligen tyckte jag Undercover var helt okej, men långtifrån dess glansdagar med NFS: Hot Pursuit och NFS: Underground.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Bryr mig inte nämnvärt, NFS-serien dog för längesen i mina ögon.


signatur

Jaha.

Medlem

vet inte om man ska vara glad eller ledsen, men inte saknad från min sida, enda tråkiga är att dom totalt glömt vad ett bilspel ska innehålla.

Medlem

inte så oväntat kanske... Tråkigt att en spelserie med potential ska behöva lägga ner för att man har fört spelen åt helt fel riktning dock... Jaja, kommer inte saknas av mig iallafall-

Medlem

Spelet har haft sitt race, kanske dags att stänga igen nu.


signatur

Killzone 2 förhandsbokat! : DD

Medlem

Mjölkning på hög nivå

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Förvånar mig inte det minsta. Personligen tyckte jag Undercover var helt okej, men långtifrån dess glansdagar med NFS: Hot Pursuit och NFS: Underground.

"helt okej" är du dum någon stans eller?
NFS Undercover är skit nästan värre än...nä värre än Prostreet!

EA för fan lägg inte ner serien gör ett nytt Most wanted med smarta verkliga poliser och med bra delar från carbon(styrningen, skulp parts) i en ny grafik motor som klarar att måla upp en stor stad med bilar o allt alla GTA fast snyggare, släng in någon story, släng in mer delar som i underground 2, bra musik, många bilar, möjlighet att köra snut bil som annorlunda sido uppdrag.

Se! det va la fan inte svårt! ni får detta recept o ider gratis! 8)


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Men förhelvete! Lyssna på era fans! Gör ett Underground 3! Jäkla tölpar.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Ja, kan de inte bara göra ett bra NFS ist?


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:
Skrivet av darkthunder:

Förvånar mig inte det minsta. Personligen tyckte jag Undercover var helt okej, men långtifrån dess glansdagar med NFS: Hot Pursuit och NFS: Underground.

"helt okej" är du dum någon stans eller?
NFS Undercover är skit nästan värre än...nä värre än Prostreet!

EA för fan lägg inte ner serien gör ett nytt Most wanted med smarta verkliga poliser och med bra delar från carbon(styrningen, skulp parts) i en ny grafik motor som klarar att måla upp en stor stad med bilar o allt alla GTA fast snyggare, släng in någon story, släng in mer delar som i underground 2, bra musik, många bilar, möjlighet att köra snut bil som annorlunda sido uppdrag.

Se! det va la fan inte svårt! ni får detta recept o ider gratis! 8)

Du borde skicka in det där till EA

Medlem
Skrivet av Venomghast:
Skrivet av SCORPION2000:
Skrivet av darkthunder:

Förvånar mig inte det minsta. Personligen tyckte jag Undercover var helt okej, men långtifrån dess glansdagar med NFS: Hot Pursuit och NFS: Underground.

"helt okej" är du dum någon stans eller?
NFS Undercover är skit nästan värre än...nä värre än Prostreet!

EA för fan lägg inte ner serien gör ett nytt Most wanted med smarta verkliga poliser och med bra delar från carbon(styrningen, skulp parts) i en ny grafik motor som klarar att måla upp en stor stad med bilar o allt alla GTA fast snyggare, släng in någon story, släng in mer delar som i underground 2, bra musik, många bilar, möjlighet att köra snut bil som annorlunda sido uppdrag.

Se! det va la fan inte svårt! ni får detta recept o ider gratis! 8)

Du borde skicka in det där till EA

Jo jag tänkte göra det ^^ något som ni här vill att jag vidare ska ta med som va bra i något NFS spel?


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

"helt okej" är du dum någon stans eller?
NFS Undercover är skit nästan värre än...nä värre än Prostreet!

Jag har väl för fan rätt till min egen åsikt eller? Visst, den hade sina problem som alla andra dagens spel, men den var inte såpass kass att den automatiskt blir underlägg för glas och koppar.

Läs hela mitt inlägg nästa gång, är du snäll. "Långt ifrån dess glansdagar" biten till exempel.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Det är nog lika bra. Spelserien har varit otroligt trist senaste 3-4 liren och folk gnäller bara på den ändå

Inaktiv

Porsche 2000 var grejor


signatur

Ta en gärna en titt på mina GB/C och GC emulatorer www.tuxemu.se.nu :)

Medlem
Skrivet av Selphy:

Bryr mig inte nämnvärt, NFS-serien dog för längesen i mina ögon.

Jupp, samma här. Var 10+ år sedan sen jag sist körde ett NFS som jag gillade.

Fast i och för sig så har jag bara spelat några stycken av dem som kommit de senaste 10 åren.

Medlem

vem behöver ett nytt need for speed när most wanted finns?

Medlem

Need For Speed ägde.. tvåan var kul, trean med.. Första Need For Speed kommer alltid förbli kung.

Medlem

Undergrund 2 var ju lätt det bästa i serien, synd att det inte kom fler som var som det.

Medlem

Hadde dom lyssnat på fansen från första stund så hadde dom sluppit lägga ner serien.

Medlem

Sorgligt om IP:t dör ut så där, men förmodligen bäst om de vägrar göra något bra med serien. Har inte prövat Undercover ännu, men ProStreet var inte så dålig som många vill göra sken utav. Handlar väl snarare om att de satsar på fel saker. Detaljer som begränsar deras målgrupp snarare än vida den.

Man skulle kunna påstå att Fast & Furious brutalt dödat en spelserie jag gillar. Jag påstår så och skövlar mer avsky över det.

Det tips jag skulle vilja de som, om ryktet dementeras, gör nästa del i serien. Skippa story? Gör vad som gjort NFS till vad det har varit. Återgå till, och kort sagt gör Porsche Unleashed igen för att lära känna rötterna.

Jag kan tänka mig, trotsallt, att det är svårt att göra bilspel idag. Går man på ett gammalt fungerande koncept så tappar man kritik för att man inte tänker nytt i en genre som är oerhört begränsad, till synes. De få nya trender man lyckats fiska upp är oftast rätt så små och revolutionerar inte till någon högre grad, men om så, är risken stor att man begränsar sin publik till den grad att det kanske inte är värt det i slutändan. Särskilt i en tid där projekt kostar ofantligt för att genomföras, än mer särskilt när de måste genomföras till nivån att de går vinst.
Med andra ord krävs det så mycket i denna låda för att nå så lite. Lätt att bli överambitiös.

Och sedan hoppas jag väl att det är ett lärande omen, stressa ut titlar tätt slutar sällan väl, om man så får säg.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:
Skrivet av darkthunder:

Förvånar mig inte det minsta. Personligen tyckte jag Undercover var helt okej, men långtifrån dess glansdagar med NFS: Hot Pursuit och NFS: Underground.

"helt okej" är du dum någon stans eller?
NFS Undercover är skit nästan värre än...nä värre än Prostreet!

EA för fan lägg inte ner serien gör ett nytt Most wanted med smarta verkliga poliser och med bra delar från carbon(styrningen, skulp parts) i en ny grafik motor som klarar att måla upp en stor stad med bilar o allt alla GTA fast snyggare, släng in någon story, släng in mer delar som i underground 2, bra musik, många bilar, möjlighet att köra snut bil som annorlunda sido uppdrag.

Se! det va la fan inte svårt! ni får detta recept o ider gratis! 8)

Carbon var IMO det sämsta NFS spelet, kändes som man körde runt på is hela tiden och känslan var verkligen helt borta. Undercover var ungefär Most Wanted fast med bättre känsla.

Medlem

nfs 2 var naaajs , köra utedass o t-rex'ar får man inte göra i spel numera ;P

Medlem

Hot pursuit var ju galet roligt, de innan det med. Men som vanligt blev en bra licens överutnyttjad och titlarna tillkom aldrig med något hjärta eller tanke bakom. Serien kan lika gärna dö nu och återuppstå när nån hittar tillbaka till det "riktiga" NFS.

Medlem

Nej, ingen framtid.....NFS 1-3 var bra...sen gick det åt helvete

Medlem

Kanske inte behöver begrava det helt och hållet, men om dom ska fortsätta så får dom verkligen ta i med hårdhandskarna om det ska bli bra.

Medlem

stackare


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

need for speed 2 var jävligt fränt. resten har varit trista.

Medlem

de kanske skulle prova att utveckla ett spel i mer än 12 månader , 4 år skulle vara bra, då hade nfs säkert varit kul

Medlem

Cheferna på EA är ett gäng fegisar som bara bryr sig om försäljningssiffror och verkar inte inse att de har en koppling till kvaliteten på produkten de producerar. Ifall de bara gör ett ordentligt kvalitetsspel á la Underground 2 så kommer serien på fötter igen.

Skriv svar