Ingen framtid för Need for Speed?

Medlem

Som många säger dog serien för länge sen för dem som ville ha kvalite. Förvånar mig inte det minsta detta, och det är nog lika bra för även om det är en arkad racer är de senaste titlarna ypperligt dåliga.

Så gåre

Pansarknekt

Frågan är hur mycket EA bryr sig om NFS. Dom har ju inte satsat på något nytt i serien på lång tid nu. Varken stil eller grafikmotor... Om serien "läggs" ner så tror jag det bara varar ett par år tills dom dammar av den igen, förhoppningsvis i ny tappning.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Skriv snabbsvar: Fyll i ditt meddelande här och klicka på knappen "Skicka snabbsvar" nedan.
mm synd men dem spottade ju ut ett nytt varje år , klart folk tröttnar
OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.

Inaktiv

"Man skulle kunna påstå att Fast & Furious brutalt dödat en spelserie jag gillar. Jag påstår så och skövlar mer avsky över det."

Så sant så....det gick från fina sportbilar till äckelstylade skrothögar.


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Inaktiv

Hmm... Skulle inte förvåna mig, serien har bara blivit sämre och sämre. Personligen tycker jag att det är synd på ett sätt, eftersom bilspelen bara minskar.

Men jag måste påpeka att 3an var ett riktigt kul spel, 2an också för den delen. Körde tyvärr aldrig 1an. De nya (Carbon, Most Wanted) är inte NFS.

Nu bygger de stora städer med heta brudar, vafan har det med bilspelet att göra?! Använd 3ans grund och förbättra spelet, skulle vara kul om man hade en bra "track editor"


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Det är väl inte så konstigt när de redan grävt spelets grav själva. De kanske skulle försöka att inte släppa ett nytt NFS lika oft som folk byter toarulle på toaletten, så kanske det skulle finnas en anledning för folk att köpa, istället för att hoppa över två titlar innan de skaffar ett nytt NFS. Blåsta EA.

Medlem
Medlem
Skrivet av SCORPION2000:
Skrivet av darkthunder:

Förvånar mig inte det minsta. Personligen tyckte jag Undercover var helt okej, men långtifrån dess glansdagar med NFS: Hot Pursuit och NFS: Underground.

"helt okej" är du dum någon stans eller?
NFS Undercover är skit nästan värre än...nä värre än Prostreet!

EA för fan lägg inte ner serien gör ett nytt Most wanted med smarta verkliga poliser och med bra delar från carbon(styrningen, skulp parts) i en ny grafik motor som klarar att måla upp en stor stad med bilar o allt alla GTA fast snyggare, släng in någon story, släng in mer delar som i underground 2, bra musik, många bilar, möjlighet att köra snut bil som annorlunda sido uppdrag.

Se! det va la fan inte svårt! ni får detta recept o ider gratis! 8)

Nej fy Undercover var solklart det bästa sedan porsche challange alla "pimp my ride spel" kan dra åt hvete Stora städer med oladdningar bart gameplay är så jävla överskattat, hellre att det laddas lite så får man köra 4 varv runt en bana. kul som fan

Medlem

Fy fan vad bra. Bästa spelnyheten sen länge. Äntligen har folk slutat köpa dom här skitspelen. Samtliga NFS-spel har varit skräp, skräp och åter skräp. Det finns alltså rättvisa i den här världen. YESSSSSSS.

Medlem

Hur kan spelutvecklare vara så jävla korkade??? Spelar de inte spel själv de jävla pajjasarna?

Har sett serien gå utför efter underground 2.
Nu är det bara massa häftiga och flashiga menyer och fjantiga cutscenes innan racen och skit.

Är de så blåsta att de inte ser när de släpper ren dynga?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Det är lika bra, alla NFS spel sedan Wost Wanted har varit lika roligt som att kolla i en kompost låda.
EA kan börja satsa på ett helt nytt spel projekt istället för NFS.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Går man efter barns smak, som inte riktigt vet vad som är nytt och gammalt, vinner NFS Most Wonted.


signatur

Det var detta...

Medlem

NFS har varit dött sedan länge!


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Inaktiv

jag tycker att efter carbon är NFS hel död!!! jag har inte provat Undercover men jag har pro street (de sämsta köpet hittills).

Medlem

Senaste bra NFS var Porsche.

Medlem

Synd, ville se ett "nytt" underground


signatur

B lup

Inaktiv

får väl hoppas det håller i sig... kanske dags att tänka på nya vägar nu..
inte bara att styla bilen m.m
kanske mer som dom gamla klassiska NFS

Medlem
Skrivet av Robboy:
Skrivet av SCORPION2000:
Skrivet av darkthunder:

Förvånar mig inte det minsta. Personligen tyckte jag Undercover var helt okej, men långtifrån dess glansdagar med NFS: Hot Pursuit och NFS: Underground.

"helt okej" är du dum någon stans eller?
NFS Undercover är skit nästan värre än...nä värre än Prostreet!

EA för fan lägg inte ner serien gör ett nytt Most wanted med smarta verkliga poliser och med bra delar från carbon(styrningen, skulp parts) i en ny grafik motor som klarar att måla upp en stor stad med bilar o allt alla GTA fast snyggare, släng in någon story, släng in mer delar som i underground 2, bra musik, många bilar, möjlighet att köra snut bil som annorlunda sido uppdrag.

Se! det va la fan inte svårt! ni får detta recept o ider gratis! 8)

Nej fy Undercover var solklart det bästa sedan porsche challange alla "pimp my ride spel" kan dra åt hvete Stora städer med oladdningar bart gameplay är så jävla överskattat, hellre att det laddas lite så får man köra 4 varv runt en bana. kul som fan

Du är ju knäpp. Vad är det som är bra med undercover? Att det har en halvfärdig grafikmotor? Men du tycker ju iofs att Dead Space är bättre än Half-life, luls!

Inaktiv

Ah, det är ju franchisen det är fel på.

Börja gör bra spel istället för he...te!

Medlem

Sen är de ju en smaksak va alla tycker eller?

Skrivet av SCORPION2000:
Skrivet av darkthunder:

Förvånar mig inte det minsta. Personligen tyckte jag Undercover var helt okej, men långtifrån dess glansdagar med NFS: Hot Pursuit och NFS: Underground.

"helt okej" är du dum någon stans eller?
NFS Undercover är skit nästan värre än...nä värre än Prostreet!

EA för fan lägg inte ner serien gör ett nytt Most wanted med smarta verkliga poliser och med bra delar från carbon(styrningen, skulp parts) i en ny grafik motor som klarar att måla upp en stor stad med bilar o allt alla GTA fast snyggare, släng in någon story, släng in mer delar som i underground 2, bra musik, många bilar, möjlighet att köra snut bil som annorlunda sido uppdrag.

Se! det va la fan inte svårt! ni får detta recept o ider gratis! 8)


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

NFS Road Challange hade ju helt klart det bästa konceptet. De kunde ju gott fortsatt med det. Hur kul som helst att kunna lägga till nya bilar från nätet. Minns jag inte fel så hade väl EA på den tiden till och med eget materiel som man kunde hämta hem för att flotta till spelet. Och går man in på tex NFScars.net kan man hitta massvis med godis som är nyligen uppdaterat. Från Hot pursuit till senaste Undercover. Hade EA gjort Undercover lika användarvänligt(vad gäller mods och liknande) hade spelet kunnat vara riktigt underhållande. Nu är det bara ett i mängden av liknande spel, utan själ.

Medlem

Har sagt det förut och säger det igen: Bästa need for speed var NFS 3: Hot Pursuit! Sen dess har det blivit mindre och mindre intressant för varje produktion.

http://en.wikipedia.org/wiki/Need_for_Speed_III:_Hot_Pursuit


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av MacCoy:

"Man skulle kunna påstå att Fast & Furious brutalt dödat en spelserie jag gillar. Jag påstår så och skövlar mer avsky över det."

Så sant så....det gick från fina sportbilar till äckelstylade skrothögar.

Med tanke på att Underground och Underground 2 tillsammans sålt över 24 miljoner exemplar så håller inte det argumentet riktigt.

Medlem

NFS dog efter hot persuit.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av MrStalker:
Skrivet av MacCoy:

"Man skulle kunna påstå att Fast & Furious brutalt dödat en spelserie jag gillar. Jag påstår så och skövlar mer avsky över det."

Så sant så....det gick från fina sportbilar till äckelstylade skrothögar.

Med tanke på att Underground och Underground 2 tillsammans sålt över 24 miljoner exemplar så håller inte det argumentet riktigt.

Dom spelen har väl sålt på NFS namnet. Dom är ju inga "äkta" NFS spel.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Förvånar mig inte det minsta... NFS 3 och NFS Porsche var ju höjdpunkterna i serien. Fårstår inte folk som tycker att Undergound och Most Wanted är bra. Får skylla på dagens ungdom.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Dags att lägga ner ha? nog bäst, serien har ju spårat ur en del tycker jag :S


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Inaktiv

Äntligen...


signatur

.

Medlem

Jag tycker också old school serierna var bäst, men jag säger inte att Moste Wanted var sämst, det tyckte jag verkligen om! Om jag fick välja bort en så skulle det vara "Pro street" Det var världelöst!
Men samtidigt så är det ju en smaksak! Dock så är det synd att en hel serie ska behöva läggas ner!

Inaktiv

bra, dem förstörde serien ändå


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Skriv svar