När fick ni internet?

Medlem
När fick ni internet?

ok jag kan börja, min familj fick internet 1994,då vi också fick vi hemsida och vår andra dator(två datorer ren lyx). då satt vi på ett superduper snabbt 28k-modem!!

kommer ihåg när jag först använde altavista
sökte på "Jag vill ha fusk till Quake"

åhh ljuva 90-tal då nördarna verkligen var nördar och kunde allt om datorer:P, då man fortfarande sa Dataparty istället för LAN.

*Nostalgi*


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Inaktiv

Det var nog 1999 eller 2000 (kommer inte ihåg) då pappa köpte ett 56k(!) modem. Morbror kom senare på besök och installerade för han var inte så insöad i datorer då. inte för att han är det nu men ändå. jag var inte så speciellt dataintresserad då så det belv väl bara att man försökte lära sig använda intertnet och hitta det man sökte efter. Det var tider då jag spelade Gameboy eller var ute och lekte

Medlem

Några år innan quake släpptes, 1994 tror jag.


signatur
Medlem

1996 köpte vi (pappa såklart, var en pojkvasker då) ett modem, har ingen aning om hastigheten. Men 98' gick vi upp till 128kbit. 2001 256kbit, 2002 512kbit. 2003 1mbit och sedan 2005 24mbit


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

1994-1995 någon gång, och då var det 28k-modem som gällde.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

99 eller 2000, 56kmodem, fick adsl 2002 tror jag.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Innan, quake släpptes, jag har inget år

Vila i frid

Vi skaffa 56k-modem runt 1996-1997. Första spelet jag lirade online (samt första gången räkningen blev skyhög) var när jag upptäckte att man kan spela Diablo över internet.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

-95 då jag flyttade hemifrån.
Teliaräkningar på 2-3k/månad var tyvärr inget ovanligt då.
Var en ircoholic.

Edit: Blev snabbt en ircoholic snarare.
Sen blev det såklart inte billigare när Quake kom. :heart:


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av Wilcore:

ok jag kan börja, min familj fick internet 199,då vi

199? Fan va du måste vara gammal!
Sen fanns väl inte ens datorer då va?


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

1990 nånting satt jag på 28k modem, värsta var väl att man var lika beroende då av sitt nät, så blev inte mycket till väckopäng då ;).
Sen fick vi BBB nästan direkt det kom, 2000, om jag inte minns helt fel.

Medlem

1998 och jag vill minnas att det var ett 56k vi skaffade då.

Det officiella skälet var förståss att jag behövde internet (och mail) eftersom jag pluggade på Universitetet, men egentligen var det bara för att jag ville spela Delta force online (demot)

Inaktiv

December 1994 har jag för mig att det var. Jag verkligen hatade att det tog så många försök att koppla upp sig, i bland 50 stycken säkert, och det kostade 50 öre för varje uppringningsförsök, och när man väl var uppkopplad kostade det pengar hela tiden. Man fick tanka ner hemsidor på hårddisken och kolla dem offline senare.

Medlem

Med tanke på min ålder så skaffade jag internet väldigt sent. 1998 var året. Dock var jag ute och surfade runt redan 1994 i gymnasiet.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Måste ha varit -94 på ett 28.8K modem. Sen gnällde jag till mig ett eget 56K modem och Quake julen -96, vilket resulterade i svindyra räkningar de kommande 3 månaderna för farsgubben. Jag fick alltså inte behålla mitt modem så värst länge, utan det beslagtog han och använde det själv i måttliga mängder.

Inaktiv

-95 elle -96 fick vi 56k o sen vid -98 fick vi nog 0.5mbit telia ;), så man fick bredband snabbt i sinna unga dar

Inaktiv

95 strax före Quake kom,

körde då Quake 1 demot.

Avstängd

Vi fick det någon gång... jag minns inte när riktigt men det var i alla fall före 2000. Vi hade ett 56k och det ända fram till julen 2005 (eller var det 2004?) då vi efter ett års väntan fick 10 mbps bredband från Skellefteå Kraft.

Medlem

Internet?


signatur

What seems to be the officer problem?

Inaktiv

1999 modem 56k å nångång 2002 typ så vare bredband som gällde

Medlem
Skrivet av AkirA:
Skrivet av Wilcore:

ok jag kan börja, min familj fick internet 199,då vi

199? Fan va du måste vara gammal!
Sen fanns väl inte ens datorer då va?

hehe skrev slarvigt, menade 1994


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Medlem
Skrivet av Detrol:

1990 nånting satt jag på 28k modem

28.8 fanns inte före 1994 (inga webläsare för den delen heller)


signatur
Medlem

Tror det var nån gång runt -95. Satt med ett 28k och Netscape Navigator. Då var internet otroligt häftigt men jag har många gånger funderat på vad man använde det till. Det var ju inte riktigt lika stort då som nu och jag kan inte ens minnas vilka sidor jag skulle ha surfat på..
Vet iaf att jag och polaren alltid spelade Duke3d via Dial-up. Senare kom Starcraft och då jävlar ökade telefonräkningarna med det tredubbla


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem

Fick vår första dator runt 96-97, internet skaffades väl 97-98 nångång. Allt vi "visste" om internet var att altavista var den största sökmotorn, och att man alltid skulle skriva http://www.------.se när man sökte, även om det var en altavista-sökning ^^
Tror det hann bli ett nytt millennium innan jag hittade sökfältet längst upp i Internet Explorer!

Medlem

1992 då var det 14.4 modem som gällde det körde jag typ ett tag sen blev det 28.8modem tills 56k modemen kom och det hade jag till 98 då jag fick "bredband "


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

MFC
Medlem

sommaren 95, via universitetet. Sen blev man bortskämd med 10mbit bredband 98.. sedan dess har jag aldrig nöjt mig med mindre förutom adsl under en kort period förra året.

95-98 var det ju IRC och lite online spel som gällde utöver det har man ju inte gjort något vettigt på nätet


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Någon gång 1994-1995. 14.4k-modem från US Robotics och Internet Explorer 2.0.. det var grejer. Jag har fortfarande kvar en pärm med utskrifter från t.ex. Nintendos hemsida (fråga inte varför jag gjorde dem, men någon anledning hade jag säkert) om deras kommande konsol Nintendo 64.

Jag var tio då och sen gick det som det gick, Internet har definitivt präglat mitt liv starkt. Började IRCa 1997 (på Dalnet), skaffade ICQ samma år, har fortfarande numret i huvudet (3674607). Sen gick det utför..

Medlem
Skrivet av cammo:
Skrivet av Detrol:

1990 nånting satt jag på 28k modem

28.8 fanns inte före 1994 (inga webläsare för den delen heller)

Han menar någon gång under 90 talet, tror du inte det?

Fick ett 56k modem kanske runt -96 av märket "US Robotics". Surfade runt lite här och där, testade irc och andra chattprogram. Hittade till porrsajter och morsan fick betala en dyr blufffaktura till "Trom Brom Srom" eftersom jag tydligen råkat snappa upp en porrdialer... ehm.

Medlem
Skrivet av cammo:
Skrivet av Detrol:

1990 nånting satt jag på 28k modem

28.8 fanns inte före 1994 (inga webläsare för den delen heller)

mosaic fans ju tidigare och det är ju en webbläsare.


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Medlem

Man måste skilja på www och internet som imo inte är samma sak.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

12
Skriv svar