Sonic Unleashed

Robot
Sonic Unleashed

Sonic Unleashed har fått många av seriens fans att hoppas på ett återtåg för den blå igelkotten. Utvecklarna talade sig varma om klassiskt plattformande och filmerna spädde på förväntningarna. Efter ett antal dagars spelande tvingas vi dock konstatera att det återigen var för bra för att vara sant.

#sonic-team, #sonic-adventure, #sonic-the-hedgehog, #god-of-war


Medlem
Recension - Sonic Unleashed

hmm fan läsarna har gett högre betyg än rescesenten, mmm fan undrar varför?

Medlem

^- Folk att väldigt många människor har dålig smak och omdöme? Detta är verkligen ett skräp spel

Medlem

Kanske för att det bara är fanboys som har köpt spelet?

Medlem

oseriös recension? sämsta betyget för ett sånt kul spel COME ON! 2/5 iaf!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Haha, helt plötsligt så är man ju inte det minsta ledsen att man inte vann spelet

*Åter till skattjakten*

/ LordDaimos

Medlem

Sonic dog efter megadrive.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av ace84:

hmm fan läsarna har gett högre betyg än rescesenten, mmm fan undrar varför?

Killen som gav Sonic en 5:a gav också Turok en 5:a;) Han har en ovanligt konstig spel smak:D


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

och det här spelet vann man... jisses.


signatur

a.k.a fritiofsson, Jiffy

Medlem

jag tycker faktiskt att detta verkar kewl när man ser bilder o så... hade tänkt köpa men det blir väll inte så denna gången heller

Medlem

This is cool
Spelet Wii versionen och den är verkligen skräp.

Inaktiv
Skrivet av Fille game lover:
Skrivet av ace84:

hmm fan läsarna har gett högre betyg än rescesenten, mmm fan undrar varför?

Killen som gav Sonic en 5:a gav också Turok en 5:a;) Han har en ovanligt konstig spel smak:D

Det första turok var ju grymt!

Inaktiv

Nja, en etta var lite väl hårt. Även om werehog-banorna är urtrista tycker jag att de trots allt välgjorda dagsnivåerna(Springa snabbt) väger upp till åtminstone 2/5 i betyg.

Medlem

stackars Sonic blir misshandlad av sina föräldrar (Sega) snart borde sociallen komma in och hjälpa han.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

stackars Sonic blir misshandlad av sina föräldrar (Sony) snart borde sociallen komma in och hjälpa han.

Vad har Sony med Sonic att göra? Sega eller mer exakt ( Sonic Team ) är bakom Sonic.

Medlem

Tycker att Mario är välförtjänt av pension nu. Sonic har bara gjort dödsryckningar sen megadrive. När får han vila i frid?

Medlem

Dom borde lämna över Sonic till Grin så att dom kan göra en version ala Bionic Commando Rearmed.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Har prövat spelet hos en vän på ett xbox360, å det är inte ett DÅLIGT spel. Hade dom röjt bort hela "Warehog" delen så hade spelet varit asmysigt, bra casual gaming, precis som de äldre sonic spelen. ( sonic 1, sonic 2, sonic 3 osvosv ) Var det verkligen någon som vrålpressade dom?
Själv så satt jag och lirade igenom två banor, sen lämnade jag konsolen igång tills då jag blev sugen att fortsätta

Något dom verkligen borde haft som alternativ är att få spela hela spelet i 2D, för alla måste hålla med om att då man lirar på dagen "ingame" och det blir 2D, visst det kanske är ett lite värdelöst syn fält men jag blir nostalgisk utav bara ***

Får hoppas på en tvåa / tillägg som enbart är 2D

Pansarknekt

Skönt att recesenten är ärlig och visar vad han tycker. Sonic är också en serie som mjölkas nåt så inihelvete.
Med tanke på vilken ikon sonic var för hela SEGAs välde över konsolmarknaden på 90-talet så ska man ha höga förväntningar. Precis som recesenten gjorde här så var det krig på skolgården mellan mario och sonic supporters


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

spelet kunde varit betydligt roligare än vad det är men att ge spelet 1/5 är lite att ta i tycker jag. det var ju självklart extremt enformigt och tråkigt att spela som warehog men det var ju ändå lite variation i spelet. man spelade inte som Sonic genom hela spelet och man spelade inte som warehog genom hela spelet spelet skiftade från sidescroll till 3d hela tiden också. spelet gav alltså lite grann till alla. nästa gång borde de nog satsa på att vara Sonic genom hela spelet och de borde gå tillbaks till sidescrolling igen.

Jag skulle personligen ge spelet 3/5

Medlem

demot var lite missvisande med andra ord, för demot är rätt roligt och fartkänslan har de lyckats fantastiskt bra med imo.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Skrivet av Dumlen:

demot var lite missvisande med andra ord, för demot är rätt roligt och fartkänslan har de lyckats fantastiskt bra med imo.

Demo?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv

1/5?

Alla Sonic spel är bra enligt mig!

Medlem

Synd att ett så bra koncept blir så dåligt p.g.a att det läggs till en massa skit rent ut sagt. :\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Dom nailade verkligen platformsdelen med springadet den här gången, så jäkla synd att werehog förstörde spelet. Så jäkla synd. Sonic förtjänar bättre. :<


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv
Skrivet av ace84:

hmm fan läsarna har gett högre betyg än rescesenten, mmm fan undrar varför?

Därför att större mängden av de som lade till spelet i sin spelsamling och betygsatte det gjorde det för att de gillade spelet. Användarbetygsatta lider sålunda alltid av betygsinflation gentemot recenserade spel. Hade samtliga användare som testat spelet tvingats lägga till spelet och betygsätta det hade användarbetyget varit lägre.

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av Dumlen:

demot var lite missvisande med andra ord, för demot är rätt roligt och fartkänslan har de lyckats fantastiskt bra med imo.

Demo?

Ligger ute på Live.


signatur

I'm a snake, follow me!

Skrivet av SuperTank:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av Dumlen:

demot var lite missvisande med andra ord, för demot är rätt roligt och fartkänslan har de lyckats fantastiskt bra med imo.

Demo?

Ligger ute på Live.

ok, ps3 här och jag har inte sett den på PSN ännu.. grr


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv

Kan det göra annat än suga när man skall "placera de klassiska juvelerna"...

Inaktiv

Hahaha zero punctuation gjorde en recenssion på det här BARA för att han ville ha något han var helt säkert på att han hatade, OCH det gjorde han :D. Han är blir så exalterad att han faktiskt blir förbannad :D.

12
Skriv svar