GTA IV för pc uppdaterat

Inaktiv

Nä, för beta-drivisarna pajade grafikkortet och Vista. Kan inte ens installera om vista utan problem. Kul

Medlem

Skuggbuggarna är borta för X1900-serien iallafall *nöjd*

Medlem

liten fps boost för mig iaf.

Statistics
Average FPS: 39.73
Duration: 37.30 sec
CPU Usage: 94%
System memory usage: 51%
Video memory usage: 99%

Graphics Settings
Video Mode: 1920 x 1200 (60 Hz)
Texture Quality: Medium
Render Quality: Very High
View Distance: 60
Detail Distance: 100
Vehicle Density: 100
Shadow Density:16
Hardware
Microsoft® Windows Vista" Ultimate
Service Pack 1
Video Adapter: NVIDIA GeForce 9800 GX2
Video Driver version: 180.84
Audio Adapter: Speakers (Creative SB X-Fi)
Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 3.46GHz

Medlem

Ta bort skuggorna helt säger jag hehe, det ger oss lite prestanda kanske. Eller ge oss i alla fall möjligheten att ha det som en valmöjlighet.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Inaktiv

Köpte en ny dator för detta spel med bland annat.

AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5600+
4G crosair minnen
ATI Radeon HD8550

En budget dator för drygt 3000kr och spelet flyter på med avg. 15-25 fps. Det lustiga är ju memory leak buggen som skickar ner spelet på 2-4fps var femte minut i cirka 10sekunder. Extremt irriterande.

Med alla inställningar maxat så blir det drygt 15fps, men sänker man ner till lägsta så är knappt en förbättring med runt avg. 25-30fps. Detta plus buggar, plus DMR och registrerings skiten gör detta till årets flopp.

Lite tråkigt när man maxat Crysis Warhead dock med 1024x769 upplösning och spela på cirka 30fps.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av Remus:

När blir detta spelet optimerat måntro??

Det borde de garanterat inte göra något åt. Däremot så behövs det mer prestanda i datorerna.

Medlem

Vad alla ska klaga på skuggorna. Gör som jag:
Koppla datorn till din 40" LCD FULL HD TV via HDMI och spela i 1080 (från ca 3 meters håll) med P intryckt så är skuggorna hur fina som helst!


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

ne ingen förbättring här inte, kanske tvärtom...
jävla skitspel ser inte ens så bra ut..

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Vad alla ska klaga på skuggorna. Gör som jag:
Koppla datorn till din 40" LCD FULL HD TV via HDMI och spela i 1080 (från ca 3 meters håll) med P intryckt så är skuggorna hur fina som helst!

Du menar P knappen som simulerar närsynthet?

Men visst, spelet känns som det är gjort för att ha det där blurring-läget på. Träd/skuggor ser mycket bättre ut. Förstår verkligen inte varför det inte finns i graphics options, många missar nog att det finns.

Medlem

Patchen fixade inget för mig dom borde ta och göra en patch med endast en prioritet att optimera spelet.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Jag fick en FPS boost, det laggar inte lika mycket som innan när jag har på mina lyktor i ett fordon. Jag kan också spela bowling nu :V

Medlem

Blev bättre för mig men det är fortfarande mycket fult med mitt ATi x1950 XTX.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Tack gode Gud, mitt spel vill inte ens starta längre.


signatur

- (y) tack för ditt stöd!

Medlem

Vill bara meddela att nu startar mitt spel igen, innan fick jag bara "seculauncher: can not start the application [2000].

GÖTT!


signatur

- (y) tack för ditt stöd!

Medlem

många fick en sämre spelupplevelse med patchen, så det kommer nog en hotfix snart!

Medlem

Verkar som om förra generationens grafikkort fungerar bättre på GTA 4 för mina 8800 GTX 640 mb (1360x768) och 8800m GTX 512 mb (16??x?????) flyter på nästan perfekt. Lite lagg får jag men det stör inte mycket. Klart spelbart och vackrare än på konsoll.

Gillar dock inte onlinversionen på PC om man jämför med PS3. Rockstar får nog jobba lite där då en spelomgång kan hålla på hur länge som helst om någon vill busa. Men de har nu lagt till att invita och det är bra så man kan utmana er på FZ (och ni kan vinna och bli galda). Kör med Xbox-controller och om det är vapen med i bilden har jag inte en suck mot alla skickliga PC-spelare, så sämre stöd för mus och tangentbord efterlyses (skämt).


signatur

Det var detta...

Inaktiv

Hur kunde detta hända?

Man förstör ju att Rockstar sitter med proffsdatorer men man tycker ju att detta inte ska behöva hända?

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Hur kunde detta hända?

Man förstör ju att Rockstar sitter med proffsdatorer men man tycker ju att detta inte ska behöva hända?

riiiight on!

Medlem

Nej, patchen gjorde inte ett skit för mig. Har 20-30 fps med settings på medium, o shadows i 1360 och vehicle density på 20. Har Core 2 Duo @ 3,4Ghz, 2GB RAM, HD4850 OC. SKANDAL!

Inaktiv

Märkte ingen skillnad alls . Det verkar inte som dem har provspelat det alls innan dem släppte spelet. Dåligt gjort R* dåligt gjort!

Medlem
Skrivet av jimmytic:
Skrivet av klossen:
Skrivet av jimmytic:

tjena, finns den patch till gtx 280 1gb med? såg att den fix ati eller vad?
jag har problem oxå
att gta vill sluta själv och ibland fast skräm själv pga kör fort bil eller regnar ute.
vad kan det vara felet på?
skräm rörligt snabb inte, utan seg eller hackar lite
finns det ngt möligt tips? tacksam

Fattar inget vad du menar.

jag menar att varför gta sluta själv när jag lira gta?
är det fel på grafikkort eller är det fel på spel?

så hände det för mig! hade inte senaste drivrutinerna till grafikkortet, testa med olika versioner tills de inte crashar


signatur

Sim-Racing

Medlem

Blev precis klar med spelet, har varit lite grafikbuggar men inget allvarligt. Har aldrig hängts eller kraschats. Ingen märkbar skillnad med den nya patchen+ati´s nya drivare.

Synd bara att spelet inte håller längre än tills det att singleplayerdelen är slut, multiplayer är helt värdelöst.


signatur

Haaf life

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Vad alla ska klaga på skuggorna. Gör som jag:
Koppla datorn till din 40" LCD FULL HD TV via HDMI och spela i 1080 (från ca 3 meters håll) med P intryckt så är skuggorna hur fina som helst!

Uff, P är ingen höjdare...störande som fan

Medlem
Skrivet av Hamstern:

Synd bara att spelet inte håller längre än tills det att singleplayerdelen är slut, multiplayer är helt värdelöst.

Multiplayer är ju den stora behållningen i spelet tycker jag.

Annars håller jag med om att spelet inte håller i längden då vissa uppdrag har på tok för lång transportsträcka innan man kommer till skott och misslyckas man får man börja om med det oändliga körandet i diverse fordon.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av svendolph:
Skrivet av Hamstern:

Synd bara att spelet inte håller längre än tills det att singleplayerdelen är slut, multiplayer är helt värdelöst.

Multiplayer är ju den stora behållningen i spelet tycker jag.

Annars håller jag med om att spelet inte håller i längden då vissa uppdrag har på tok för lång transportsträcka innan man kommer till skott och misslyckas man får man börja om med det oändliga körandet i diverse fordon.

<3 Taxi

Medlem

Är det helt omöjligt att förstå att ibland tar det en viss mängd beräkningar att utföra något i ett program?

Det handlar inte alltid om optimering, ibland går inte saker att göra snabbare.

Medlem

Riktigt besviken på Rockstar. Efter vad de tidigare gjort trodde jag inte de skulle släppa ett spel med sådana här problem. Spelet kör på helt ok för mig, men skuggorna är helt luddiga i kanterna och drawdistancen är fucked up. En bit bort ser man ungefär hälften av vad man borde se.
Patchen fixade i stort sätt ingenting enligt min mening.

Sitter på ett 9800GTX, E8400 (3.0 GHz), 4 gig ram, vista home premium 32 bit mm. tycker att det borde gå ganska smooth med den hårdvaran, men icke!

De nya drivrutinerna för grafikkortet fixade faktiskt lite tycket jag. Den gav spelet en lite mörkare ton. Innan hade allt en nyans av grönt.

Skrivet av Fletchett:
Skrivet av DonGrif:

Vad alla ska klaga på skuggorna. Gör som jag:
Koppla datorn till din 40" LCD FULL HD TV via HDMI och spela i 1080 (från ca 3 meters håll) med P intryckt så är skuggorna hur fina som helst!

Du menar P knappen som simulerar närsynthet?

Men visst, spelet känns som det är gjort för att ha det där blurring-läget på. Träd/skuggor ser mycket bättre ut. Förstår verkligen inte varför det inte finns i graphics options, många missar nog att det finns.

Jag tog av mig glasögonen och se där, suddiga och fina skuggor. Snyggt! Skelar jag med ögonen så ser de ännu bättre ut. Älskar dessa funktioner som grovsminkar spelet med suddiga filter. På så sätt slipper de slösa energi på att göra det snyggt från början och kan lägga den på annat. Ja, som optimering till exempel.

Medlem

Fixade problemen jag hade i spelet, men nu kraschar spelet istället.

Toppen!


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Fan behöver köpa mig en ny dator. Det hackar på lägsta med ett 7900 GTX.

123
Skriv svar