Daltandet med "HBT-Personer" ?

Medlem
Daltandet med "HBT-Personer" ?

Ja. De senaste månaderna har ju ordet HBT formats på medias läppar ( Homo, Bi och Trans ), dvs personer med en sexuell läggning som inte är Hetro.

Det går inte en dag utan att jag hör detta ord/förkortning minst 5 gånger i olika former av radio / tv. Framförallt P3 som verkar ha blivit bögarnas curling media kanal, har jag helt fel?

Visst får personerna i fråga ha vilken läggning de vill, men har det inte gått lite långt nu? Är det verkligen nödvändigt att ta upp dessa frågor så mycket som det görs? jag menar, när de ska ha en saklig diskussion så tar de en "UltraViolettMegaTransa" , "FlatLisa" och Pastor Martin lind. Ingen "normal" funtad människa som inte påverkas utav sin uppenbarligen partiska ställning.

Sen tänker jag på "reklamen" som rullar på flera kanaler, där det beskrivs hur ett visst antal tjejer mår dåligt, hur många som lider utav ätstörningar etc. Men man hör AAAAAAAALDRIG att killar skulle ha det dåligt, det ända vi beskylls för är att vi misshandlar våra kvinnor, tjänar för mkt pengar och är homofober.

nu kom jag på en sak till. "Kvällspasset" i P3 som har Johan Hilton som programledare blandannat. Han kör en grejj som kallas "Fråga bögen" och nu när hans semester viakrie är där så heter det "Fråga Feministen" där en liten pandaflicka , helt seriöst, stog och skrek ut i radio att femminister skär av kuken på killar etc om de är dåliga i sängen. Och ja, hon var seriös, malde på rätt bra.

Vad jag vill ha sagt är att det kanske vore sunt med en lite mera spridd debatt och ajg tycker det får vara nog med smuttskastningen utav andra grupper. Det är inte bara "vårat" fel ( män mellan 18 och 10 ) att det ser ut som det gör idag.

Medlem

Kan inte göra annat än att hålla. P3 har verkligen sjunkit markant, radiopratarna känns outbildade och väldigt... vänster.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Kan bara hålla med.


signatur
Medlem

Meh, ni ska ju bli sura och skrika på mig, eller ju ja, det är väl några likasinnade trotts allt med mig i världen.

Medlem

Anledningen till att man plockar in extrema personer att diskutera dessa ämnen är ju för att man vill provocera fram pajkastningsdebatter. Själv tycker jag det är patetiskt. Jag förstår inte varför man fortfarande envisas med att dela in folk i olika grupper. Om det nu är jämlikhet man vill uppnå (och jag antar att det är det primära målet) varför då "ansluta" sig till en specifik grupp? Att paradera runt i något slags jippo och stolt basunera ut att "jag är minsann annorlunda". Har man inte då missuppfattat vad det är man ursprungligen försökte åstadkomma? Istället för att motarbeta orättvisor på ett vettigt sätt så gör man ett spektakel av sig. Nej, då ser jag hellre en vettig dialog där man på allvar försöker arbeta för ett jämlikt samhälle.

Medlem

ok, snurrigt.

håller med om att HBT och andra nyspråksord missbrukas kraftigt, allt i enlighet med det viktigaste vi har i väst idag: politisk korrekthet

red: skriver under på allt fairfax skrivit ovan.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Nikie:

Meh, ni ska ju bli sura och skrika på mig, eller ju ja, det är väl några likasinnade trotts allt med mig i världen.

Åh, förlåt. Okej. *host* *host* *harkel* ... Idiot! Så du tycker att man bara ska snacka om hur dåligt killar mår och inte säga något om tjejerna. UltraViolettMegaTransa, FlatLisa och pastor Martin Lind ska givetvis inte få säga vad dem tycker på radio heller va. hur gammal är du egentligen??? 5år? givetvis ska feminister få skära snoppen av killar som är kass isängen. Dem ska ju inte behöva bli misshandlade så brutalt. Feministerna alltså... Du är ju bara patetiskt!!11

Bättre så?

Medlem

ja det är mycket sån där stockholmssmörja på radio nu för tiden.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Vila i frid

Jag kan hålla med om en sak, killars ohälsa är något som är grovt orepresenterat i media. Killar kan omöjligtvis må dåligt eftersom det aldrig skrivs något om det...

Sen att statistiken säger att majoriteten av all misshandel är mot killar (av killar) majoriteten av alla självmord i Sverige begås av killar.

Men tydligen är det inget man ska prata om öppet, för killar är ju starka, onda, förtryckande och framtida hustrumisshandlare...

Ps. Nu talar jag såklart för mig själv, och ej för FZs räkning.
Ds.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av Nikie:

Meh, ni ska ju bli sura och skrika på mig, eller ju ja, det är väl några likasinnade trotts allt med mig i världen.

Åh, förlåt. Okej. *host* *host* *harkel* ... Idiot! Så du tycker att man bara ska snacka om hur dåligt killar mår och inte säga något om tjejerna. UltraViolettMegaTransa, FlatLisa och pastor Martin Lind ska givetvis inte få säga vad dem tycker på radio heller va. hur gammal är du egentligen??? 5år? givetvis ska feminister få skära snoppen av killar som är kass isängen. Dem ska ju inte behöva bli misshandlade så brutalt. Feministerna alltså... Du är ju bara patetiskt!!11

Bättre så?

nej nej, jag blev bara förvånad över att folk höll med, trodde jag skulle bli påhoppad liksom :/ inget fel i det , nej nej, snarare glad

Medlem

gör som jag, sluta följa media så slutar den förfölja dig
aldrig hört uttrycket faktiskt.

vadå maxx, du menar att du kan switcha mellan fz-personlighet och the_maxx himself?


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:

gör som jag, sluta följa media så slutar den förfölja dig
aldrig hört uttrycket faktiskt.

Samma här, aldrig hört uttrycket.
Kollar iofs aldrig på tv, läser inte Aftonhoran och liknande och lyssnar endast på radio nån enstaka minut på jobbet.

Föredrar att bilda mina egna uppfattningar genom egna upplevelser istället för att läsa vad andra tycker att man ska tycka om saker och ting.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Jag störs inte av "bögsnack" så länge det inte är... eum... militant. Att p3 är skräp har ingenting med bögarna att göra.

Till skillnad från feminister tex så brukar inte "böglobbyn" gnälla om att de skall ha specialbehandling... de vill bara vara med på samma villkor. Gärna för mig.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Jag störs inte av "bögsnack" så länge det inte är... eum... militant. Att p3 är skräp har ingenting med bögarna att göra.

Till skillnad från feminister tex så brukar inte "böglobbyn" gnälla om att de skall ha specialbehandling... de vill bara vara med på samma villkor. Gärna för mig.

Sant som han säger.
Kan inte säga att jag har nåt emot bögar så länge de inte kommer fram och försöker lura med en

Medlem

Har också lagt märke till detta och det har blivit något man stör sig på när man lyssnar på radio hela dagarna på jobbet. Dock är P3 fortfarande grymt mycket bättre än de reklamkanaler som finns på min ort.


signatur
Inaktiv

jag lyssnar inte på radio, ser knappt på tv, jag tankar podcast och det jag vill se, och på det sättet filtrerar bort all dynga.

Medlem
Skrivet av priZma:

jag lyssnar inte på radio, ser knappt på tv, jag tankar podcast och det jag vill se, och på det sättet filtrerar bort all dynga.

Det är snart enda alternativet.

När det gäller radio är det endast P1 som gäller även om det blåser "popvindar" där också...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

nått jag med har tänkt på det är i prencip aldrig "normala" personer man hör på radio, utan det ska vara dom där extrema.
Vad är det för fel att lyssna lite på Anders 25 med tjej och en unge?

maxx, välldigt sant, man får aldirg höra "det är synd om killar (bara ironi om det) i media,utan det är alltid mannen som dödar tjejer.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Det är såklart inte synd om män, vi är ju dem som våldtar, startar krig och beter oss allmänt svinigt åt!
Fyfan vad jag börjar bli less på all jävla feministsnack osv, varför man man inte bara leva i frid med varandra?
Och sen det där med att vara politiskt korrekt, och att allt ska censureras, nej


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Det bor en lars i din mun

Inaktiv

Äsch bögar och allt dylikt är okej. Den ända folkgruppen som är ett problem är väll igentligen mänskligheten? Ifall man ska vara rent krass och cynisk.


signatur

I'd give her my heart, but she wounded my soul,
don't think twice it's all right. [i]

Medlem

Jag ställer mig inte negativt till vad gäller HBT. Men jag gillar inte sättet media framhäver dessa personer. Som om de skulle vara bättre än oss andra. Det har nästan blivit ett förskönande av dessa personer. Snart är väl hetero ett skällsord och förknippat med anti-HBT. Jag tror inte media bör blåsa så mycket i sina horn. Det får fel effekt. Jag tror att alla människor förr eller senare fattar att det är OK med sexuella avvikelser. Här i västvärlden iaf..

Sen har vi Pride-festivalen som är ett riktigt fånigt jippo.. Måste man spöka ut sig för att visa att man har en annorlunda sexuell läggning? Det ser ju bara idiotiskt ut.. En transsexuell kille måste se ut som en klown för han är "född i fel kropp". Det går ju absolut inte klä sig som en vanlig kvinna.

Än en gång så är jag inte HBT-hatare.. Men kommentera gärna:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Håller med dom flesta i tråden. Ingen som var med på festivalen och kan berätta vad man försöker uppnå med den?

Mer än att "SE PÅ MIG, JAG ÄR FÖDD SÅHÄR, HALLÅ SE PÅ MIG"

Medlem

När jag skrev en blogg om det här ämnet blev min bloggfunktion tillbakadragen.

Så jag ska nog inte uttala mig i den här tråden. -_-

Och nej... jag skrev inget negativt om dom i bloggen.

Medlem

Problemet med sådana här flamsiga tillställningar och vinklade mediainslag är väl att det kan påverka de som inte är intresserade av att basunera ut sin sexuallitet för resten av världen negativt. De riskerar att ses som knäppgökar. Speciellt med tanke på att folk har en förmåga att dra alla över en kam.

Medlem

Dom flesta "normala" homosexuella gillar inte pride, det är bara exhibitionisterna som gillar det.


signatur
Inaktiv
Medlem
Skrivet av Greger:

Det är såklart inte synd om män, vi är ju dem som våldtar, startar krig och beter oss allmänt svinigt åt!

Jag tror du var ironisk där, men du har såklart rätt hursomhelst. Det är män som våldtar, startar krig, o s v. Inget snack om saken.

Av FN:s 192 medlemsstater är det 12 som har en kvinna som statschef. En procent av världens rikedomar ägs av kvinnor. Av de 1000 personer som dömdes för sexualbrott i Sverige år 2005 var 13 av dem kvinnor. Bland de 216 som dömdes för våldtäkt fanns inga kvinnor.

Det är ingen åsikt, det är bara fakta. (För mer information se t.ex. Brottsförebyggande rådets hemsida, massor av statistik)

Medlem
Skrivet av andman:

Det är män som våldtar, startar krig, o s v. Inget snack om saken.

Att män sitter i ledningen för både de flesta företag och länder är väl ingen överraskning för någon - tror du verkligen att det hade sett annorlunda ut om kvinnor hade haft hälften av allt?
Jag tror det hade varit värre.

Skrivet av andman:

Av FN:s 192 medlemsstater är det 12 som har en kvinna som statschef. En procent av världens rikedomar ägs av kvinnor.

Och en viss procent av vita människor, och en viss procent av folk som är över 40, och en viss procent av folk som är laktosintoleranta...
Världen ser ut som den gör för att den sett ut som den gjort - det ändras sakta men säkert och ett säkert sätt att se till att det går riktigt sakta är att börja skrika, kräva, kvotera, spotta och fräsa.

Skrivet av andman:

Av de 1000 personer som dömdes för sexualbrott i Sverige år 2005 var 13 av dem kvinnor.

Visar det att män är grymma sexualbrottslingar över lag eller är det symptom på samma system som gör att män är rika företagsledare och statschefer? Jag tror att systemet diskriminerar män i våldtäktsrättegångar och liknande.

Skrivet av andman:

Bland de 216 som dömdes för våldtäkt fanns inga kvinnor.

Det där har ingenting med jämlikhet att göra - det är samma orsak som gör att det inte finns pissoarer på damtoaletten.

Skrivet av andman:

Det är ingen åsikt, det är bara fakta. (För mer information se t.ex. Brottsförebyggande rådets hemsida, massor av statistik)

Man kan bevisa vad som helst med statistik, 80 procent av alla människor vet det.
/Homer S

Jag är arbetande vit man utan sexuellt avvikande beteende i trettioårsåldern. Enligt media är jag näst intill personligt ansvarig för alla utsatta kvinnor, invandrarfientligheter, krig, svält, fan och hans moster - det är sån't skitsnack och jag less på att lyssna. Skall jag skämmas för den jag är eller vad är det folk vill?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Jag är arbetande vit man utan sexuellt avvikande beteende i trettioårsåldern. Enligt media är jag näst intill personligt ansvarig för alla utsatta kvinnor, invandrarfientligheter, krig, svält, fan och hans moster - det är sån't skitsnack och jag less på att lyssna. Skall jag skämmas för den jag är eller vad är det folk vill?

Tja. Vad kan man vänta sig när en viss ledande politiker med (goda) chanser på nästa post som stadsminister säger följande om sitt land och sina landsmän:

"Jag hatar allt genuint typiskt svenskt.
Källa: Expressen, 26 juli 2002. "

"Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana töntiga saker.
Mona Sahlin i ett tal inför Turkiska ungdomsförbundets Euroturk, mars 2002. "

"Svenskar är så tråkiga, vi borde hämta inspiration österut. Islam skulle kunna liva upp Sverige.
Källa: Euroturk, 12 Augusti 2005. "

Problemet som stackars Mona inte greppat är att när hon förlöjligar och nedvärderar sin egen kultur på detta vis så väcker det inget annat än förakt för oss hos exempelvis muslimer, som själva är EXTREMT stolta och bevarande av sin kultur. Hur tror ni det får oss som ett folk att framstå när vi kryper runt på våra knän och förlöjligar oss själva på detta vis? Tror ni det väcker respekt? Jag tvivlar. Religionsfrihet är bra, men det gäller alla. Man ska inte behöva bespotta sin egen kultur och sina egna värderingar för att vara "politisk korrekt", vilket sker idag. Det har tagit sjukliga proportioner.

Det här kommer säkerligen att avfärdas som ett rasistiskt inlägg, vilket är lite komiskt då jag själv har franskt ursprung och flertalet gånger blivit kallad för svartskalle och dylikt av puckade ny-nassar.

Men som sagt, skälet är väl att jag är Europé, uppfostrad med västerländska värderingar som ser hur ett fint och en gång väldigt lovande land blir mer osäkert och våldsamt för var dag som går. Något jag håller de senaste 30 årens flumm-politik direkt ansvarig för.

Skriv svar