Hur vill ni ha erat forum?

Medlem
Hur vill ni ha erat forum?

Ja, jag undrar nu vad ni tycker kära forum kamrater.

Vad tycker ni själva? Och hur kan vi användare göra forumet "bättre"? Tycker det kan vara viktigt att göra det med, tänka på vad användarna kan göra forumet bättre och inte bara vad admins kan göra för att få det bättre , som det brukligt brukar hettsas om!

Jag skulle vilja slå ett slag för RFK! Ren Forum Kultur, då jag på senare tid upplevt att det förkommer en del smuttskastning och mera personliga påhopp än tidigare. Därför tänker i alla fall jag ha detta som ett litet ledord, även om det även kan översättas till vanligt folkvett.

Hur skulle den ultimata forumtråden vara utformad? Som jag ser det är det diskussioner som handlar om saker i våran vardag som är mest intressant bland er där ute. Tex. abort tråden som spårade ur nyligen, eller den gällande piratebay. Tio sidor kommentarer är inte dåligt! Därför är jag även nyfiken på att veta vad ni tycker att en bra tråd ska innehålla helt enkelt

Cheers, Mr N

Inaktiv

mindre retardsnack som det har blivit på det sistonde som tex trådar om vad folk tänker när de sover eller vad de beställer på mcdonalds osv

Medlem

Mindre folk som klagar på vad andra skriver.

Att folk faktiskt börjar tänka efter vad skribenten menade innan de ilsket börjar knappa ihop ett sarkastiskt/förnedrande svar, bara för att skribenten i fråga inte tyckte som man själv.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv

jag tycker faktiskt ni borde ta bort allmänt prat det har faktiskt sänkt standarden på fz, och nu kan man säga att det är bara att strunta i att gå in i allmänt prat men när valet finns där så går man in och skriver nåt oseriöst eller nåt helt meningslöst som de flesta trådarna är just nu.

Medlem
Skrivet av BULP:

Mindre folk som klagar på vad andra skriver.

Mindre folk? Är de som klagar för stora? Eller menade du kanske färre.

Men allvarligt talat så håller jag med dig. Jag skriver inte så mycket själv men läser desto mer och det tråkigaste tycker jag är när någon som ventilerat sin åsikt blir utskälld av någon annan bara för att denne inte håller med. Det går trots allt att argumentera för sin ståndpunkt utan att ta till personangrepp. Det verkar också finnas de som tar precis allt som sägs, även om det görs med en humoristisk underton, på fullaste allvar vilket tyvärr också leder till en del hetska debatter.

Skrivet av abz:

jag tycker faktiskt ni borde ta bort allmänt prat det har faktiskt sänkt standarden på fz, och nu kan man säga att det är bara att strunta i att gå in i allmänt prat men när valet finns där så går man in och skriver nåt oseriöst eller nåt helt meningslöst som de flesta trådarna är just nu.

Jag skulle nog tycka att forumet skulle bli ganska torrt om allmänt prat togs bort. Det är i alla fall vad jag känner när jag besöker andra forum som regleras mer strikt. Att kunna varva spelrelaterade trådar med oseriösa/meningslösa ger forumet lite mer liv så att säga.

Vila i frid

Då standarden sjunker så ökar vi kvaliteten genom att rensa mer nya trådar som inte tillför forumet någonting speciellt. Det verkar som vi behöver gå in i en sådan fas nu då det är för mycket skitsnack.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

vill minnas att det var såhär förra sommaren också. många stammisar försvinner ut på semestrar och grejer samtidigt som nya tillkommer. nu vill jag inte säga att det bara är de nya medlemmarna som står för problemen, utan snarare att balansen rubbas.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

mindre meningslösa trådar hade varit fint, sen har jag en del att säga om utseendet av ett forum som fz men det är en annan femma

men allt som allt är fz's forum mer trevlig än dom flesta andra forum där ute

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

mindre meningslösa trådar hade varit fint, sen har jag en del att säga om utseendet av ett forum som fz men det är en annan femma

men allt som allt är fz's forum mer trevlig än dom flesta andra forum där ute

hoppas du inte förespråkar ett sk "trädforum" fyfan, så störande

Medlem
Skrivet av abz:

jag tycker faktiskt ni borde ta bort allmänt prat det har faktiskt sänkt standarden på fz, och nu kan man säga att det är bara att strunta i att gå in i allmänt prat men när valet finns där så går man in och skriver nåt oseriöst eller nåt helt meningslöst som de flesta trådarna är just nu.

Soulless skrev
Ladda hem denna mp3 och lyssna på. Den gör sig absolut bäst med hörlurar. Jag fick nästan rysningar när jag lyssnade på det!

abz
Blev inte imponerad alls.

Reaction skrev
Ser ut att många på FZ Gillar metal musik! Ta och lyssna på mitt band! Nyss släppt våran första demo!

abz
Helt värdelöst, öva mer.

Redmac skrev
tipsar om nazitvillingarna som skall komma till Sverige...

abz
Trevligt

Polish skrev
Visar bilder på sin bil...

abz
ful renault

BULP skrev
Startar en lektråd med citat ur låtar...

abz
vem bryr sig?

Exeron skrev
Vilket var första spelet du spelade?

abz
I DIN MUN spelet

Baze skrev
Vill visa sin hemsida och ha lite feedback...

abz
Skitful hemsida

Abz...du pratar om att standarden sjunker och att det är för mycket oseriöst?

Du behöver en kram eller något i den stilen.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

haha, ägd. själv har jag valt att ignorera somliga bittra människor...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

CastorFiber det där måste va den roligaste tråden jag läst på länge, hatten av för dig hahahahahah.

Det är precis det jag menar också onödiga frågor och inlägg får onödiga svar

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av abz:

jag tycker faktiskt ni borde ta bort allmänt prat det har faktiskt sänkt standarden på fz, och nu kan man säga att det är bara att strunta i att gå in i allmänt prat men när valet finns där så går man in och skriver nåt oseriöst eller nåt helt meningslöst som de flesta trådarna är just nu.

[Massa text]

Vi får inte glömma bort alla inläggen som tagits bort av moderatorerna. Kanske en disciplinär åtgärd skulle vara i sin ordning?


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

1. Finns det inte en hel forumdel för sådanna här diskutioner?
2. Det största problemet tror jag är jävligt trivialt. När Allmänt Spel blev Övrigt spel och [OT] i allmäntspel blev Allmänt prat så ligger Offtopic längst upp och den del som var störst förut dvs Allmänt Spel ligger mycket längre ner i listan. Det gör att Allmänt prat för många fler spontan klick och också flera inlägg.

Det var mer eller mindre fritt fram att snacka offtopic i det gamla forumet också men med en ny forumdel så var det givet att offtopic skulle växa. Dock trodde jag det inte skulle ske på bekostnad av allt spelsnack som skedde i Allmänt Spel. Övrigt spel är en tom öken i jämförelse med hur det var förut.

En lösning jag tycker det vore absolut värt att testa är att helt enkelt döpa om Övrigt Spel till Allmänt spel för att få den att hamna långt upp. och/eller byta namn på Allmänt prat till övrigt prat.

Varför skulle detta då höja kvalitén på forumet? Jo för att vi är här för vårat spelintresse, det är den gemensamma nämnaren för oss alla, klart att våra speldiskutioner håller högre nivå än våra diskutioner kring någns renault eller något annat orelevant. Speciellt eftersom folk tenderar att behöva kommentera allting oavsett om de har något intresse, kunskap, eller intressant att säga överhuvudtaget.

Oavsett om man byter namn på forum hit och dit så bör fortfarande de flesta tänka "Tillför jag tråden något nu?" innan de klickar på Snabbsvar

Medlem

Mindre folk som klagar på vad andra skriver.
Mindre folk som säger oförskämda saker.
Mindre folk som skriver saker tex "ful renault"
Mera folk som skriver trevliga saker.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

winner is you:up::heart:

det har blivit en annorlunda .. atmosfär .. här det senaste året eller så, I agree..

Medlem
Skrivet av abz:

jag tycker faktiskt ni borde ta bort allmänt prat det har faktiskt sänkt standarden på fz, och nu kan man säga att det är bara att strunta i att gå in i allmänt prat men när valet finns där så går man in och skriver nåt oseriöst eller nåt helt meningslöst som de flesta trådarna är just nu.

Ironi i sitt esse med tanke på vad du skrivit i vissa trådar.

Varför inte strunta i att gå in och skriva i dom "oseriösa" trådarna istället, antingen dör tråden ut eller så får dom som finner tråden intressant fortsätta utan att nån ska förstöra med oseriösa och meningslösa inlägg.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av abz:

jag tycker faktiskt ni borde ta bort allmänt prat det har faktiskt sänkt standarden på fz, och nu kan man säga att det är bara att strunta i att gå in i allmänt prat men när valet finns där så går man in och skriver nåt oseriöst eller nåt helt meningslöst som de flesta trådarna är just nu.

Soulless skrev
Ladda hem denna mp3 och lyssna på. Den gör sig absolut bäst med hörlurar. Jag fick nästan rysningar när jag lyssnade på det!

abz
Blev inte imponerad alls.

Reaction skrev
Ser ut att många på FZ Gillar metal musik! Ta och lyssna på mitt band! Nyss släppt våran första demo!

abz
Helt värdelöst, öva mer.

Redmac skrev
tipsar om nazitvillingarna som skall komma till Sverige...

abz
Trevligt

Polish skrev
Visar bilder på sin bil...

abz
ful renault

BULP skrev
Startar en lektråd med citat ur låtar...

abz
vem bryr sig?

Exeron skrev
Vilket var första spelet du spelade?

abz
I DIN MUN spelet

Baze skrev
Vill visa sin hemsida och ha lite feedback...

abz
Skitful hemsida

Abz...du pratar om att standarden sjunker och att det är för mycket oseriöst?

Du behöver en kram eller något i den stilen.

Även fast DU inte behöver en kram så får du en...

*kjam*

Klockren kommentar. Har velat gjort exakt likadant


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

SLuta klaga på vilken konsol som är bäst och sämst ? Alla har sin egen smak Tycker vi inför FRED mellan PS3 och XBOX 360. Wii är inte med i kriget..


signatur

Sony, you went wrong with your ps3

Medlem

Ingen tvingar en att skriva nått så varför skriver man då skit inlägg är ju egentligen den intressana frågeställningen.

Som sagt sluta skriva fåniga skit inlägg i en tråd som egentligen inte intresserar personen ifråga då höjer man automatiskt nivån få forumet.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Medlem

Härligt att du bekräftar vad jag precis skrev.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Frågan är om Allmänt snack har tillfört FZ något bra eller inte.

- Fler oseriösa medlemmar har kommit som bara vill snacka massa skit.

+ Trådarna är mycket roligare att läsa.

Något som dock är lite negativt är att allt fokus har hamnat på just allmänt prat. Det tycker jag inte är något positivt.


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

Jag vill ha en knapp som automatiskt blockerar alla poster från den personen. Det skulle vara guld!

Ganska många trådar i allmänt prat som forumet skulle klara sig utan men jag antar att de trådar som är intressanta inte försvinner under allt "spam" i vilket fall. Mer dynga åt folket!?

Inaktiv

Ankan, det är väldigt många olika åsikter om just det. Hur blir sammanhållningen i en tråd då man blockerar vissa inlägg? Det funkar bara inte. Människan är en underbar skapelse. Vi kan nämligen ignorera saker. För vad spelar det för någon roll om en knapp ignorerar inlägg eller du själv?


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Inaktiv

Castor, klockren.

Abz:
Ingen är intresserad av att läsa dina åsikter om du inte har något konstruktivt att säga.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Ankan:

Jag vill ha en knapp som automatiskt blockerar alla poster från den personen. Det skulle vara guld!

Ganska många trådar i allmänt prat som forumet skulle klara sig utan men jag antar att de trådar som är intressanta inte försvinner under allt "spam" i vilket fall. Mer dynga åt folket!?

Om man gjorde en variant av YouTubes "Spam" meddelande så vore det toppen. Där kan man välja att visa eller åter dölja spammet. Här på FZ skulle man kunna dölja alla inlägg från en person och välja "visa" om man inte hänger med i tråden.
Egentligen är det synd att man skall behöva dölja folk men varför skall man behöva bli irriterad i onödan ?

Skrivet av Sipmo:

Castor, klockren.

Abz:
Ingen är intresserad av att läsa dina åsikter om du inte har något konstruktivt att säga.

Medlem

Snacka om dubbelmoral i denna tråd.

Dogge:
Tycker det oxå borde gå att göra med hjälp av nån renderingsteknik eller något så man inte behöver dubbla texturer för allt men vad vet jag..
Aja vem fan bryr sig, i ett spel som TDU kändes det inte som man saknade nattkörning direkt.

Nikie:
TDU är TUD, en hawaii ö liksom. Hawaii = Sol sol och eh, ja just det SOOOOOOOOOOOOOL ( är du fjortis så menar jag (#) @msn )
Cheers.
Detta är ju liksom mera racing, kan blir rätt mkt såvrare om det är mörkt osv, vilket hade varit najs.

-------------------------------------------------

Var det inte sånna kommentarer vi skulle undvika Nikie? haha

Förlåt att jag härmar dig CastorFiber 8)

Medlem

Escrhist; Du missförstår, jag försöker ju förklara skillnaden mellan PGR4 och TDU, varför det ena funkar och inte det andra så att säga, jag talar bildligt så att säga >.<

Medlem
Skrivet av SkruMp:

Frågan är om Allmänt snack har tillfört FZ något bra eller inte.

- Fler oseriösa medlemmar har kommit som bara vill snacka massa skit.

+ Trådarna är mycket roligare att läsa.

Något som dock är lite negativt är att allt fokus har hamnat på just allmänt prat. Det tycker jag inte är något positivt.

Skulle nog vilja säga att mer positivt har kommit tack vare det .

Men problemet är att man inte tänker efter innan man skriver något och forum är ingen chatkanal som vissa verkar tro med tanke på hur folk skriver.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

12
Skriv svar