Star Wars: The Old Republic premiärfilmat

Robot
Medlem
Star Wars: The Old Republic premiärfilmat

Ser riktigt kasst ut om jag ska vara helt ärlig...

Medlem

Hell yes! Vill ha detta:)

Medlem

Vill så gärna testa detta spelet

tror dock inte att den kommer att överträffa många andra spel men en grej som jag tror kan ändra det är val.
T.ex. om man inte väljer att döda en viss gubbe så kanske han hjälper en senare i spelet men om man dödar honom så kanske man får fler fiender som attackerar lite här och där.

Jag hoppas verkligen att dom lyckats med detta spelet.

Medlem

Bojkott.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Ser riktigt kasst ut om jag ska vara helt ärlig...

Förstår inte riktigt vad som ser kasst ut?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Gillade det. Men.. Jag hoppas inte alla är Force-sensitive

Medlem

ser inte bra ut verkar inte bra..men men man ska aldrig döma innan man testat kan ju bli hur kul som helst vet man inte:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Helvete vad ni är allerta på att spana in nya nyheter


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Ser riktigt kasst ut om jag ska vara helt ärlig...

Förstår inte riktigt vad som ser kasst ut?

Konceptet? Att alla lirar som jedis? Att det ser ut som ett antal starwars spel som kommit ut som blandannat är baserat på tvserien och säger att det är orginellt?

Medlem

Som det skriver på hemsidan, detta är "real-time pre-production gameplay video". Ha det i åtanke. Det är lång väg till release

Medlem

Tycker det ser okej ut. Det verkar som de gör ngt nytt av det. Speciellt med de där valen säkert taget från Fable men ändå Nu väntar jag mer på interfacen hur den ser ut


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Ser riktigt kasst ut om jag ska vara helt ärlig...

Förstår inte riktigt vad som ser kasst ut?

Konceptet? Att alla lirar som jedis? Att det ser ut som ett antal starwars spel som kommit ut som blandannat är baserat på tvserien och säger att det är orginellt?

Baserad på tv-serien? Det är baserat på kotor!

Medlem

Kanske detta kan vara något att ha ändå. Tidigare har jag mest fnyst åt denna idén, men om dom nu ser till att storyn och karaktären utvecklas (till skillnad mot andra mmorpg's), kan det nog bli bra trots allt :).

Undrar varför dom tagit bort "knights of" från "the old republic"?
Beror det på att det inte kryllar av kraftanvändare, eller på grund av någon licens?

Medlem

haha, det är INTE baserat på tv-serien.

Medlem
Skrivet av molg:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Ser riktigt kasst ut om jag ska vara helt ärlig...

Förstår inte riktigt vad som ser kasst ut?

Konceptet? Att alla lirar som jedis? Att det ser ut som ett antal starwars spel som kommit ut som blandannat är baserat på tvserien och säger att det är orginellt?

Baserad på tv-serien? Det är baserat på kotor!

Syftade rent grafiskt och estetiskt.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Ser riktigt kasst ut om jag ska vara helt ärlig...

Förstår inte riktigt vad som ser kasst ut?

Konceptet? Att alla lirar som jedis? Att det ser ut som ett antal starwars spel som kommit ut som blandannat är baserat på tvserien och säger att det är orginellt?

För det första är det baserat på Knights of the old republic eran, som är satt flera tusen år före 'tvserien'. I den eran så vart det rätt vanligt med Force sensetives.

Det finns också många fler val än jedi och sith.
Dömmer du också ut fantasyrollspel för att de har alver i det kanske?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Hade ju varit kul om det funnits lite annat än kraftanvändare. Kanske några teknologiska klasser istället? Fast man kan ju inte få allt..

Mängder med lore iaf!

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Ser riktigt kasst ut om jag ska vara helt ärlig...

Förstår inte riktigt vad som ser kasst ut?

Konceptet? Att alla lirar som jedis? Att det ser ut som ett antal starwars spel som kommit ut som blandannat är baserat på tvserien och säger att det är orginellt?

För det första är det baserat på Knights of the old republic eran, som är satt flera tusen år före 'tvserien'. I den eran så vart det rätt vanligt med Force sensetives.

Det finns också många fler val än jedi och sith.
Dömmer du också ut fantasyrollspel för att de har alver i det kanske?

Antar att du missade posten jag gjorde längre upp i tråden? Kan ju läsa igenom den först så jag slipper att svara på samma fråga flera gånger.

Yup, skulle ha något i mot alver om de gjorde att ungefär 95% av spelbefolkning blev het våta i byxorna när dom hörde namnet och var absolut tvungna att spela som dom. konceptet med Jedis och Siths verkar ha denna förmåga av någon väldigt konstig anledning. Plus finns det mer att välja på? Har fått uppfattning att detta spel ska fokusera på kampen mellan Sith och Jedi.

Läste nyss att det ska finnas 8 andra klasser, yay detta kommer betyda att det definitivt kommer vara 95% jedis och siths.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Ser riktigt kasst ut om jag ska vara helt ärlig...

Förstår inte riktigt vad som ser kasst ut?

Konceptet? Att alla lirar som jedis? Att det ser ut som ett antal starwars spel som kommit ut som blandannat är baserat på tvserien och säger att det är orginellt?

För det första är det baserat på Knights of the old republic eran, som är satt flera tusen år före 'tvserien'. I den eran så vart det rätt vanligt med Force sensetives.

Det finns också många fler val än jedi och sith.
Dömmer du också ut fantasyrollspel för att de har alver i det kanske?

Antar att du missade posten jag gjorde längre upp i tråden? Kan ju läsa igenom den först så jag slipper att svara på samma fråga flera gånger.

Yup, skulle ha något i mot alver om de gjorde att ungefär 95% av spelbefolkning blev het våta i byxorna när dom hörde namnet och var absolut tvungna att spela som dom. konceptet med Jedis och Siths verkar ha denna förmåga av någon väldigt konstig anledning. Plus finns det mer att välja på? Har fått uppfattning att detta spel ska fokusera på kampen mellan Sith och Jedi.

Läste nyss att det ska finnas 8 andra klasser, yay detta kommer betyda att det definitivt kommer vara 95% jedis och siths.

Det kommer fokusera på Republic mot The Sith Empire. Alla spel har konflikt, de flesta Galaxies spelarna kommer att spela TOR och dessa var då inte fokuserad på att spela varken jedi eller sith, själv föredrar jag en bounty-hunter med ett välplacerat skott i huvudet över en ljussabel anyday.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Ser riktigt kasst ut om jag ska vara helt ärlig...

Förstår inte riktigt vad som ser kasst ut?

Konceptet? Att alla lirar som jedis? Att det ser ut som ett antal starwars spel som kommit ut som blandannat är baserat på tvserien och säger att det är orginellt?

För det första är det baserat på Knights of the old republic eran, som är satt flera tusen år före 'tvserien'. I den eran så vart det rätt vanligt med Force sensetives.

Det finns också många fler val än jedi och sith.
Dömmer du också ut fantasyrollspel för att de har alver i det kanske?

Antar att du missade posten jag gjorde längre upp i tråden? Kan ju läsa igenom den först så jag slipper att svara på samma fråga flera gånger.

Yup, skulle ha något i mot alver om de gjorde att ungefär 95% av spelbefolkning blev het våta i byxorna när dom hörde namnet och var absolut tvungna att spela som dom. konceptet med Jedis och Siths verkar ha denna förmåga av någon väldigt konstig anledning. Plus finns det mer att välja på? Har fått uppfattning att detta spel ska fokusera på kampen mellan Sith och Jedi.

Läste nyss att det ska finnas 8 andra klasser, yay detta kommer betyda att det definitivt kommer vara 95% jedis och siths.

Det kommer fokusera på Republic mot The Sith Empire. Alla spel har konflikt, de flesta Galaxies spelarna kommer att spela TOR och dessa var då inte fokuserad på att spela varken jedi eller sith, själv föredrar jag en bounty-hunter med ett välplacerat skott i huvudet över en ljussabel anyday.

Galaxies var guld när det väl var aktuellt! Och jag kan inte mer än att hålla med om att bounty hunters helt klart var det klockrenaste just då. Ifall dem finner samma glöd som tidigare skapade Galaxies så kan jag inte tänka mig något annat än succé

*Edit*
Man kan ju hoppas på att det gamla Galaxies-community't överväger att testa detta. Helt klart det trevligaste spel-community't genom tiderna. Trevliga, glada, mogna spelare. Det var tider det!

Medlem

Jag är väldigt skeptiskt inställd till det här projektet.

För det första känns det, precis som Drunken_monkey_boxer har nämnt, som att det kommer krylla av Jedi och Sith. Visst, det är ett antal tusen år före A New Hope men det känns ändå inte speciellt lockande att vem som helst ska kunna springa runt som en Jedi-riddare, inte till en början i alla fall. Det är just den där mystiska känslan som omringar Jedi och Sith som gör det så pass intressant, och den försvinner i och med att vem som helst kan skapa sin egen ljussabelsvingare.

För det andra gillar jag inte att de ska satsa på mikrotransaktioner, något som jag aldrig har varit speciellt positivt inställd till.

Och för det tredje känns det inte som de har nog med ingående funktioner för att kunna sticka ut i MMO-genren.

Jag har sagt det förut och jag tänker säga det igen... Jag vill ha ett uppdaterat och moderniserat Star Wars Galaxies. SWG började perfekt. Många olika raser och en stor skara yrken (som var lagom avancerad) samt ett välutvecklat system för att kunna skräddarsy sin egen karaktär, och då tänker jag inte bara på den inledande avatarskapelsen utan även på möjligheten att verkligen kunna anpassa utseendet (vapen, kläder, tillbehör m.m.), vidareutveckling av yrken samt en massa annat. Ovanpå det låg en relativt funktionell spelarstyrd ekonomi och ett politiskt system som jag inte har sett i något annat MMO (med EVE som undantag).

Just det sistnämnda, politik, är något som har en väldigt stor roll i Star Wars-universumet och jag har svårt att se att Bioware kommer lyckas med det i sitt koncept.

Det enda som TOR egentligen lockar med är fokusen på handling och val, men det har jag hört alldeles för lite om för att kunna bilda en vettig uppfattning.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Stela strider.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

vet inte om någon sagt något om detta en, orka inte läsa igenom alla inlägg, Men det jag ser som problem tror ja kanske skulle kunna vara Items.
T,ex Ljussablar tänk er, epic Ljussabel mot en grön Ljussabel... HUR skulle dom kunna se så mycket mer speciell ut mot varandra, ja det ska vara skaftet du håller i som skulle se mycket mer badass antar jag i så fall

Medlem

Vi får se vad som händer, håller tummarna, vill att det ska funka! Lite skeptisk till grafiken, men får ha i åtanke att det är pre-production sak...

Medlem

Jag är nyfiken på hur de ska få den där jediorgien att bli intressant. Hoppas att de gör ett bättre jobb med "valmöjligheterna" än i NWN2, då kändes där som att man hade lika mycket att säga till om som i Diablo.

Medlem

Ska inte säga för mycket då jag aldrig lirade Kotor eller Kotor 2, men imo så verkade striderna rätt stela, jag hade gärna sett nått i still med Jedi Knight 2: Jedi Outcast eller Jedi Knight 3: Academy

Så min fråga är väl, var Kotor likt dom öht? för än idag älskar jag stridssystemet i Jedi Knight spelen <3

Medlem

Hmm.. jag blev faktiskt lite såld av den. Tyckte det var riktigt trevlig grafikstil på det hela, mycket bättre än de screens de har släppt hittills så jag antar att det var det rörliga intrycket som avgjorde.

sedan så får man ju ta i princip 95% av vad de säger med en nypa salt eftersom man hört det så mycket, men som sagt, en trevlig video.

Varför gör dom inte sådana till Dragon age också? Det behövs.

edit: Xeroc, striderna var inte lik dem i spelsätt, men de var rätt snygga att se på. Jag tror dock att de måste styra striderna mer åt jedi knight-hållet för att det ska funka i ett mmo. KotOR funkar bra i ett singleplayer-rpg, men ser gärna något mer avancerat i detta spel.

Medlem

"More content than any other BioWare-game...put togehther" Låter som något han bara sa av impuls. Alla Baldurs Gate spelen ihop blir ju enorma, och lägg till KOTOR på det

Medlem

Äh, sånt där har man ju redan hört... tabula rasa skulle ha bra story och mycket av det dom säger här.. får väll hoppas de lyckas bättre då

123
Skriv svar