Inaktiv
Boken

Läste nyligen en bok och fick lust att skriva en själv, (inom parantes borde jag väl nämna att det inte var den enda bok jag läst och att jag inte är en idiot som drabbats av hybris) eller kanske med lite nedförfattare på fz som en ploj.
Har någon läst något av en modern svensk författare och vet vilken skit det är, allt från sensationslysstna kokon som Fredrik Strage till tråkmånsar med autopilot som Mankell.
Varför inte producera vår egen litteratur? Men nu måste jag äta. Håll den tanken så återkommer jag. Fridens

Medlem

Menar du här, direkt i forumet?

Ett stycke per person och gång - ungefär?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Avstängd

Det fungerar inte att man turas om, men kanske om du gjorde det själv. Vore intressant att se vad som kan komma utav det.

Medlem

Fortsätt läsa med finsk brytning:

Hans namn var Pekka, Pekka Vittupää. Det hela började en helt vanlig fredagsväll när han tillsammans med sina finska homoperseboys satt i bastun och drack starköl. Det var så där kladdigt och mysigt som alltid brukar vara och de slog varandra med björkris och skrattade gott åt Pekkas illaluktande och blöta bastufisar.

Medlem

Alla dog av hans senapsgas visar. Sen tog denna dåliga historia slut.

Medlem

jobba jobba joooobba!

yo bro


signatur

Guns don´t kill people, Lag kills people.

Inaktiv

Tja, haka på här då, suger det så börjar vi om...

Måndagmorgon. Jens sitter i sin luggslitna etta i Borås. Han är fortfarande arbetslös, nyss hemkommen från ett 30-års kalas i Sthlm, helt utan framtidsutsikter och utanför fönstret börjar det bli höst. Röda och bruna höstlöv trängs på kullerstensgatan nedanför medans Jens lite blasé knäpper på sin dator och med en tom blick tänder en cigarett, vinden viner.
-Vad ska jag ta mig till? Tänker han.

Inaktiv

Måndagen gick och Jens satt där med sin askkopp i handen och var på sitt andra paket. ''Ring-Ring'' Det ringer på dörren, Jens orkar inte öppna. Några sekunder senare petas det in ett välskrivet papper under dörren. Jens orkar nu ta sig fram och börjar läsa.


signatur

« Dя.щirus »

Medlem

Problemet med att co-laborera är att alla har olika stilar när de skriver. Ingen författare är lik den andra, därför blir det inte bra om man gör så här. Men att skriva olika kapitel hade kunnat fungera :).

Inaktiv

okej men ska vi görA ett kapitel var dårå?


signatur

« Dя.щirus »

Medlem

Att ni aldrig ger upp på dessa "forum-lekar"


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

SoniC: glöm inte bort att dessa "forum-lekar" håller ungdomarna borta från droger, sprit och slagsmål på stan


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Youtube-proffs
Skrivet av Werzion:

SoniC: glöm inte bort att dessa "forum-lekar" håller ungdomarna borta från droger, sprit och slagsmål på stan

Tyvärr funkar det inte på sonic haha


signatur

Calle säger att jag är influencer

1
Skriv svar