Ipren + Öl = ?

Inaktiv
Ipren + Öl = ?

Jo, jag har ett problem. Jag har blivit sjuk med något som gör att jag har ont i huvudet och slemmig i halsen, ont när jag sväljer osv. Men vad det är är skit samma. Jag ska nämligen iväg ikväll på myskväll om jag ens orkar. Kan man äta ipren och sen dricka öl? För det ska ju egentligen inte blandas. Men om man äter ett piller vid 4, kan man börja vid 6 då? Well, nu fattar min poäng


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

inte blanda värktabletter o alkohol, fyfy. 24 timmar är rekommenderat, 12 minimum tror jag,

Inaktiv

Aj då. Då är jag körd, haha. Men vad kan det ge för konsekvenser då?


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

nj
Medlem

Ipren och alkohol är den minst skadliga blandningen om jag inte minns helt fel (har för mig det är magen som råkar illa ut).
Finns iaf värre kombinationer, paracetamol (som du hittar i alvedon tex) kan skada din lever om det blandas med alkohol.
Men som det är sagt, blanda värktabletter och alkohol är inget man ska hålla på med.

Gurgla med saltvatten för halsen och drick mycket vätska iaf, för huvudvärk så hjälper koffein mig iaf (har migrän ibland), några koppar kaffe eller annat som innehåller koffein kan hjälpa rätt bra.

Medlem

Svåra leverskador, eftersom levrn redan arbetar hårt med alkohol. Men det är mest om du dricker mycket, vanligast är att man får innreblödningar i tex. magen och då blir du jävligt dålig sen

Medlem

http://www.systembolaget.se/AlkoholHalsa/Alkoholochsjukdom/al...

Måttlighet så skall det inte vara någon fara, men du får läsa själv och avgöra.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Och det är ungefär som nj säger, dock finns det inget som är "minst skadligt", ibubrefen lr vad det heter som är i ibumetin, ibrufen o ipren är som sagt kass det med.

Inaktiv

Jag tror fan jag skiter i att dra iväg. Jag tog 2 ipren nu.
Vad är egentligen meningen att ligga och må dubbelt-dåligt?


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Inaktiv

att du ens har tankegångar om att riskera din hälsa för att få gå ut och bli full tillsammans med alla andra äckel..

ta gärna 5 ipren innan du går ut please

Inaktiv

Hjälp..
Jag hade ingen aning om hur skadligt det var, det var ju därför jag skapade tråden. Det kan väl inte varit så svårt att lista ut? Klart som fan jag inte gör det om det är livsfarligt..


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Inaktiv

Pff, öl fixar allt! (not)

Youtube-proffs

Har en gammal vän som drack öl och käka värktabletter samtidigt bara för att de inte krävdes så mycket för att bli full sa han.

Idiot.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Sorgilt hur endel kan tänka Polish. Visst ung och dum men alla har väl ändå en framtid om man använder hjärnan lite iallafall?

Inaktiv

Haha du det är nog lugnt ska du se.


signatur

supernoodle strikes again

Medlem

Jag är i 18-års åldern och många av mina bekanta tar upp till 3-4 alvedon innan dem börjar dricka för dem blir fullare lättare då och det blir billigare fylla. Har sagt åt dem flera gånger att det är idioti och dem lika väl kan börja leta efter en ny lever på blocket direkt men dem lyssnar inte.

Själv har jag tagit en alvedon en gång efter fyllan, detta var kanske 3-timmar efter sista ölen.


signatur

En styck signatur.

Youtube-proffs

Jag tar oftast värktabletter efter jag har druckit, men det är väl som sagt 2-3 timmar efter sista alkointaget.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Ipren går bra i normala mängder med alkohol.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Jag tar alltid 2 Ipren för innan det är dags att sova efter jag har varit ute, tar även 2 när jag vaknar tillsammans med kaffe.
Så har jag gjort i minst 10år och det funkar utmärkt mot bakfylla.

Mvh sWeRaT


signatur

Sugen på att spela BF2 med ett glatt gäng?
I sådant fall kolla gärna in http://www.phd-gamers.se/

Medlem

Bästa botemedlet mot bakfylla är att inte dricka.

Och så får man ett bättre liv. Man slipper ångra en massa saker man gjort i fyllan, det blir billigare och i många fall har man roligare utan alkohol.

Medlem
Skrivet av F3D:

att du ens har tankegångar om att riskera din hälsa för att få gå ut och bli full tillsammans med alla andra äckel..

ta gärna 5 ipren innan du går ut please

alla andra äckel?

har vi haft dåliga erfarenheter mån tro?


signatur

P.L.U.R

Inaktiv

Jag åt ipren och lever än. IN YA FACE F3D!


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

Vad är öl för nåt?(haha....)


signatur

What seems to be the officer problem?

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Bästa botemedlet mot bakfylla är att inte dricka.

Och så får man ett bättre liv. Man slipper ångra en massa saker man gjort i fyllan, det blir billigare och i många fall har man roligare utan alkohol.

Fel.

Dricker man måttligt så får man ingen baksmälla.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Som de tre vise männen sade.

"Full och dum, full och dum, full och dum igen
Så full så man har svårt att skilja kvinnor ifrån män
Så dum så man drar hem med en brud som heter Sven
Full och dum, full och dum, full och dum igen

Man är klyftig nog att fatta att man har roligare korkad
Så sup dig aldrig ansvarsfull, då blir du bara torkad
För hur man än röjer sen, finns ingen bättre ursäkt än:
"Ledsen och beklagar, men jag var väl full och dum igen""

1
Skriv svar