Prince of Persia

Robot
Prince of Persia

Efter tre år i exil är den persiska prinsen tillbaka, snyggare än någonsin. Kan hans akrobatiska äventyr fortfarande charma oss eller sköts plattformsskuttande bäst av mulliga rörmokare?

#prince-of-persia-the-sands-of-time, #prince-of-persia-warrior-within, #ubisoft


Medlem
Prince of Persia provhoppat

Ja, man blir väl tvungen att skaffa det här då. Eftersom att man älskar akrobatik

Medlem

Verkar rättså bra

Medlem

Att man inte satsar på en så viktig del som striderna i ett spel som detta är ofattbart.

Medlem

impulsköpte det idag när jag åkte hem från norrköping. Inte testat det än, men älskar alla PoP spel innan så tror inte jag blir särskilt besviken

Medlem

Haha, Layne, <3 impulsköp xD

Inaktiv

Mycket bra spel, bättre än SoT? nej WW? ja TT? ja.

Det landade i brevlådan för inte så länge sedan men tillräckligt bra var det att få mig fast klistrad många timmar i sträck och klara ut det under två dygn.

Det enda jag har att klaga på är att det kan vara hemskt mycket repetition speciellt med striderna som man ofta undviker som recensenten sa. Men efter varje område får man lite godis att fortsätta och dialogerna förnyas. "riktigt bra dialoger denna gång och alla utom cutscenes är fri villiga att använda när du vill" ett frågetecken är dock om prinsen verkligen är prins på något sätt i huvudtaget, det enda han värka ärvt från dom tidigare titlarna är personligheten annars är det just 0 karaktärs utveckling på karaktären man själv spelar, vilket tar upp en annan punkt.

Hjältinnan är betydligt starkare än dig själv och kan flyga runt som "super kvinnan?" lite hur som haver vilket får en att undra varför man själv är där när hon värkar kunna göra allt själv. Den enda nytta man värkar vara är moraliskt stöd då samt kunna kasta i väg henne för kraftfulla combos under striderna.

Det känns inte lika djup och utmanande som dom tidigare spelen och pga av repetition så har jag ingen vidare lust att lira igenom det en gång till. Men betyget är rättvist och får även av mig 4/5. Kan passa på och säga att PC versionen var väldigt bugg fri, inte en enda crash eller problem.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Förstår inte riktigt hur det kunde få 4 i betyg om striderna var trista? Det som är en sån viktig del i ett sånt här spel.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Inaktiv

jag tyckte alla tre prins of persilja va bra detta är ett givet köp


signatur

ToMZoN

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kimpur:

Förstår inte riktigt hur det kunde få 4 i betyg om striderna var trista? Det som är en sån viktig del i ett sånt här spel.

För att det inte är ett "sånt spel", utan ett plattformsspel. Det är precis som i Sands of Time, folk klagade på att sista bossen var för enkel men egentligen var det den långa klättringen dit som var utmaningen.

Skrivet av matte89:

Mycket bra spel, bättre än SoT? nej WW? ja TT? ja.

Det landade i brevlådan för inte så länge sedan men tillräckligt bra var det att få mig fast klistrad många timmar i sträck och klara ut det under två dygn.

Det enda jag har att klaga på är att det kan vara hemskt mycket repetition speciellt med striderna som man ofta undviker som recensenten sa. Men efter varje område får man lite godis att fortsätta och dialogerna förnyas. "riktigt bra dialoger denna gång och alla utom cutscenes är fri villiga att använda när du vill" ett frågetecken är dock om prinsen verkligen är prins på något sätt i huvudtaget, det enda han värka ärvt från dom tidigare titlarna är personligheten annars är det just 0 karaktärs utveckling på karaktären man själv spela, vilket tar upp en annan punkt.

Hjältinnan är betydligt starkare än sig själv och kan flyga runt som "super kvinnan?" lite hur som haver vilket får en att undra varför man själv är där när hon värkar kunna göra allt själv. Den enda nytta man värkar vara är moraliskt stöd då samt kunna kasta i väg henne för kraftfulla combos under striderna.

Det känns inte lika djup och utmanande som dom tidigare spelen och pga av repetition så har jag ingen vidare lust att lira igenom det en gång till. Men betyget är rättvist och får även av mig 4/5. Kan passa på och säga att PC versionen var väldigt bugg fri, inte en enda crash eller problem.

Instämmer med att de frivilliga dialogerna är ett väldigt bra sätt att erbjuda djupare story för dem som vill. Ytterligare en del som stärker intrycket av ett väldigt finputsat spel.


signatur
Inaktiv

Tycker det är asballt. Det är Äventyret som är de tunga här. Me like!


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Inaktiv

Snyggt: Ja!
Snygga animationer: Ja!
Roligt: Nej.
Enformigt: Ja!
Bra röstskådespeleri: Ja!
Bra story: Sådär!
Strider: i början WOW! i längden, katastrof!
Hållbarhet: 4 timmar, sen vill du bara göra något annat.

Att samla ljus orber konstant och slåss mot samma gubbar i flera timmar och klättra på samma vis överallt men i olika miljöer gör det fruktansvärt enformigt.

Jag och min sambo tyckte om spelet i början, sen sade vi båda två efter 5 timmar, detta är nog en av de tråkigaste spel vi någonsin spelat. För är det kul och roligt? HELL NO!

Är det snyggt JA DET ÄR DET. men grafik är inte ett dugg intressant. Men det säljer tyvärr

Du möter kanske ca 5-8 monster i spelet. och de möter du om om om om om om om igen. striderna är snygga, men efter ett par strider så har du tröttnat.

Sen detta med den gula "plattan" är bara hemskt, kunde de inge skippat den helt. (när man flyger runt)

Min poäng:
6 av 10

Grafik: 9
Hållbarhet: 4
Rolighetsnivå: 4
Story: 5
Presentation: 7

Medlem

Trista strider? inte fan ska spelet ha en 4 då...spelet går ju ut på att strida. Dumt

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hannu87:

Trista strider? inte fan ska spelet ha en 4 då...spelet går ju ut på att strida. Dumt

Se tidigare svar


signatur
Medlem

Personligen tycker jag att ett stort minus är att man praktiskt taget inte kan dö. Man får ju plugga ur strömkabeln ur laptopen och stänga av autosave för att få lite utmaning.

Annars är det ett helt ok lir att ta fram lite då och då. Enformigheten är inget jag direkt stör mig på eftersom spelet känns väldigt casual och inget som man sträckspelar i flera timmar.

Medlem

Funderar på att skaffa detta eftersom jag älska Assasins Creed...

Medlem

"+ Utmanande akrobatik"

Är ni fullkomligt från vettet? För mycket glögg? Spelat med TVn/skärmen avstängd?

Spelet spelar sig själv. Löjligt enkelt, i de tidigare spelen var man iaf tvungen att styra med tangenter/analoga pinnen. Men nu är det bara att springa och hoppa, prinsen vet precis vad han ska göra, pusslena är så enkla att dom nästan bara känns onödiga.

Att kalla akrobatiken för utamanande är helt enkelt en lögn. Om det inte är det första spelet man någonsin spelar - någonsin - kan man sova; laga mat; handla; tvätta kläder och ändå klara av all klättring.

Men i övrigt håller jag med. Särkilt imponerad måste man ändå bli av alla animationer. Akrobatiken är otroligt snyggt animerad, många av grejerna ser ut som om dom vore möjliga i det verkliga livet. Jag ger spelet 3.5 av 5 möjliga.

Men utmanande? UTMANANDE? Pratar vi om samma spel? Jag kan inte bara förstå att vi pratar om samma spel. I Amerika hade ni blivit stämda in to oblivion för ett sådant befängt uttalande. Ska bli intressant och se vad andra som spelat det tycker om den så kallade "utmanande akrobatiken".

Inaktiv

Halla?, HItta en egen story istället för att sno Zelda's Twilight Princess! Exakt samma ju!

enbart därför blir det inget köp!

Medlem

Allt folk inte fattar att pop i första hand är ett plattformsspel och inte ngt devil may cry-tjafs!

Medlem

Bra recension.

Medlem

Jag tycker ni är lite söliga på att recensera spel faktiskt. Gamereactor är långt före med sina recensioner era kommer flera veckor efter.

Redaktör

Gamereactor är både tidning och sajt. Tidningar har en jäkla fördel gällande recensionskod - de får den tidigare. Det börjar förändras, men det är fortfarande normen. (Att sen onlinerecensioner ibland har embargo som vissa blaskor skiter i att följa är... tja, fult. Ingen nämnd, ingen glömd.)


signatur
Inaktiv

Tycker FZ recensioner brukar vara lite tunn, till exempel på den här så var det en del saker som fattades som kan vara väldigt avgörande.

Men att man tar sin tid på att recensera spel är ju bara bra, man ser ju rätt bra igenom halv dana recensioner och det är ju alltid tråkigt. Nu kanske The Escapist inte är den mest seriösa recensent men som exempel gjorde han sin recension efter att bara spelet första kapitlet på The Witcher vilket är inte bara ett stort misstag utan jävligt slappt, och så här ser det ju ut lite överallt.


signatur

The definition of insanity?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Twitch:

"+ Utmanande akrobatik"

Är ni fullkomligt från vettet? För mycket glögg? Spelat med TVn/skärmen avstängd?

Spelet spelar sig själv. Löjligt enkelt, i de tidigare spelen var man iaf tvungen att styra med tangenter/analoga pinnen. Men nu är det bara att springa och hoppa, prinsen vet precis vad han ska göra, pusslena är så enkla att dom nästan bara känns onödiga.

Att kalla akrobatiken för utamanande är helt enkelt en lögn. Om det inte är det första spelet man någonsin spelar - någonsin - kan man sova; laga mat; handla; tvätta kläder och ändå klara av all klättring.

Men i övrigt håller jag med. Särkilt imponerad måste man ändå bli av alla animationer. Akrobatiken är otroligt snyggt animerad, många av grejerna ser ut som om dom vore möjliga i det verkliga livet. Jag ger spelet 3.5 av 5 möjliga.

Men utmanande? UTMANANDE? Pratar vi om samma spel? Jag kan inte bara förstå att vi pratar om samma spel. I Amerika hade ni blivit stämda in to oblivion för ett sådant befängt uttalande. Ska bli intressant och se vad andra som spelat det tycker om den så kallade "utmanande akrobatiken".

Trots en spelpremiär på 8-bitars misslyckades jag ofta minst en gång på de längre sessionerna. Därmed tyckte jag att den var utmanande.

Skrivet av matte89:

Tycker FZ recensioner brukar vara lite tunn, till exempel på den här så var det en del saker som fattades som kan vara väldigt avgörande.

Men att man tar sin tid på att recensera spel är ju bara bra, man ser ju rätt bra igenom halv dana recensioner och det är ju alltid tråkigt. Nu kanske The Escapist inte är den mest seriösa recensent men som exempel gjorde han sin recension efter att bara spelet första kapitlet på The Witcher vilket är inte bara ett stort misstag utan jävligt slappt, och så här ser det ju ut lite överallt.

Längden på recensioner är alltid en balansgång, vi har riktlinjer internt på vad vi tycker är lagom och allt får inte alltid plats. Därför väljer man att fokusera på det väsentliga.


signatur
Inaktiv

Vad har hänt med utmaningen i spel? Alla spel är ju löjligt lätta nu förtiden. Man får ju ställa upp svårighetsgraden på max för att det ska ge något i vartenda spel. Sen tar de flesta spel slut mindre än 12timmars spel tid (ja nästan vanligare med 6tim). Inte konstigt att folk (och ja jag själv till viss del) börjat pirata spel. Idag blir man ju gladg om man inte spelat igenom sitt nya spel på en helg... 600kr för sådär 6timmars underhållning. Det är uselt!

Prins of persia jag spelade till snes eller nes det var svårt!
Det andra zelda spelet till nes, jag provade det igen på en rom för något år sedan. Jag klarade inte sista palatset! Det gjorde jag när jag var 7 år men inte nu. Speltid i dom spelen vida överstiger dagens spel och priset var det samma då. Spelbolagen får fan skylla sig själva när dom gör löjligt lätta och korta spel att folk börjar pirata spelen.

Att man inte kan dö och inte har en healthbar pajjar detta spelet enligt min åsikt. Det krävs utmaning för att ett spel ska vara givande. Annars är det bara en animerad film man delvis medverkar i. Då kan man lika gärna gå på bio.

Medlem

Prinsen av Persien är en blåögd västlänning?

Antikvitet
Skrivet av Jühan:

Jag tycker ni är lite söliga på att recensera spel faktiskt. Gamereactor är långt före med sina recensioner era kommer flera veckor efter.

Om du tycker att Gamereactor ger dig en bättre tjänst tycker jag faktiskt du kan hålla dig där.

Vi recenserar spelen vi får in så fort vi kan. Det är inte precis så att vi sitter och håller på recensionerna bara för att jävlas med dig som läsare.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av Coffie:

Halla?, HItta en egen story istället för att sno Zelda's Twilight Princess! Exakt samma ju!

enbart därför blir det inget köp!

Jo Zelda storyn har ju alltid varit originell, för övrigt så funderar jag över när man blir en varg i Prince of Persia och löser massa pussel med hookshots. Men visst om du vill ha en riktig anledning att inte lira detta spel, det är för enkelt.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Inaktiv
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av Coffie:

Halla?, HItta en egen story istället för att sno Zelda's Twilight Princess! Exakt samma ju!

enbart därför blir det inget köp!

Jo Zelda storyn har ju alltid varit originell, för övrigt så funderar jag över när man blir en varg i Prince of Persia och löser massa pussel med hookshots. Men visst om du vill ha en riktig anledning att inte lira detta spel, det är för enkelt.

Det enda som blir en utmaning ibland det är att orka hitta alla ljusorbs man måste ha för att låsa upp de olika "tempel knapparna" kom inte på ett bättre ord för det nu , men det är oerhört segt att bara leta massa sådana. grymt tråkigt.

Medlem
Skrivet av John:
Skrivet av Jühan:

Jag tycker ni är lite söliga på att recensera spel faktiskt. Gamereactor är långt före med sina recensioner era kommer flera veckor efter.

Om du tycker att Gamereactor ger dig en bättre tjänst tycker jag faktiskt du kan hålla dig där.

Vi recenserar spelen vi får in så fort vi kan. Det är inte precis så att vi sitter och håller på recensionerna bara för att jävlas med dig som läsare.

Näe näe jag menar ingenting illa, jag tycker att ni har väldigt bra recensioner och ni ger spelen de betyg spelen förtjänar. Ni gav Far Cry 2 de betyg spelet förtjänade, kan ej förstå hur alla andra sidor kunde ge spelet så bra betyg...

12
Skriv svar