Smaskig kolhydratbefriad middag

Antikvitet
Smaskig kolhydratbefriad middag

Fredagar är obehagliga i sockerväg. Först gelehjärtan i receptionen, sen choklad på förmiddagens möten, följt av fredagsfika vid 14. Inte nyttigt någonstans och efter att ha jobbat till 18 kändes ett besök på gymmet givet, följt av en något nyttigare middag. Hade köpt den nya Arla Årets Kock Crème Fraiche som jag tänkt pröva till något, så nu var det dags. Tack vare fantastiska Prisxtra nära jobbet, där man kan plocka ihop sin egen sallad i lösvikt, fick jag med mig en riktigt matig salladspåse hem.

Det här behöver du (2-3 portioner):

* 3 filéer kyckling, strimlad
* 1 paprika, tärnad
* sallad (jag använde en blandning av babyspenat, ruccola, mache och lite annat)
* lök och vitlök, hackad
* créme fraiche getost, honung, rosmarin
* en skvätt sherry
* en skvätt vinäger

Stek kyckling, salta och peppra. Ta ur. Fräs lök och paprika, stänk över lite vinäger. I med créme fraiche, lägg tillbaka kycklingen och häll i lite sherry. Salta, peppra och smaka av med lite extra rosmarin om du vill. Skölj sallad och lägg upp sallad med såsen. Smaklig måltid!

#blogg


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Smaskig kolhydratbefriad middag

Tack John! Låter onekligen smarrigt, precis som andra måltider du har visat. Du får gärna skriva mer recept. Detta skall provas!

Antikvitet

Så mycket skit och gliringar jag fått på jobbet från lamer-Jocke och fjortis-Calle om att jag ofta matbloggar så kommer de aldrig tro att du finns på riktigt.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Grymt med matbloggning! Keep it up! Dock undrar jag varför du utesluter kolisar? LCHF diet eller bara lite kompensation för alla snabba kolisar du fick i dig under dagen?


signatur

Tempus fugit.

Antikvitet

Lite av båda. Jag kör ingen strikt diet, men ibland känns det rätt att hålla kolhydraterna borta. Samtidigt kan jag inte som halvitalienare helt överge pastan, det går ju såklart inte.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Ok hehe, själv väljer jag hellre att skära ner på fettet under diet eftersom jag inte har någon ork utan kolisar. Äter nästan uteslutande fullkornsprodukter och tycker det funkar bra, man blir inte "pasta fet" av fullkornspastan.


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Give me more pasta recept:)

Medlem

Provade receptet igår förresten, fast med nudlar istället för sallad.

5/5 atombomber!

1
Skriv svar