Teasertrailer för "Cloverfield"

Medlem
Teasertrailer för "Cloverfield"

http://www.youtube.com/watch?v=YzfNQkwwT3c

Från killen bakom bland annat Lost. Sjukt grym trailer som fått mycket uppmärksamhet och skapat en massa rykten. Finns väldigt lite information om filmen utöver det som nämns i trailern.

Att det är en monsterfilm är det nog dock ingen tvekan om, frågan är bara vad. "It's alive, its huge"

Ser helt klart fram emot mer info om detta projekt!


signatur
Medlem

Finns 2 rykten om vilken film det kan vara. Det kan vara en Voltron film, då det låter som om någon säger något med "Lion" i trailern. Dock så finns det en Voltron film på väg enligt IMDB, och den skulle inte vara gjord av den här regissören. En ny godzillafilm är också ett rykte. Intressant trailer som fan dock.


signatur

Videomupp

Medlem

finns lite bättre trailers hos apple


signatur

thank you, come again

Medlem

och så lite teorier

Skrivet av Deadhead:

If you look at the trailer you can see the number 3 being referenced to everywhere. The 63 degrees on the news channel, The 12:36, the 2004 ACE, numbers that are all dividable by 3.

Last, but not least, you hear the thundering monster sound three times, each sound accompanied by a different event.

Romans 1:18 "For the wrath of God is revealed from heaven against all ungodliness and unrighteousness of men, who suppress the truth in unrighteousness"

So what in biblical mythology has connections to the slew of references in the trailer? The three great monsters.

In Jewish belief, Behemoth is the primal unconquerable monster of the land, as Leviathan is the primal monster of the waters of the sea and Ziz the primordial monster of the sky.

1) The first monster roar is accompanied by an earthquake (Behemoth)
2) The second monster roar is accompanied by a huge fireball (Leviathan, for it can breathe fire)
3) The third monster roar is accompanied by the flying Statue of Liberty head (Ziz).

Not convinced?

The guy who says "maybe we can get a better view from the roof" has the Slusho logo on his shirt. Slusho is a classic J.J. Abrams icon, and it has appeared in both Alias and Lost, which are his shows.

Slusho.jp has, by now, been confirmed as a part of the viral marketing campaign revolving around 1-18-08. Japan. Strangely enough, the character Rob, who is present in the trailer, was gonna fly to Japan a day after that party and the monster events.

Let's have a look around on that site. Not all pages are accessible. But there is an odd feature about the pages that are available. The main page background is on land, the Downloads page background is on air, and the History page background is on sea.

Furthermore, the six buttons on the main page cause popups of various animals, namely a Horse, a Whale and a Bird. Behemoth, Leviathan, Ziz.

GG, J.J. Abrams.

(Copy pastad from IMDB)

And someone did some leet haxxing on http://www.slusho.jp/ (some odd japanese site which is related to 1-18-08 and found a sweet picture. It shows some kind of bird which supports the theory pasted above.

The picture

fråga mig inte vad allt det där betyder, snubblade bara över det


signatur

thank you, come again

Medlem

Godzilla är det inte då ett annat filmbolag har de rättigheterna.

Bara jag som för sköna rysningar av det vrålande ljudet?


signatur
Medlem

Sjukt spännande av vad det egentligen är för film, varför så hemligt?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

borde han inte sitta och försöka klura ut hur Lost ska sluta istället

Medlem

Allt för att få rullning på hypemaskinen. Hade den presenterats som en vanlig film hade ingen lyft på ögonbrynet. Att få folk att överanalysera varenda frame av trailern är precis vad skaparna vill. Köp inte hypen.

Medlem

Ingen som köpt något ännu, att diskutera en framtida film utifrån en spännande trailer är helt gratis!


signatur
Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Bara jag som för sköna rysningar av det vrålande ljudet?

Nej, du är inte ensam.

Här är en bild på en poster som någon postade på ett annat forum.

Medlem

lite samma marknadsföring som tre. nån som kommer ihåg deras reklam, innan någon visste vad det var. stora treor uppklistrade i hela stan i flera månader innan de gick ut med vad de sysslade med. (ja ok, vid det laget hade väl de flesta gissat sig till det, men ändå)


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv
Medlem

Verkar som det är Godzilla


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Youtube-proffs
Skrivet av dosman:

Vi kommer få reda på vad det är för monster i den åttonde säsongen av lost.:|

Haha!

Ja döö, kan de va något sjömonster. Det är säkert Transformers 2.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Såg denna trailer för någon vecka sen, verkar intressant. Frågan är om det är en riktig trailer eller fake, eftersom det är från kamera perspektiv finns det chans, måste säga att jag blev besviken när jag såg frihetsgudinnans huvud komma flygandes, men eftersom jag älskar lost förväntar jag mig att denna film blir kanon!

edit: dvs.. en officiell fake trailer

Medlem

Detta är nått jag kommer sitta och längta efter!

Medlem
Medlem
Skrivet av Chibiz:

Chtulhu?

Då skulle jag gråta av glädje


signatur

Videomupp

Medlem

Kändes på tok för mesigt och icke ockult för att vara något i närheten av en cthulhu, även om det skulle vara Riiktigt najs med en bra sådan!

Tänkte bidra till denna smått meningslösa hype rent av, varför kan det inte lika gärna vara en orginalrulle? Skulle ju vara bättre än alla dessa beprövade monster.. Nä fan, röstar på Donkey Kong the Movie, ja.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Nån som vet ett ställe man kan ladda ned trailern från så man kan få med ljudet? (alternativt någon som kan förklara varför mitt ljud på internetvideor inte fungerar...)

Youtube-proffs

Oboleee som jag brukar säga, riktigt nice!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Bumpar den här lite skamligt, pratade om den här på ett annat forum och fick intressant info som stöder Cthulhu teorin

Skrivet av HYBRiS:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bloop
(Lyssna på ljudet och läs om dess uppkomst)

Tydligen ett undervattensljud inspelat av amerikanska flottan, som de inte lyckats lista ut vad som skapade ljudet.
Riktigt skrämmande läte.

Mer intressant blir det att ljudet kom ifrån ungefär samma koordinater som HP Lovecraft sa att Cthulhu bodde i (R'lyeh) under havet.

Trailern till 01.18.08 använder samma läte för monstren, fast mer upp-piskat.

Från http://forum.wh40k.se/viewtopic.php?t=2476


signatur

Videomupp

Medlem

http://www.cloverfieldmovie.com/

fan d är ju dags snart.. 8 februari

Medlem

Anna Books comeback?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av WaltX:

Sjukt spännande av vad det egentligen är för film, varför så hemligt?

Skrivet av Hwergelmer:

lite samma marknadsföring som tre. nån som kommer ihåg deras reklam, innan någon visste vad det var. stora treor uppklistrade i hela stan i flera månader innan de gick ut med vad de sysslade med. (ja ok, vid det laget hade väl de flesta gissat sig till det, men ändå)

Om något är hemligt, och bara får sneak previews så vill folket veta mer, det är just därför t.ex Area 51 är så stort, vi tror vi vet att det finns utomjordingar där, det har kommit bilder på något som finns där, och såklart så är vi så jävla nyfikna att vi bara måste veta mer, det är just därför Gordon Freeman är så älskad.

Han är mystisk, vem är han, egentligen?
Och onekligen har det ju hjälpt att bygga upp förväntningarna på Cloverfield, och som Hwergelmer säger ; 3 visste ju mycket väl hur människor fungerar, och det är just därför dom är så stora i dagsläget


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Gillar teasern mer än trailern... mer mystik liksom (även om trailern bevarar det)... men om trailern skulle ha samma version som teasern hade skulle det varit perfekt för mig.

Medlem

Jag såg denna för riktigt länge sedan, trodde då att det var ett privat projekt eller ett studentarnbete eller liknande...

Rymdvarelser, foo sure!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av WaltX:

Sjukt spännande av vad det egentligen är för film, varför så hemligt?

Skrivet av Hwergelmer:

lite samma marknadsföring som tre. nån som kommer ihåg deras reklam, innan någon visste vad det var. stora treor uppklistrade i hela stan i flera månader innan de gick ut med vad de sysslade med. (ja ok, vid det laget hade väl de flesta gissat sig till det, men ändå)

Om något är hemligt, och bara får sneak previews så vill folket veta mer, det är just därför t.ex Area 51 är så stort, vi tror vi vet att det finns utomjordingar där, det har kommit bilder på något som finns där, och såklart så är vi så jävla nyfikna att vi bara måste veta mer, det är just därför Gordon Freeman är så älskad.

Han är mystisk, vem är han, egentligen?
Och onekligen har det ju hjälpt att bygga upp förväntningarna på Cloverfield, och som Hwergelmer säger ; 3 visste ju mycket väl hur människor fungerar, och det är just därför dom är så stora i dagsläget

Menar du inte Gman istället för freeman.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Hörrni, kan ni tänka er hur jävla häftigt det kommer att bli å se Cloverfield på bio? Längtar som fan. Kommer att bli den bästa bio upplevelsen någonsin.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

alltid spännande med trailers men så blir det innan man ser filmen

12
Skriv svar