Bästa zombie filmen? Vad tycker ni?

Medlem
Bästa zombie filmen? Vad tycker ni?

Shuan of the dead för mig. Den var helt klockren rakt igenom. Zombie humor

Roligaste är när dom ska härma zombies själva. :heart:


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Dawn of the Dead remake är bäst enligt mej, jag har ingen kärlek för dom gamla zombiefilmerna, tycker dom är skit

Medlem

Jag gillar Dawn orginalet. Vet inte varför, men den beskrev zombieincidenten på ett ganska "realistiskt" sätt tycker jag, iaf så realistiskt som det kan bli


signatur

Videomupp

Medlem

Svårt val mellan Shaun of the dead och 28 days later. Fick bli den senare. Har inte sett 28 weeks later ännu men gissar på att den är minst lika bra.

Medlem

Return Of The Living Dead. Sjukt bra film.

Gjordes 1985

Check it out.

http://www.imdb.com/title/tt0089907/

Medlem

Shaun of the dead, den enda som ens är sevärd (och då är den jäävligt sevärd)


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Inte sett orginalet av Dawn of the Dead, men älskar remaken, så det får bli den.

Medlem

Shaun of the Dead var grymt nice. Diggar när de planerar hur de ska döda shauns styvpappa och hämta hans mamma.

Medlem

får bli Braindead, men min röst är inte så mycket värd eftersom jag knappt sett en enda av de där filmerna. ett projekt till hösten kanske?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Jag röstade på Shaun, men egentligen så är det nästan fusk att ställa den mot mer seriösa zombiefilmer. Borde ha röstat på annan och sagt Dellamorte Dellamore.

Medlem

Day of the dead, den är klart bäst och har den härligaste Zombien av dem alla "Bub"

Youtube-proffs

Dawn of the dead, senaste var riktigt nice faktiskt.

Resident evil e grym. Shaun of the dead är la ok, men inget ja hade velat se frivilligt precis!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Dawn of the dead 1978. Jag missade den i menyn så jag röstade på annan och såg sen att den fanns med iaf. Annars är väl alla alternativen sevärda:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

28 dagar senare ftw - alla är bra dock. Svårt att misslyckas när man gör en zombiefilm.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Shaun of the dead , LÄTT!

Annars är 28 days later redigt nice, fast det är ju inte zombie...

Youtube-proffs
Skrivet av CastorFiber:

28 dagar senare ftw - alla är bra dock. Svårt att misslyckas när man gör en zombiefilm.

Gillar att dom använder en annorlunda kamera, inte en sån riktig filmkamera utan någon annan sorts, ger en grymt mkt bättre känsla! Känns mer som det verkligen har hänt


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av CastorFiber:

28 dagar senare ftw - alla är bra dock. Svårt att misslyckas när man gör en zombiefilm.

Gillar att dom använder en annorlunda kamera, inte en sån riktig filmkamera utan någon annan sorts, ger en grymt mkt bättre känsla! Känns mer som det verkligen har hänt

Tror inte det är en annan kamera... filmen är vanligtvis "behandlad" innan den släpps, det är nog det du tänker på... svensk film brukar sakna denna "behandling" och andra lågbudgetproduktioner...

Jag hajar vad du menar dock...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

måste bara notera att Land of the Dead var riktigt dålig alltså, slutet speciellt

Inaktiv

Själva processing är i princip att man ökar kontrasten i varje bildruta. Detta leder till att många färger blir mer påtagliga, så man sänker färgmättnaden, vilket ger en mer naturlig bild.

Man kan tycka att det verkar onödigt med en sån behandling, men faktum är att det nästan behövs: eftersom en tv inte klarar att ge i närheten samma kontrastförhållande som verkligheten man filmar, så använder man denna tekniken för att utnyttja tv:ns hela dynamiska intervall. Dessutom spelar det in hur ögat fungerar; i verkligheten anpassar sig ögat efter hur mycket ljus man tar in, men detta fungerar inte lika bra om man sitter i ett mörkt rum och tittar på en tv-skärm. Det kan ju dock vara överdrivet i vissa filmer, och speciellt påtagligt tycker jag det blir i scener med väldigt jämn ljussättning.

Nu ska jag väl inte säga att jag är någon expert inom ämnet, och att säga att man ökar kontrasten är säkert förenklat, men det är vad jag läste mig till när jag undrade vad det berodde på.

Youtube-proffs
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Polish:
Skrivet av CastorFiber:

28 dagar senare ftw - alla är bra dock. Svårt att misslyckas när man gör en zombiefilm.

Gillar att dom använder en annorlunda kamera, inte en sån riktig filmkamera utan någon annan sorts, ger en grymt mkt bättre känsla! Känns mer som det verkligen har hänt

Tror inte det är en annan kamera... filmen är vanligtvis "behandlad" innan den släpps, det är nog det du tänker på... svensk film brukar sakna denna "behandling" och andra lågbudgetproduktioner...

Jag hajar vad du menar dock...

Ne men kolla upp det, det är en annan kamera ja hörde det från en pålitlig källa!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Polish:
Skrivet av CastorFiber:

28 dagar senare ftw - alla är bra dock. Svårt att misslyckas när man gör en zombiefilm.

Gillar att dom använder en annorlunda kamera, inte en sån riktig filmkamera utan någon annan sorts, ger en grymt mkt bättre känsla! Känns mer som det verkligen har hänt

Tror inte det är en annan kamera... filmen är vanligtvis "behandlad" innan den släpps, det är nog det du tänker på... svensk film brukar sakna denna "behandling" och andra lågbudgetproduktioner...

Jag hajar vad du menar dock...

Ne men kolla upp det, det är en annan kamera ja hörde det från en pålitlig källa!

Min källa säger att den är inspelad med en digital filmkamera medan andra filmer spelas in med vanliga filmkameror. Därav skillnaden på bilden alltså.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Röstade 28 days later, fast Dawn of the dead var hyffsat bra den med. Har inte sett 28 weeks later, men den är säkert minst lika bra som days.

Medlem

såg 28 weeks later, jag är relativt skadad för livet nu!


signatur

What seems to be the officer problem?

Medlem
Skrivet av El-Dudeerino:

såg 28 weeks later, jag är relativt skadad för livet nu!

Någonting säger mig att du var relativt skadad innan du såg filmen också.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

För er Resident evil fantaster har jag en intressant länk Biohazard 4d, en 3d film capcom lät göra 2000 om RE. Handlar om Krauser och ett team i Racoon city.

Man kan läsa om filmen här

http://en.wikipedia.org/wiki/Biohazard_4D_Executer

Och tanka den här

http://files.filefront.com/Resident+Evil/;3837713;/fileinfo.h...

Downloadlänken verkar laglig då länken hittade via wikipedias länkar Ska kolla in den själv snart, ser intressant ut.

Edit: Var visst inte Krauser, utan en snubbe vid namn Klaus. Ganska intressant att se faktiskt då man är RE fan.


signatur

Videomupp

Inaktiv

såg 28weeks later för några dagar sen också, riktigt bra efterföljare, men inte RIKTIGT lika bra som första.

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Polish:
Skrivet av CastorFiber:

28 dagar senare ftw - alla är bra dock. Svårt att misslyckas när man gör en zombiefilm.

Gillar att dom använder en annorlunda kamera, inte en sån riktig filmkamera utan någon annan sorts, ger en grymt mkt bättre känsla! Känns mer som det verkligen har hänt

Tror inte det är en annan kamera... filmen är vanligtvis "behandlad" innan den släpps, det är nog det du tänker på... svensk film brukar sakna denna "behandling" och andra lågbudgetproduktioner...

Jag hajar vad du menar dock...

Ne men kolla upp det, det är en annan kamera ja hörde det från en pålitlig källa!

Kan tänka mig att det handlar om själva filmen som används i den kameran också. Olika typer av film ger väldigt olika djup och känsla.

Medlem

slutscenen i Resident Evil 1 är sååå grym

Youtube-proffs
Skrivet av MaLiBu:

slutscenen i Resident Evil 1 är sååå grym

När hon går ut på gatan är nog det bästa inom alla filmer jag har sett iaf!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Day of the dead, tror det var den första zombie filmen jag såg, riktigt äcklig på den tiden

12
Skriv svar