Medlem
HP Blackbird 002

kolla in specen på denna!
totalt grym och överjävligt snygg

*Quad Extreme (QX6850) överklockad
*två! 2!!! 8800Ultra
*1.1kW agg
*Full vattenkylning
mm.

priset då? 5500$ med dagens dollar pris på 6.45 så går denna pjäs på 35500kr, mycket pengar visst. men plocka ihop grejorna på komplett, har kommit upp i 41000 och då har jag inte fått med allt ändå.

Inaktiv

jo iallafall jag har sett den, den är riktigt grym. Köper du den här i sverige blir det garanderat högre pris och ifall du köper den i USA så får du nog lägga moms å tull på den, tyvärr. Hade inte det funnits hade jag haft 200fläktar och vattenkylning:P Kanske inte riktigt så många fläktar , men snudd på Tyvärr..

Var det inte den burken de skrivit "powerplant" på?

Inaktiv

Jag tror inte att många har förstått detta ännu, Tullavgiften är MOMS priset , enligt en person på tullverket , så betalar man svensk moms bara på det paktet man hämtar ut och inget annat

Inaktiv

35500x1,25=44375 kr.... Sen så är det väll moms och tull avgift, man betalar moms och tullavgift också, på tex cd- och dvdskivor är det 25% moms + 3,5% tullavgift. Stog inget om datorkomponenter? På handburen GPS-enheter är det 3,7% Men inget på Playstation och Xbox eller digital stillbildskameror? Måste då säga att tullverket inte har den bästa sidan!

Inaktiv

Tullen brukar strunta i kvitto etcetera (hur skulle de ha tid med det på alla paket) så man uppger priset via till exempel mail och viktigt då är att uppge att frakten ingår i det angivna priset, annars slänger de på en godtycklig (alldeles för hög) fraktavgift och tar moms på den också. Sedan tillkommer tullavgift som kan variera rätt kraftigt. Kan tänka mig att många uppger ett lägre pris än de betalat för att få en lägre moms. Därmed inte sagt som ett tips, bara ett faktum )


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar