Ok grabbar kan någon lösa denna gåta?

Inaktiv
Ok grabbar kan någon lösa denna gåta?

Jag har alltid kunnat koppla datorn till TVn och se på film på den med bra bild.

Ny installerade jag nydligen en ny version av windows (engelsk) på en annan hårddisk. Jag uppdaterade alla drivrutiner. Men när jag kopplar in TVn till datorn är det störningar på TV skärmen (helt normal bild på data skärmen). Bilden flyter ut lite i sidled i smala vassa utdragana pxilar typ. Svårt att förklara. Det går iaf inte att se på film.

Det roliga är att om jag startar datorn i mitt gamla windows (som jag har kvar) så fungerar det fel fritt. Men det är lite meckigt att starta om datorn varje gång jag ska se något på TVn.

Får ändå helt ny dator om ca 2 veckor så de är inget stort problem. Är bara något uttråkad förtillfället och undrar om någon har en aning om vad som kan orsaka detta problemet.

Gamla windows är exakt samma drivrutiner som nya. Fast är svensk version XP SP 1

Nya är engelsk XP SP 2

Medlem

Har du samma utsignal i bägge windows? Kan nämligen vara det.


signatur
Medlem

Precis, ställ om utsignalen i egenskaper för TV i nVidia kontrollpanelen, se om det hjälper.

Inaktiv

Menar ni pal version etc?

nj
Medlem
Skrivet av jonne_man:

Menar ni pal version etc?

PAL och så att drivrutinerna skickar ut rätt typ av signal (s-video/komposit).
Hade själv enorma bildstörningar efter att jag uppdaterat till senaste betaversionen av nVIDIAs ForceWare-paket när jag körde tvut, visade sig att drivrutinerna hade problem med att skicka rätt typ av signal när den stod på auto så jag fick ställa in s-video manuellt.

Inaktiv

Hmmm de här var ju lite märligt för bilden blev bra nu när jag valde composite video out, men jag har S-video..

Jaja det fungerar iaf. tackar.

1
Skriv svar