Ny Catalyst ute

Robot
Medlem
Ny Catalyst ute

Haha skrev PRECIS in ett tips om detta


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Inaktiv

Jag fick lite bättre prestanda med mitt 4870 i GTAIV, det stog dock inte på listan

Medlem

Hoppas jag får bättre prestanda med mitt x1950.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

märkte ingen skillnad i gta direkt


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag har kört 5 benchmarks i GTA4 med allt på max (1280x1024) och beräknat medelvärdet på dessa:

36,6 FPS med 8.11
37,3 FPS med nya 8.12

E8400 @ 3.0GHz
4GB Corsair 1066MHz
PowerColor Radeon HD4870 1GB PCS+

Inte riktigt någon skillnad, men själva spelet flyter lite bättre tycker jag. Det blir att vänta på patch från Rockstar.

Medlem

Funkar mycket bättre nu med mitt HD 4870 512mb.
Kan köra det högsta setting i upplösning 1280x1024 utan några som helst problem samt alla grafik buggar och renderings problem verkar nu vara försvunna.

:D:D

Medlem

Alltid trevligt med nya drivrutiner


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
WeX
Medlem

Fick också känslan att GTA4 flyter bättre, men inte FPS-siffrorna att backa upp det med, men kanske ligger den 1fps högre. Har dock inte benchmarkat, bara tittat "live n direct".
Skuggor som renderas felaktigt och flimrar är fortfarande kvar....
Rockstar, make your move!


signatur

Boom headshoot!

Medlem

Jag sitter nu i felsäkert läge eftersom efter jag instrallerat den nya uppdateringen så startar inte windows. Kommer upp en blå ruta!
Har Vista 64-bit. Någon som har en lösning!?

Medlem
Skrivet av Kresko:

Jag sitter nu i felsäkert läge eftersom efter jag instrallerat den nya uppdateringen så startar inte windows. Kommer upp en blå ruta!
Har Vista 64-bit. Någon som har en lösning!?

Kör drivercleaner och rensa bort allt ifrån ATI.

Medlem
Skrivet av lasershock:
Skrivet av Kresko:

Jag sitter nu i felsäkert läge eftersom efter jag instrallerat den nya uppdateringen så startar inte windows. Kommer upp en blå ruta!
Har Vista 64-bit. Någon som har en lösning!?

Kör drivercleaner och rensa bort allt ifrån ATI.

Noob fråga kanske men var kan jag hitta det och går det att köra i felsäkert läge?

Medlem
Skrivet av Kresko:
Skrivet av lasershock:
Skrivet av Kresko:

Jag sitter nu i felsäkert läge eftersom efter jag instrallerat den nya uppdateringen så startar inte windows. Kommer upp en blå ruta!
Har Vista 64-bit. Någon som har en lösning!?

Kör drivercleaner och rensa bort allt ifrån ATI.

Noob fråga kanske men var kan jag hitta det och går det att köra i felsäkert läge?

Du får väl välja installera eller avinstallera ATI drivrutiner när du kör filen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av Kresko:
Skrivet av lasershock:
Skrivet av Kresko:

Jag sitter nu i felsäkert läge eftersom efter jag instrallerat den nya uppdateringen så startar inte windows. Kommer upp en blå ruta!
Har Vista 64-bit. Någon som har en lösning!?

Kör drivercleaner och rensa bort allt ifrån ATI.

Noob fråga kanske men var kan jag hitta det och går det att köra i felsäkert läge?

Du får väl välja installera eller avinstallera ATI drivrutiner när du kör filen.

Så fort programmet upptäcker vilka "grejer" jag har som jag kan avinstrallera så hänger sig programet. x/
Aja, det blir nog sova nu och så får jag försöka fixa det imorrn. Om det inte löser sig så får man väll förmatera burken vilket inte är så farligt!

EDIT: Tittade på deras forum och det verkar som om fler har problem. Detta är tydligen om man kör crossfire vilket jag gör!

Medlem

Kresko,
Står det något vid blåskärmen? Jag fick ett Registry_Error / blåskärm förut när jag skulle dona med dessa drivers, löste det genom att sätta i Vista, välja språk osv och sen ta "repair"..


signatur
Medlem

Ingen skillnad för mig med mitt x1950-kort, nästan ospelbart.
Har inte pengar till ett nytt kort.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Inaktiv

Har inte heller benchat GTAIV, men jag kan spela i högre upplösning än jag kunde innan patchen.

Crysis kan jag nu köra på max med 25+ FPS. Kunde knappt köra Medium förut.

Medlem

Min dator började starta om när den laddade Windows så jag sitter i felsäkert läge också. Windows XP 64-bit. Men XP 64 är den största buggigaste hög med skit jag någonsin varit med om, det här va fan droppen nu blir det om-formatering. Till och med Vista är stabilare än den här rykande högen med hundskit.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av Lootskin:

Min dator började starta om när den laddade Windows så jag sitter i felsäkert läge också. Windows XP 64-bit. Men XP 64 är den största buggigaste hög med skit jag någonsin varit med om, det här va fan droppen nu blir det om-formatering. Till och med Vista är stabilare än den här rykande högen med hundskit.

XP är ju liiiite eftersatt idag, dags att kasta bort den gamla trasan. Med 8.12 och vista i crossfire så förlorar jag 9% prestanda när jag går från 0XMSAA -> 8XMSAA i crysis, har en XP-installation i samma burk som jag TYVÄRR behöver använda ibland -- blåste in 8.12 där med. Förlorade 19.5% i FPS vid exakt samma övning där. XP är dött, förlegat och ingenting att ha.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Mycket kan man säga om Vista men inte att det är ostabilt.
Har hittills aldrig lyckats krasha mina Vistainstallationer medans XP gladeligen krashar lite då och då när det tycker att det behövs.
Jag kör jag ett gäng 24/7 burkar med vista linux och XP och gissa vilka som krashar? Inte linux eller vista iallafall.

Medlem

Mitt XP kraschar inte...
Däremot tycker jag inte om Vistas "nya" grejer. Ja, jag vet. Dålig och konservativ inställning. Men har aldrig haft problem med XP och när studiekamraten ska pilla på sin laptop med Vista på UB så är det alltid krångel.
Väldigt off topic, men ville bara dela med mig.
Förlåt, förstår att det inte ska bli ett "XP vs. Vista vs. Linux vs. MacOS"-diskussion.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av MKultra:

Kresko,
Står det något vid blåskärmen? Jag fick ett Registry_Error / blåskärm förut när jag skulle dona med dessa drivers, löste det genom att sätta i Vista, välja språk osv och sen ta "repair"..

Tack, ska testa. Dock tror jag att jag fu*kade upp när jag använde mina hemma metoder (tror inte det va bra att ta bort ATI mappen) men som jag sa tidigare så är det inte så farligt att formatera. xD

Medlem

Synd att GTA IV inte är förbättrat.. :\

Hmm en del av mina polare säger att nvidia har bäst drivisar till GTA 4 andra att ATI har det.

En fråga till någon här som vet.

Jag har just nu "EN8500GT 512mb silent" i burken men har även ett "Sapphire HD 2600 PRO 256mb" på hyllan, vilket borde jag använda till t.e.x GTA 4?

Tacksam för svar på detta!


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Hmm en del av mina polare säger att nvidia har bäst drivisar till GTA 4 andra att ATI har det.

En fråga till någon här som vet.

Jag har just nu "EN8500GT 512mb silent" i burken men har även ett "Sapphire HD 2600 PRO 256mb" på hyllan, vilket borde jag använda till t.e.x GTA 4?

Tacksam för svar på detta!

8500 kortet borde vara något kraftfullare även om du inte kan förvänta dig mirakel av något av korten i GTA4

Skrivet av DegJ:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Hmm en del av mina polare säger att nvidia har bäst drivisar till GTA 4 andra att ATI har det.

En fråga till någon här som vet.

Jag har just nu "EN8500GT 512mb silent" i burken men har även ett "Sapphire HD 2600 PRO 256mb" på hyllan, vilket borde jag använda till t.e.x GTA 4?

Tacksam för svar på detta!

8500 kortet borde vara något kraftfullare även om du inte kan förvänta dig mirakel av något av korten i GTA4

Jo jag prövade nu det andra och det var stor skillnad emellan dem, 8500 har avsevärt bättre prestanda och grafik möjligheter än 2600 kortet.
Tack för ditt svar.


signatur
1
Skriv svar