"Gratisspel botemedlet mot piratkopiering"

Medlem

ofta piratas spel för att det saknas demon, liksom man vill inte gå o bränna sina surt förvärvade cash på grisen i säcken... ellr nåt som tar 8 timmar o klara och är kul i 15 min online..

sen att spel serier skits ut typ 1 nytt per halv år eller år får en att inte orka köpa varje del heller då det inte alltid känns som att mycket nytt har lagts till.

Medlem
Skrivet av osis96:
Skrivet av Exxo:

Spel av hög kvalité köper man. Även JAG... som kör 99.9% piratkopierat köper GIVETVIS ett spel som verkligen är värt pengarna.

skulle inte lakt ner i krona på ett ända spel jag har köpt, om det inte hade varit för piratkopieringen. har snart spelat igenom hela fallout 3 och tycker det är ett grymt spel, O så fort jag har råd tänker springa till game o köpa det.

Som sagt... TRY BEFORE BUY...

Spelar ingen roll vad folk säger... DEMO-versioner, filmklipp och recensioner säger inte mer än en liten del om hur en fullversion av ett spel är.

Hur många är det som köper en bil utan att ha provkört den först? Köper kläder utan att prova ifall man kan ha dem? Just det... ni förstår min poäng.

Man kan INTE bilda sig en tillräckligt bra uppfattning utifrån vad ANDRA personer säger eftersom man inte ALLTID tycker likadant själv. Så är det bara.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Som sagt... TRY BEFORE BUY...

Spelar ingen roll vad folk säger... DEMO-versioner, filmklipp och recensioner säger inte mer än en liten del om hur en fullversion av ett spel är.

Hur många är det som köper en bil utan att ha provkört den först? Köper kläder utan att prova ifall man kan ha dem? Just det... ni förstår min poäng.

Man kan INTE bilda sig en tillräckligt bra uppfattning utifrån vad ANDRA personer säger eftersom man inte ALLTID tycker likadant själv. Så är det bara.

Dina argument dog innan dom lämnade boet. Du får testa kläderna i butiken, du får inte ta med dom hem, ergo, ett demo (en demonstration om hur det känns att använda dom).


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

Demos bör det finnas lag på, piratkopiering är ett bra replacement för spel som ger för lite underhållningsvärde för pengarna. Jag hade t ex aldrig kunna tänka mig köpa Fall out 3.

Sedan så kan man inte blint lita på recensioner heller, jag menar Gears of War-spelen är nog de tråkigaste jag har provat på.

Vafan ere me dig?

Alla tycker vi ju olika, men du kan ju erkänna att Gears of War är ett otroligt välgjort spel som levererar kvalité även om du inte gillar det.

Så jävla dålig ursäkt om spel är kassa efter den personliga åsikten och då skall de piratkopieras.... PFFF :evil:

Skillnad om spelet är buggigt och icke färdigt.

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Exxo:

Som sagt... TRY BEFORE BUY...

Spelar ingen roll vad folk säger... DEMO-versioner, filmklipp och recensioner säger inte mer än en liten del om hur en fullversion av ett spel är.

Hur många är det som köper en bil utan att ha provkört den först? Köper kläder utan att prova ifall man kan ha dem? Just det... ni förstår min poäng.

Man kan INTE bilda sig en tillräckligt bra uppfattning utifrån vad ANDRA personer säger eftersom man inte ALLTID tycker likadant själv. Så är det bara.

Dina argument dog innan dom lämnade boet. Du får testa kläderna i butiken, du får inte ta med dom hem, ergo, ett demo (en demonstration om hur det känns att använda dom).

Ursäkta men skrev jag att man FÅR? Nej just det...

Medlem
Skrivet av rille_001:

Låt folk registrera sig som i WoW. Kan inte tänka mig att det finns många piraterer som spelar WoW och de servrarna måste vara relativt lätt att hitta och stänga ner.

Finns galet många crackade WoW-servrar där ute.


signatur

Korvspad.

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Exxo:

Som sagt... TRY BEFORE BUY...

Spelar ingen roll vad folk säger... DEMO-versioner, filmklipp och recensioner säger inte mer än en liten del om hur en fullversion av ett spel är.

Hur många är det som köper en bil utan att ha provkört den först? Köper kläder utan att prova ifall man kan ha dem? Just det... ni förstår min poäng.

Man kan INTE bilda sig en tillräckligt bra uppfattning utifrån vad ANDRA personer säger eftersom man inte ALLTID tycker likadant själv. Så är det bara.

Dina argument dog innan dom lämnade boet. Du får testa kläderna i butiken, du får inte ta med dom hem, ergo, ett demo (en demonstration om hur det känns att använda dom).

I butik får du testa hela klädesplagg, och när du testar dom hemma så sitter dom exakt likadant.

En demostration ska innefatta hela produkten, eller tror du snubben på Volvo visar dig bagaget på senaste V70n och säger hit med stålarna? Eller om en dammsugarförsäljare enbart visar dig påsen så blir du helt såld?

Både film och musik kan du få fulla demostrationer av för en skaplig peng och i vissa fall gratis genom att hyra, gå på bio, slå på radion och mycke mer.

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Exxo:

Som sagt... TRY BEFORE BUY...

Spelar ingen roll vad folk säger... DEMO-versioner, filmklipp och recensioner säger inte mer än en liten del om hur en fullversion av ett spel är.

Hur många är det som köper en bil utan att ha provkört den först? Köper kläder utan att prova ifall man kan ha dem? Just det... ni förstår min poäng.

Man kan INTE bilda sig en tillräckligt bra uppfattning utifrån vad ANDRA personer säger eftersom man inte ALLTID tycker likadant själv. Så är det bara.

Dina argument dog innan dom lämnade boet. Du får testa kläderna i butiken, du får inte ta med dom hem, ergo, ett demo (en demonstration om hur det känns att använda dom).

I butik får du testa hela klädesplagg, och när du testar dom hemma så sitter dom exakt likadant.

En demostration ska innefatta hela produkten, eller tror du snubben på Volvo visar dig bagaget på senaste V70n och säger hit med stålarna? Eller om en dammsugarförsäljare enbart visar dig påsen så blir du helt såld?

Både film och musik kan du få fulla demostrationer av för en skaplig peng och i vissa fall gratis genom att hyra, gå på bio, slå på radion och mycke mer.

Nej en demonstration ska och behöver absoult inte innefatta hela produkten är du helt jävla dum eller.

Ska dem låta dig lira gta 4 så länge du vill tills du känner, jaho vafan de är nog värt ett köp 70% in i spelet.

Skärpning för fann..

Skrivet av Mahone:

I butik får du testa hela klädesplagg, och när du testar dom hemma så sitter dom exakt likadant.

En demostration ska innefatta hela produkten, eller tror du snubben på Volvo visar dig bagaget på senaste V70n och säger hit med stålarna? Eller om en dammsugarförsäljare enbart visar dig påsen så blir du helt såld?

Både film och musik kan du få fulla demostrationer av för en skaplig peng och i vissa fall gratis genom att hyra, gå på bio, slå på radion och mycke mer.

Håller inte alls med. I de fall när du köper en underhållningsprodukt eller tjänst så får du så vitt jag vet aldrig avnjuta hela underhållningen som en demonstration.

Var kan man få en bioupplevelse utan att pröjsa för den? skulle gärna vilja veta det...
Och kom inte och säg att en provlyssning på en skiva i en butik är en full demonstration. Den underhållning som en skiva verkligen innehåller är de många timmar som man genomnjuter medans man lyssnar på den om och om igen, och de insikter som man kommer till när man lärt känna musiken. Och detta går inte alls att få en demonstration av i dagsläget.

Liknelsen med bilar och kläder är riktigt löjlig. Du kan inte dra likhetstecken mellan en nyttoprodukt och en upplevelseprodukt på det sättet.

Medlem

folk laddar ner för att oftast är dagens spel crap, man tankar för o testa spelet sen om de e värt o köpa för o lira online eller inte, om utvecklare kunde släppa demos me en sp del o en mp del i samma så man får ett försmak av spelet så skulle man slippa så mkt piratkopiering ja ni förstår vart ja vill komma. nu ska ja berätta om min uppfattning av dagens datoranvändare, studenterna, vilka alla inte kanske har massor av pengar o spendera på spel som verkar intresanta eftersom hälften avalla studenter skolkar o lirar wow o betalar för de medans 40% festar o super o resterande 10% är duktiga i skolan och köper spel pga generösa föräldrar. sen har vi dom lite äldre som inte riktigt lämnat fjantstadiet som beter sig som småbarn o whinar för att dom gick o köpte spelet och förlitade sig på recensioner. sen finns ju oxå wow torskarna som ladar ner för att inga spel förutom wow är värda att betala för. sen finns ju oxå dom som laddar ner bara för man kan o inte orkar köpa spel. sen har vi de nya kopieringsskyddet (drm?) är väll oxå en del av ökad nerladdning dock finns ej på många spel men de kommer nog men i stortsett är de nog bara vi dator spelare som är för lata att gå o köpa spelen eftersom man förlorar nån timmes speltid för att gå fram o tbx till affären. sen behöver datorgeneren fler simpla roliga spel exempel är cs, cod, wow för att nämna dom största sen är de väll mest mmorpg som håller datorn vid liv, ja menar hur många av spelen som släppts iår spelas lika mkt o har glöden kvar som cs o wow? kom inte o säg att warhammer online äger nu för de är itne de ja är ute efter. ta tex crysis, årets spel 2007, hur mkt spelas de nuförtiden online? man kanske startar de då o då för o se den underbara grafiken men inte mer, spelet stödjer itne ens dx10 online. visst de va kul dom första dagarna men sen så försvan glöden, en del kan nog hålla me om de.
förrut så levererades datorspelen med kvalite vilket har försvunnit med åren eftersom varje studio ska mata på me ofärdiga spel som får dålig kritik o hamnar på internet sen klagar dom på nerladdning, va tror dom att man ska köpa ett spel som fått dålig kritik för 300-400kr? om utvecklare kunde kolla bakåt o se hur spelen va o testa dom o se innehållet o använda gamalt tänkande i nytt format inte då kopiera spelet rakt av me ny grafikmotor, alltså typ kolla hur spelen var uppbyggda o vad som skiljer sig me dagen spel.

problemet me piratkopiering kommer aldrig försvinna, dator är största offret eftersom man bara behöver tanka en .img lr .iso fil o använda sig av daemontools som ex (visst kanske itne får skriva hur man gör men vill bara skriva av mig, vet inte hur ja ska omformulera de på annat sätt men de där kan nog dom flesta som vet va piratkopiering är) o sen installera spelet o spel. sen kommer xboxen den kan vara lite krångligre än dator för ej avancerade datornissar men de finns guider men dom kan vara svåra att förstå sist kommer ps3 och de är väll troligen den som gör att de sägs att konsollvärden inte alls kopieras lika mkt eftersom bluray har ganska avancerat skydd även om de är knäckt så är de svårast att kopiera spel till ps3an.

allt detta gnäll om att datorspel bara kopieras beror på ca 3 saker 1. spelets inhåll o material och saknar känsla o inlevelse, 2 dagens datorspelare är alldeles för lata för att gå till affären o köpa spelen, datorns starka sida är mmorpg och om man spelar de så spelar man oftast bara de o då är de itne värt o köpa andra spel som värkar intresanta för man vet att man kommer testa de sen låta de ligga för mmorpg tar upp alltid, 3 återigen få utvecklare levererar demos o beta tester.
på konsoll har du bara 2 val, köp lr inte köp o oftast köper man eftersom spelen är garanterade att funka på bra grafik och utan krångel vilket verkar vara den stora faktorn idagslläget

poängen med denna lilla text är att skriva av mig om hur JAG tror de är o hur ja ser på piratkopiering o från vad jag har upplevt från olika forum hur folk betersig osv. vet att alla inte kommer hålla med men de är itne mitt problem, finns alltid dom som klagar o de kommer nån att göra de vet jag. som sagt ja tror piratkopiering beror på lathet o hur svårt de är att piratkopiera till olika platformar

/mvh

Medlem

wall of text


signatur

Welcome to the Manglerdome

Skrivet av Dreamtale:
Skrivet av knusseljohan:
Skrivet av b3pp0:

spel som faktiskt är värda pengarna är botemedlet, inget annat. onödigt att företagen slösar massiva stålar på skydd som knäcks inom dagar ändå! som det är idag vet man ju att bara en handfull spel om året är värda att betala för, så det är något tillverkarna drar på sig själva

Håller med, Visst är det okej om t.ex. guitarr hero eller något sånt casual spelare spel kommer. Men annars riktiga kvalité spel, GTA IV är ett av de imo, även Metal gear solid 4, köpte båda två och lagt ner ett antal timmar på båda spelen o gör det fortf
sånna spel vill vi ha, de andra ja, "köper" vi

Alltså, alla studios har inte samma förutsättningar vad gäller budget och antal utvecklare. Ska dessa mindre studios helt att upphöra, så att det till slut blir ett semi-monopol bland de som faktiskt har kapacitet att utveckla - i ditt tycke - ett kvalitativt spel?

Spelaspelet: Det är knappast på grund av bristen på demos som folk laddar ner. COD4 är bland de mest nerladdade spelen i världen, och den hade en ypperlig demoversion.

Madminutegames hade 2 st utvecklare och gjorde 2 geniala spel
Take Command: Bull run
Take Command: 2nd Manassas

Kvalité finns hos mindre utvecklare också. Tycker ni har en konstig syn på hur det ligger till.


signatur
Medlem

Spelutvecklarna och även film- & branschen behöver verkligen tänka om.
Ibland känns det som de av ren tjurighet fortsätter i sina gamla spår med bl.a dåliga kopieringsskydd och sina krig mot piraterna

De lägger all sin energi & fokus på detta istället för att hitta andra sätt att få betalt för sina verk som de givetvis har rätt till.

Pirater kommer alltid att finnas, precis som tjuvar och rånare m.m.(utan att på något sätt jämställa dessa brotten med piratkopiering).
Det de måste fokusera på är att få medelsvensson och i vanliga fall laglydiga ungdomar att vilja betala för det de använder. Idag är det så accepterat av den stora skaran att man piratkopierar eftersom "alla" ändå gör det.

Jag har ingen universallösning, men med tanke på alla smarta konsulter, rådgivare och alla andra "hittepå"-jobb så borde det inte vara så svårt att hitta en bra väg att gå.
En bit på vägen är att erbjuda generösa demos.
Hur generösa beror ju mycket på vad det är för sorts spel.
Innan jag köper ett bilspel t.ex. vill jag veta hur körkänslan är. Inte enbart hur körkänslan är med alla hjälpmedel påslagna utan även i övrigt.

Tillgängligheten är en annan faktor. Erbjud prisvärda nedladdningsalternativ. Det är inte motiverat att ta lika mycket och ibland mer betalt för ett nedladdat spel som för en fysisk dvd-skiva med fodral och manual m.m.

Medlem

håller med titeln...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Jag blir ledsen när jag läser inlägg från alla omogna småknattar här...

Om ni inte har råd med ett spel så får ni helt enkelt VÄNTA TILLS NI FÅR PENGAR.

Att spela spel är, precis som att gå på bio, ha en bil och en lägenhet mitt i stan, INGEN RÄTTIGHET.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Exxo:

Som sagt... TRY BEFORE BUY...

Spelar ingen roll vad folk säger... DEMO-versioner, filmklipp och recensioner säger inte mer än en liten del om hur en fullversion av ett spel är.

Hur många är det som köper en bil utan att ha provkört den först? Köper kläder utan att prova ifall man kan ha dem? Just det... ni förstår min poäng.

Man kan INTE bilda sig en tillräckligt bra uppfattning utifrån vad ANDRA personer säger eftersom man inte ALLTID tycker likadant själv. Så är det bara.

Dina argument dog innan dom lämnade boet. Du får testa kläderna i butiken, du får inte ta med dom hem, ergo, ett demo (en demonstration om hur det känns att använda dom).

I butik får du testa hela klädesplagg, och när du testar dom hemma så sitter dom exakt likadant.

En demostration ska innefatta hela produkten, eller tror du snubben på Volvo visar dig bagaget på senaste V70n och säger hit med stålarna? Eller om en dammsugarförsäljare enbart visar dig påsen så blir du helt såld?

Både film och musik kan du få fulla demostrationer av för en skaplig peng och i vissa fall gratis genom att hyra, gå på bio, slå på radion och mycke mer.

Nej en demonstration ska och behöver absoult inte innefatta hela produkten är du helt jävla dum eller.

Ska dem låta dig lira gta 4 så länge du vill tills du känner, jaho vafan de är nog värt ett köp 70% in i spelet.

Skärpning för fann..

Trevligt med den här ANTI-snubben hela tiden. 8) Jag kan inte förstå mig på er som förespråkar "köpa grisen i säcken". Hur tänker ni egentligen?

Det SKA fasen vara en RÄTTIGHET att få testa innan man köper, punkt slut.

Medlem

Fy fan vad bortskämt.
Att få testa innan man köper är väl inte det första som borde vara en rättighet.

Medlem

Jag tycker inte man ska ladda ner spel o sånt, men det händer att jag laddar ner saker
(men inte spel) och det är bara saker som jag inte kan hitta i en affär (som typ gammla album och gamla filmer, låg budget filmer mm).
men det är bara en sista utväg...

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Exxo:

Som sagt... TRY BEFORE BUY...

Spelar ingen roll vad folk säger... DEMO-versioner, filmklipp och recensioner säger inte mer än en liten del om hur en fullversion av ett spel är.

Hur många är det som köper en bil utan att ha provkört den först? Köper kläder utan att prova ifall man kan ha dem? Just det... ni förstår min poäng.

Man kan INTE bilda sig en tillräckligt bra uppfattning utifrån vad ANDRA personer säger eftersom man inte ALLTID tycker likadant själv. Så är det bara.

Dina argument dog innan dom lämnade boet. Du får testa kläderna i butiken, du får inte ta med dom hem, ergo, ett demo (en demonstration om hur det känns att använda dom).

I butik får du testa hela klädesplagg, och när du testar dom hemma så sitter dom exakt likadant.

En demostration ska innefatta hela produkten, eller tror du snubben på Volvo visar dig bagaget på senaste V70n och säger hit med stålarna? Eller om en dammsugarförsäljare enbart visar dig påsen så blir du helt såld?

Både film och musik kan du få fulla demostrationer av för en skaplig peng och i vissa fall gratis genom att hyra, gå på bio, slå på radion och mycke mer.

Nej en demonstration ska och behöver absoult inte innefatta hela produkten är du helt jävla dum eller.

Ska dem låta dig lira gta 4 så länge du vill tills du känner, jaho vafan de är nog värt ett köp 70% in i spelet.

Skärpning för fann..

Seriöst zauii89, sup dig medvetslös nästa år när du får gå på bolaget.

Jag sa aldrig att man ska få lira GTA4 så länge man vill gratis, eller nåt annat spel för den delen, inte heller att de är en rättighet, utan jag skrev att allt annat har man en möjlighet att testa fullt ut, genom att BETALA!!!!!!! en vettig summa eller i vissa fall gratis.

Jag skulle lätt kunna köpa engångslicenser av spel för en liten summa, när du klarat ut de är de slut, vill du spela mer så får du antingen betala för en till licens eller köpa hela spelet, ungefär som när du hyr film. Sen finns de trials också där du inom en viss tid har på dig att testa hela produkten, något som de finns väldigt få av.

Du zauii89 är full av skit och tycks se ner på alla som inte tänker som du, jävla mini Hitler. Nästa gång, LÄS för guds skull vad jag skriver, varenda JÄVLA ORD!!!!!

För att rama in så du förstår så

Citat:

Både film och musik kan du få fulla demostrationer av för en skaplig peng och i vissa fall gratis

Medlem

Jag kan känna att idén med Battlefield Heroes inte är helt dum. Speciellt om man desutom lägger in reklam i spelen. Var ju en himlans massa snack ett tag om reklam i spelen så spelen skulle blir gratis för användaren.

Varför inte? Så länge det görs på ett snyggt sätt, så har jag inget i mot att få spelet gratis med lite reklam i.

12
Skriv svar