Muslagg ett tag efter datorstart

Medlem
Muslagg ett tag efter datorstart

Halojj! Detta kan kanske vara mjukvarurelaterat också men aa, jag sätter tråden här för tillfället.

Nu är det så att efter att jag startat datorn kan min mus lagga i ungefär 5 minuter. Den funkar normalt för att efter en sekund stanna i nå hundradelar o sen dröjer det en sekund till till nästa stopp. Har inte mätt den exakta tiden men runt något sådant.

Har försökt med att dra ur o sätta in sladden igen.

Musen är en vanlig Microsoft lasermus

Någon som vet något?

nj
Medlem

Har du en massa program som autostartar (förvisso så låter ~5min som oerhört lång tid för det)? Märker själv av att min mus brukar kunna hacka till ibland precis efter uppstart när alla program som ska autostartas går igång.

Inaktiv

Tror också det är programstarter som gör det.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Nä kör igenom msconfig ibland och tar bort det som har lyckats hamna där, som inte behövs alltså. Har för tillfället bara 7 autostartprogram.

Detta händer bara ibland. Vissa starter fungerar allt som det ska, andra blir det lagg.. Kom på en sak nu! Det är hela datorn som hackar ju.. Ifall jag skriver så hackar det.. eller ifall ajg lkyssnar på musik så hackar det, så, förlåt!

Nytt problem: Datorn hackar till en gång i sekunden i ungefär 5 minuter, vid vissa uppstarter

Tack för svaren!

1
Skriv svar