Simon the Sorcerer - nu på Good old Games

Robot
Medlem
Simon the Sorcerer - nu på Good old Games

Har aldrig spelat det här, och det verkar påminna väldigt mycket om monkey island 1 (som jag älskar), men 6 dollar känns ändå lite väl mycket för ett såpass gammalt spel.

Flakmonkey
Skrivet av Wartex:

Har aldrig spelat det här, och det verkar påminna väldigt mycket om monkey island 1 (som jag älskar), men 6 dollar känns ändå lite väl mycket för ett såpass gammalt spel.

Tycker faktiskt att Simon 1 och 2 är lika bra som monkey island... annan humor dock vilket inte är så konstigt med tanke på att det ena är från staterna och det andra från england...

Inaktiv

Äntligen! Simon 1 & 2 är två riktigt bra spel och är minst lika bra som monkey island. Hoppas bara att även del 2 dyker upp snart då. givet köp iaf

Medlem

Simon 1&2 är riktigt bra äventyrsspel, så om ni inte har dem och vill spela något äventyrsspel så rekommenderar jag dem Synd att Simon 3D var skräp.

Dock en varning då textningen till Simon 1 är buggig så man måste förlita sig på rösterna.

Medlem

Finns det några gamestoppers i Simon-spelen? Alltså, kan ens framgång i spelet bli sabbat totalt om man gör fel i ett skede? Vill minnas att Leisure Suit Larry-spelen led av detta och att man inte kunde klara ettan om man glömde att köpa ett äpple...


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Kärlek! Varför har inget spelbolag stake nog att göra nya pixliga peka-klicka-spel?

Medlem

stason du får kolla in A Vampyre Story. Ser lovande ut.

För övrigt rockar Simon 1 och 2! Tror inte det finns gamestoppers... men kan ha fel.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Har aldrig spelat det här, och det verkar påminna väldigt mycket om monkey island 1 (som jag älskar), men 6 dollar känns ändå lite väl mycket för ett såpass gammalt spel.

En dryg femtilapp för många timmars underhållning är väl inte så farligt? Visst, det är gammalt och grafiken inte den bästa pga det men underhållningsvärdet är fortfarande högt!

/ LordDaimos

Medlem

Å, nostalgin är på topp! Jäkligt bra spel:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

GOG är verkligen skittrevligt. När kommer Outcast och Terranova? PLIIS!

Medlem

Aargh! Det här fick mig att komma ihåg ett spel som jag spelade mycket förut som liten, White Hand någonting eller så. Kommer tusan inte på vad det hette nu. >< Det är samma stuk som Simon-spelet. Pixliga äventyrsspel. <3


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Denna genre kulminerade i Full Throttle! Men Simon-spelen, Kyrandia (eller vad de hette), Monkey Island etc var kul att se på när de spelades. Jag hade nämligen ingen egen dator då, den första var en pc.. jag ägde bara konsoler före det. Men commodore's datorer hade en drös fruktansvärt bra spel sammantaget.

edit: Fast flera finns ju till pc också (eller kom dit först), men man får verkligen nostalgitrippar bara man läser sådant här.

Inaktiv

Funkar GOG-versionerna i SCUMMVM månne?
Behöver lite fler riktiga spel i min iPod Touch.

Medlem

Härligt att se att någon håller liv i äldre spel.

Medlem

GOGs spel ska ju vara helt standalone, men de säger ju att ALLA spel de säljer är Vista-kompatibla, så de måste ha gjort nåt med Simonspelen (och alla andra gamla dosspel) så att man kan köra dem.

Medlem

Jonkan: Hand of Fate kanske? Iaf ett gammalt äventyrsspel med "Hand" i titeln

Har för mig det var bra också.

Medlem
Skrivet av swimteampie:

Funkar GOG-versionerna i SCUMMVM månne?
Behöver lite fler riktiga spel i min iPod Touch.

Ja du kan köra det med SCUMMVM(Det installeras faktiskt när du installerar spelet).

Skrivet av extrude:

Äntligen! Simon 1 & 2 är två riktigt bra spel och är minst lika bra som monkey island. Hoppas bara att även del 2 dyker upp snart då. givet köp iaf

2:an är också på gång, den finns under coming soon hos GoG.

Otroligt glad över detta, Ett av de få spel som från det som känns som The Golden Years av äventyrsspel(slutet av 80-talet till mitten av 90-talet) som jag inte spelat. Och talkie också. Underbart!

Medlem
Skrivet av toern:

Denna genre kulminerade i Full Throttle! Men Simon-spelen, Kyrandia (eller vad de hette), Monkey Island etc var kul att se på när de spelades. Jag hade nämligen ingen egen dator då, den första var en pc.. jag ägde bara konsoler före det. Men commodore's datorer hade en drös fruktansvärt bra spel sammantaget.

edit: Fast flera finns ju till pc också (eller kom dit först), men man får verkligen nostalgitrippar bara man läser sådant här.

Ahh, Full Throttle var ju ruskigt bra. Lucasarts när de var som bäst. The Dig var ju ett annat grymt spel. Fattas bara att The Last Ninja-serien kommer tillbaka, även om det är en annan genre.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Sierras Quest-spel var ju faktiskt riktigt roliga också. Speciellt Space Quest

Underbart! Smidig och bra site. Spelet köpt och provspelat, fungerade finfint. Fler såna här initiativ!

Medlem

Grim Fandango samt Curse of Moneky Island 2 är de riktiga diamanterna. Sen är det långt ner till nästa plats.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Dabrinko:

GOGs spel ska ju vara helt standalone, men de säger ju att ALLA spel de säljer är Vista-kompatibla, så de måste ha gjort nåt med Simonspelen (och alla andra gamla dosspel) så att man kan köra dem.

Alltså, de gör inget med spelen i sig självt, utan de skickar med DOSbox eller dylik emulator, som gör att man kan spela spelet på nyare system. Helt ok enligt mig och det är inget de försöker dölja heller...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Riktigt schysst nyhet, GoG har många önskade klassiker att lägga upp. En mindre nu alltså

Simon The Sorcerer 2 finns nu också på GoG. Gick riktigt fort!

Medlem
Skrivet av Lowlife:

Jonkan: Hand of Fate kanske? Iaf ett gammalt äventyrsspel med "Hand" i titeln

Har för mig det var bra också.

Aah! Så var det! Man tackar och bockar!


signatur

Fueled by coffee.

1
Skriv svar