Medlem
Hjälp med PSU.

Hejsan allihopa!
Nu är det så att jag skaffat mig en ny processor och grafikkort. Men mitt gamla PSU klarar inte av att köra "Monsterdatorn".

Delarna i datorn:
CPU: Athlon 64 x2 6000+.
RAM: Corshair 1024*2.
VGA: 8800GTX.
2 st hdd´s.
3 st chassifläktar.
1 st brännare.
1 st dvd-spelare.

Nätaggregatet jag kör med nu är ett Coolermaster eller vad det heter på 600 eller 650w.
Men fixar det som sagt inte, får köra grafikkortet i safe mode alá 1 sladd istället för 2.

Hur mycket tryck måste jag ha i PSU´t för att driva skiten?

Tacksam för massor med svar!

Inaktiv

det bör räcka med 480W

Medlem

Jasså? Kan det ha någonting med den ena sladden att göra då?

nj
Medlem
Skrivet av Z0RRE:

Men fixar det som sagt inte, får köra grafikkortet i safe mode alá 1 sladd istället för 2.

Som i att det bara finns en PCIe-kabel att tillgå direkt från nätagget? Följde det inte med någon konverterare med grafikkortet som du kan koppla in till vanliga molex-uttag isåntfall och sedan in till grafikkortet (har då fått med en sådan med de grafikkort jag köpt som krävt en 6-pins PCIe-kabel från nätagget)? Eller är det något annat det sitter i?

600/650W är helt klart överdimensionerat för det där systemet så det ska inte vara något problem, även om Cooler Master möjligen säljer nätagg som är lite överspeccade mot vad de egentligen levererar (har jag för mig från någon lite större artikel jag läst om nätagg).

Medlem

Nu är det löst!
Drog ur allting och pillade o pulade fram och tillbaks!
Fy fan va snabb han e

1
Skriv svar