Högtalare, mus och tangentbord.

Inaktiv
Högtalare, mus och tangentbord.

Tjena,
jag ska nu köpa nya högtalare, mus och tangentbord till min dator.
Det får inte kosta för mycket, helst precis över tusenlappen för alla, om det går.
Det jag gör me datorn är ju att spela men jag vill ändå inte lägga ut för mycket pengar, speciellt intå på tangentbordet då jag anser det onödigt eller har jag fel?
Det jag söker är tips på, bra högtalare, mus o tangentbord som duger till spel men som inte kostar för mycket:D

Tack på förhand!

Inaktiv

jag har precis köpt en ny dator , jag valde att lägga pengerna på hörlurar eftersom det är bättre att ha bra hörlurar än högtalare , och jag tycker inte heller att man ska lägga pengar på ett dyrt tangetbord eftersom enligt mig är onödigt , alla är likadana . och musen som jag valde är jävligt bra och skön i handen ,

alla priser som jag skrev ner här gäller butiken webhallen

Mus : Razer DeathAdder (jävligt skön i handen ) ca 450 sek

tangetbord :Logitech Internet 350(vanlig budget) ca 99 sek

Hörlurar : Philips Hörlurar SHP-8900(ganska så sköna , täcker öronen och lite till) ca 479 sek

Inaktiv

Håller med föregående talare. När det gäller tangentbordet kan det vara så att ett riktigt billigt i någon stormarknadsbutik är bättre än ett dyrare, eller lika bra. De kostar ju inget.

När det gäller mus bör man fläska på lite och köpa en Razer eller MX518, därtill behövs en bra musmatta. Själv har jag en i glas som fungerar klanderfritt.

Vill du ha ljud i högtalare när du spelar (hörlurar är att rekommendera, till exempel KOSS portapro som bara kostar någon hundring och levererar riktigt bra ljud). Men högtalare då kan man ju skaffa ett par rejäla stereohögtalare och koppla in istället för ett par sunkiga datorhögtalare.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

säger bara Logitech
tycker att dom är klart bäst, jämfört med Microsoft och andra billigare fabrikat. har dock aldrig provat någon Razermus vill helst ha trådlöst och kostar Razer för mycket.

spela lite "Jelly Battle" på Logitechs hemsida och få 20% rabbatt på grejorna!

Edit: Så här hade jag gjort. 1168kr med rabbatten bortränad, inklusive frakt.

Inaktiv

OK, tack!
Men hur mycket skiljer det mellan två olika möss, om den andra koster en hundring mer??
Det behöver inte vara högtalare( men tycker det är bekvämare om det inte sitter något på huvudet:D. sen är det väl också skönare om man ska kolla på film??) utan kan också vara hörlurar.
Några fler??

Inaktiv

När man ska köpa mus så köper man den som ligger bäst i handen. I övrigt tycker jag inte det verkar vara sån fruktansvärd skillnad mellan möss även om DPIn kan skilja några hundra hit och dit...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Musen får ju inte vara "för snabb" heller(lagom är alltid bäst!), för då kan inte all data gå genom usb porten på en gång å den blir knäpp-i-skallinen som jag brukar säga. Kommer inte ihåg preics hur de var men tror att alla möss ska gå bra idag och inte vara sådanna problem. Kollaupp är ju alltid bra!:)
Som sagt så ska man helst gå på att musen är skön att hålla i. Dock är det ju inte så lyckat med en skit mus som lägger av och skippar osv.
Logitech Ultra /x är billiga? och sköna tycker många, baken är ju som den e. De har "laptop" knappar, alltså korta knappar som inte sticker upp. Jag har ett Ultra X och det är väldigt skönt tycker jag. Fast använder mitt Saitek Eclipse för tillfället men jag har ju 2 datorer så de blir lungan
Har inte mycket erfarenhet av högtalare eller så, men jag tror att det är värt att fixa ordentligt med det, så det inte är piss-ljud. så ofta bättre med ett par för 400kr istället för 100kr? kolla upp först!(som med allt annat)

Medlem

vet att det är över din budget, men jag kan verkligen rekomendera Logitech Z-5500 ljudsystem. fruktansvärt bra ljud spel som CoH och GRAW2 växer flera dimmensioner!

Inaktiv

NJaa, tyvär för dyrt, men tack iallfall:d men ni tycketr det är bässt att åka in till en butik o testa alla grejor först eller??? Känna att musen sitter bra i handen i att hörlurarna sitter bra på huvudet??

Inaktiv

Logitech Ultra-Flat 169kr, Microsoft SideWinder verkar ok, dyr mus så det är mycket "utrymmer" ifall du väljer en annan(ifs får du ingen tröja;) ) sen så såg jag 2st ljudenheter som hade ok pris, går säkert att få bättre/billigareCreative I-Trigue 2200 Högtalare "bara" 2.0, vet inte så mycekt om dem men de verkar vara ok. och Creative HS-900 Hörlurar Fick en 5 av FZ och jag använder dem själv just nu. Sitter ganska skönt och är bra ljud i dem los testos

Sammanlagt ~ 1150kr(går att få billigare)

Inaktiv

hmmm, Creative HS-900 Hörlurar värkar ju bra. Nu blev det svårt att välja:d

1
Skriv svar