Strömförbrukning hårddisk?

Medlem
Strömförbrukning hårddisk?

hur mycket ström drar en hårddisk? nån som vet på ett ungefär?
ska köpa ett 580W PSU och det är tänkt att räcka till 2 HDD, 1 DVD, 1 DVD-ROM, Ljudkort och GPU.
det står som krav på GPU:n 450 watts PSU, betyder det att GPU:n drar 450W?

en fråga till, Skärm och Högtalare med egen sladd till vägguttag drar väl ingen ström fån datorn?

Tacksam för svar.

Medlem

Nej det betyder inte att GPU:n drar 450W. Ett vanligt system idag ungefär som ditt drar ~300W. Vad är det för märke på det PSU du ska köpa? För det kan variera i kvalitet mellan tillverkare. Corsair 520W skulle annars rekomenderas varmt, det klarar att driva typ alla "vanliga" system idag samt att det är ett riktigt bra PSU.

Medlem

Hiper heter märket, verkar vara en tyst PSU. har tänkt köpa en helt ny dator att montera ihop allt själv och tyst är en egenskap jag värdesätter högt. nu ska det bli en Intel E6750 prosessor men har tänkt att i framtiden sätt i en Quad, pallar PSU:n med det eller jag måste gå efter ett högre watt-tal?

//marcus

Inaktiv

tror det var ungefär 30A på 12v på det agget. Har haft det själv och var ganska nöjd med det faktiskt! Det låter inte mycket alls, men det håller på och kör fläkten ett litet tag efter, mig störde det inte så mycket iallafall. Vad ska man säga mer? Jag gillade det. Sålde det till en polare som skaffade nya dator delar å behövde då ett starkare agg, men hade inte allt för mycket pengar till det.

Medlem

så det är inga problem med Hiper agget då.
jag har plockat lite på komplett och så här kommer det att se ut ungefär. dock sparar jag 900 om jag köper några av grejorna på datorbutiken istället.

Inaktiv

Jag trycker bara i omkringutrustning och extra hårddiskar när det ska användas. Burken drar också betydligt mer i högre upplösningar.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar