Och självklart är den orginal...

Medlem
Och självklart är den orginal...

http://www.blocket.se/vi/13694631.htm?ca=2_s

Orginal dator *asgarv* Blocket är en klass för sig...

Medlem

det är ju bra att han är ärlig, alltså inte en massa piratkopier.
han verkar ju seriös till skillnad från andra

Inaktiv

Piratkopierad hårdvara? Det han syftar på är ju att datorn är original, han säger ju inget om mjukvaran...
Jag tyckte det var lite roligt i alla fall.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Enligt blockets blahblah så måste man skriva original i sina annonser, spelar absolut ingen roll vad det är för några datorprylar.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

nj
Medlem

Sånna där kommentarer beror nog på Blockets regler, för att citera;

Skrivet av Blocket.se:

Piratkopior och förfalskningar: Det är inte tillåtet att annonsera piratkopior och färfalskningar av t.ex. märkesprodukter, CD/DVD, programkort eller dator/TV-spelsprogramvara. När du säljer sådana produkter måste du därför intyga att varan är original.

Går ju att diskutera hur hårt man vill tolka det där när det gäller försäljning av en komplett dator, däremot så har det ju under åren cirkulerat förfalskad hårdvara.
Fanns diverse asiatiska ställen som modifierade AMDs äldre Athlon XP-processorer, överklockade dem och ändrade infon på dem för att sälja dem som en snabbare modell än det egentligen var, numera så är ju minneskort av diverse sorter rätt vanliga när det gäller förfalskningar där kopiorna har oerhört mycket sämre kvalité än de riktiga tillverkarnas (och de annonseras som SanDisk, mfl av de mer kända tillverkarna på tex eBay).

Inaktiv

Stämmer väl ändå inte riktigt... Om man säljer mjukvara så måste man skriva att det är original, men säljer man hårdvara så behöver man det inte.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av napahlm:

det är ju bra att han är ärlig, alltså inte en massa piratkopier.
han verkar ju seriös till skillnad från andra

Vad menar du med att jag inte är seriös i min tråd?
Gå och lägg dej sluta gnälla:)

nj
Medlem
Skrivet av United:

Vad menar du med att jag inte är seriös i min tråd?
Gå och lägg dej sluta gnälla:)

Du pratar om att sälja crackat (piratkopierat?) Windows XP, vilket förmodligen är olagligt, bryter mot Blockets regler och med största sannolikhet även bryter mot FZ:s regler.

Medlem

nej, jag menar att du försöker klämma ut lite väl mycket stålar ur folk som inte är så bra på datorer.

Medlem
Skrivet av nj:

Du pratar om att sälja crackat (piratkopierat?) Windows XP, vilket förmodligen är olagligt, bryter mot Blockets regler och med största sannolikhet även bryter mot FZ:s regler.

Eventuellt kan man ju också sälja utan OS.

1
Skriv svar