Sony: Heavy Rain är interaktivt drama

Robot
Medlem
Sony: Heavy Rain är interaktivt drama

Älskade verkligen Fahrenheit och spelstilen i de så de här är ett måste i spelsamlingen.

Medlem

ett Givet köp, längtar tills det Släpps


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Det är bra att de officiellt kallar spelet för ett interaktivt drama så att recensionerna sedan slipper gnälla att "det är inte ett spel, det är en interaktiv film, så vi tar bort 10 poäng från betyget!!!". Detta hände nämligen med Dreamfall.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

"we're calling it interactive drama, and it's about trying to create an emotional connection with the game."

Är det inte detta alla spel med någon sorts story försöker göra? Samma med skönlitteratur? Blir så trött på spel utvecklare som slänger såna här uttryck runt omkring sig, men dom har ju Fahrenheit i sin historia så det kan nog bli bra, sålänge dom inte går apeshit mot slutet igen.

Medlem

Ja med tanke på hur bra Fahrenheit var är detta ett givet köp.

Medlem
Skrivet av rolle90:

ett Givet köp, längtar tills det Släpps


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

ptr
Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av rolle90:

ett Givet köp, längtar tills det Släpps

Medlem

heavy rain? Är inte det det dära vampyrspelet som fick så jäkla dåliga betyg?

Medlem

Vem lyfte på stenen och släppte ut dig i slutet på 2008, ForrestFox?
http://www.fz.se/artiklar/20080825/heavy-rain/

Medlem

ForrestFox, du tänker på Vampire Rain. Heavy Rain är den spirituella uppföljaren till Fahrenheit. Jag tror och hoppas på att detta spel kommer bli rätt bra.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

heavy rain? Är inte det det dära vampyrspelet som fick så jäkla dåliga betyg?

du menar Vamipre Rain! hahaha xD


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

detta speletr är det enda som skulle kunna få mig att vilja byta bort mitt xbox mot en ps3 igen.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

MMmmmmmmuuummmaaaa

Inaktiv

Oh yes, det här är såklart ett givet köp!


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Synd man inte har en PS3a =P

Medlem

Enda anledningen till att köpa ett PS3 imo :S för fakking 4000 kr!! shitt.. har inte ägt en konsol sedan 8bitars btw...


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Fahrenheit är ett av mina absoluta favoritspel.
Blir köp. Men lån utav konsol (PS3) likaså

Inaktiv
Skrivet av Wartex:

ForrestFox, du tänker på Vampire Rain. Heavy Rain är den spirituella uppföljaren till Fahrenheit. Jag tror och hoppas på att detta spel kommer bli rätt bra.

Spirituell uppföljare.... Intressant uttryck det där. Det märks ju tydligt att det används bara för att få mer sålda ex av sitt spel. Var ju likadant med Bioshock.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

1
Skriv svar