Hjälp sjuka barn med dina gamla spel

Skägg.
10 Chambers
Hjälp sjuka barn med dina gamla spel

Medan jag sitter och drömmer om ett Childs Play i Sverige har Blog'em Up tagit saken i egna händer och startat en spelinsamling till Karolinska Universitetssjukhusets Centrum för Allogen Stamcellstransplantation (CAST, i kort). Hittills har Microsoft Sverige, PAN Vision och Nordisk Film skänkt konsoler, spel och filmer men det finns mer att göra. Har du något spel, handkontroll eller till och med konsol du kan avvara hittar du all nödvändig information om hur du skänker den på denna länk. Jag blir alldeles varm av deras initiativ, kanske kan vi göra något större av det här i framtiden?

#blogg


signatur
Medlem
Hjälp sjuka barn med dina gamla spel

Det är en lyxvara, bättre att skicka medicin och mat.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Skägg.
10 Chambers

Lek hjälper ofta barn att läka snabbare och vem tycker om sjukhus? Kan man underlätta deras vistelse det minsta lilla är det värt det. Självklart går det även att bidra med pengar till forskning, om man föredrar det.


signatur
Medlem

KlosterKatten: Missade du att det handlar om Karolinska i Stockholm? Medicin och mat är det ingen brist på men allt som kan göra vistelsen lite drägligare är bra, även om det kanske inte påverkar själva sjukdomsförloppet.

Medlem

Jag ska skicka alla spel som jag inte spelar right away.

Medlem

Härligt initiativ av Blog'em Up!
En fjäder i hatten ska de ha!


signatur

"tango in sight"...

Inaktiv

Kul att du sprider ordet!
Engagemanget har varit över all förväntan.

/Blog 'em up-Jimmy

Har redan samlat ihop ett litet paket jag ska skicka, lite ping-pong spel och Xbox arkad spel... Bra att du skrev om detta.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar