EA kan tvingas skära ner

MFC
Medlem
EA kan tvingas skära ner

Muhaha!

Skadeglädje är den sanna glädjen!
Det enda jag tycker är synd är om DiCE måste skära ner men annars kan EA dra.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

Muhaha!

Skadeglädje är den sanna glädjen!
Det enda jag tycker är synd är om DiCE måste skära ner men annars kan EA dra.

moget.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Tror att i NFS och RB2s fall handlar mer om att folk är less. NFS har inte varit bra på många år och folk har inte råd att handla ett nytt musikspel med instrument var 6e månad. Vaför Mirrors Edge inte sålt bättre är dock lite av ett mysterium, skit trevligt spel.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Låter som missriktad skadeglädje. Kan inte se nyttan i att känna något sådant mot dem. Är väl Ludmilla-syndromet som dyker upp. Så fort något inte går bra attackerar man folk?

Medlem
Skrivet av LocSin:

Tror att i NFS och RB2s fall handlar mer om att folk är less. NFS har inte varit bra på många år och folk har inte råd att handla ett nytt musikspel med instrument var 6e månad. Vaför Mirrors Edge inte sålt bättre är dock lite av ett mysterium, skit trevligt spel.

Kanske för att den globala ekonomiska krisen påverkar plånboken?

Medlem

är det dollarn som spökar nu igen...
det har ju varit en anledning varför många har skärt ner och då måste dom
selga mer.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Synd för dem som måste gå, just när EA hade börjat skärpa sig, bett om förlåtelse och gett ut flertalet bra spel!

Penny Arcade seriestrippen finns här: http://www.penny-arcade.com/images/2008/20081105.jpg

Medlem

Gött, hoppas dem går bort och att dem tar med sig sitt dumma DRM med sig.

Inaktiv
Skrivet av moondragon:

Gött, hoppas dem går bort och att dem tar med sig sitt dumma DRM med sig.

SecuROM DRM är väl Sonys lilla uppfinning?

MFC
Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av MFC:

Muhaha!

Skadeglädje är den sanna glädjen!
Det enda jag tycker är synd är om DiCE måste skära ner men annars kan EA dra.

moget.

hm ja.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Men har inte alla siffror pekat mot att försäljningen av mjukvara har gått upp den senaste tiden? Har väl varit artiklar om det här på FZ?

Låter som samma bullshit som alla företag kör med, när det börjar bli lite kris i ekonomin så kickar dom folk utan att tänka på framtiden eller sina anställda även fast dom skulle kunna ta sig igenom krisen utan några problem. Sedan tar dom förgivet att folk ska stå utanför deras dörr på långa led när dom "behöver" folk igen, och tyvärr är det ju så.

Medlem

Well man får ju hoppas att de prioriterar så de bra spelserierna icke drabbas, men ja försäljningssiffrorna kommer ju styra...

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av MFC:

Muhaha!

Skadeglädje är den sanna glädjen!
Det enda jag tycker är synd är om DiCE måste skära ner men annars kan EA dra.

moget.

Vad är problemet? EA är grisar, säg inget annnat för du vet att det inte är sant.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Inaktiv

Folk borde inte klaga när EA som ett aktiebolag är skyldiga enligt lag att försöka maximera deras vinst.

Ungefär lika vettigt som att klaga på att hajar äter sälar.

Medlem

Bara Deadspace klarat sig blir jag nöjd, ett riktigt kvalitets spel av EA för en gång skull. Sen hoppas jag att detta inte drabbar Dice förstås, våra svenska kungar :), vill ju gärna ha ett Battlefield 3.

Medlem

va!??! sålde undercover dåligt? trodde det skulle sälja mest av alla spel 2008 .
de har ju verkligen lyckats hitta den optimala arkadsyrningen det här året!
och kameran anpassar sig själv när man backar! wow!!!

shit asså , inte undra på att de inte gjorde ett demo för skiten.

Medlem
Skrivet av robineng:

SecuROM DRM är väl Sonys lilla uppfinning?

Yep. Hörde iofs på nyheterna i morse att dom också ska sparka folk. 8000 personer globalt.


signatur
Medlem

Bara de inte rör Mass Effect 2 och sparkar folk hos Bioware.

Medlem
Skrivet av MFC:

Muhaha!

Skadeglädje är den sanna glädjen!
Det enda jag tycker är synd är om DiCE måste skära ner men annars kan EA dra.

håller med dig

kvalite > kvantite


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Rör inte Mythic och WAR please

Medlem

Gör bättre spel så säljer ni mer. Svårare än så är det inte?

Inaktiv

Need for Speed undercover var förjävligt och Mirror's Edge trailern ser tråkig ut. Tror jag inte vågar testa fler EA spel... Gör något BRA lord of the rings spel.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

Hoppas att det inte påverkar Mirror's Edge releasen till PC, sett framemot det spelet väldigt länge.

Medlem
Skrivet av skribb:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av MFC:

Muhaha!

Skadeglädje är den sanna glädjen!
Det enda jag tycker är synd är om DiCE måste skära ner men annars kan EA dra.

moget.

Vad är problemet? EA är grisar, säg inget annnat för du vet att det inte är sant.

Vad är det som gör EA-Games till grisar?
Att dom säljer spel?

Medlem

Bra, de kanske gör mindre skitspel med snygg framsida på boxen efter skärningar.

Medlem

Synd för människorna som förlorar jobben. Förhoppningsvis har de gjort bra ifrån sig och får ett nytt jobb.

Det blir svårt att vinna tillbaka folks förtroende när det väl har förlorats.

För att vara ärlig så har EA bättrat sig lite, men DRM stör mig fortfarande. Jag tänkte köpa Mass Effect till PC, men sen så fick jag reda på installations proceduren. Det blev till Xbox360 istället.

EA vill ju inte gå i konkurs, så mycket vet ju alla. Så de måste ju bättra på sig... only time will tell.

Edit; jag kanske borde nämna att Left 4 Dead införskaffades och det är ju EA... Så lite har man ju supportat ;-P


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Medlem
Skrivet av hansen:
Skrivet av skribb:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av MFC:

Muhaha!

Skadeglädje är den sanna glädjen!
Det enda jag tycker är synd är om DiCE måste skära ner men annars kan EA dra.

moget.

Vad är problemet? EA är grisar, säg inget annnat för du vet att det inte är sant.

Vad är det som gör EA-Games till grisar?
Att dom säljer spel?

Om du inte förstår varför man inte gillar EA så kommer du inte att övertygas av mina eller andras argument ändå...


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Skrivet av Hagman:

Bara de inte rör Mass Effect 2 och sparkar folk hos Bioware.

Då blir jag väldigt ledsen om det skulle hända. EA köper upp Bioware som knappt hinner göra nåt förens EA börjar sparka deras anställda. Det skulle verkligen låta bra i fansens öron.


signatur

Mucha shaka paka

MFC
Medlem

Jag är blir glad om det finns EN spelutvecklare kvar när den här krisen vänt.. om den ens vänder.

PS.
Jag tror inte folk vet/fattar hur illa det är. Och nej, hellre ingen än EA!
DS.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

12
Skriv svar