EA kan tvingas skära ner

Medlem
Skrivet av skribb:
Skrivet av hansen:
Skrivet av skribb:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av MFC:

Muhaha!

Skadeglädje är den sanna glädjen!
Det enda jag tycker är synd är om DiCE måste skära ner men annars kan EA dra.

moget.

Vad är problemet? EA är grisar, säg inget annnat för du vet att det inte är sant.

Vad är det som gör EA-Games till grisar?
Att dom säljer spel?

Om du inte förstår varför man inte gillar EA så kommer du inte att övertygas av mina eller andras argument ändå...

Det är inte så att du, som många andra, bara inte hatar EA för att hata?
Det är inte fel på EA som gör spelen, det är fel på dom som köper dom :evil:

Medlem
Skrivet av robineng:

Hoppas att det inte påverkar Mirror's Edge releasen till PC, sett framemot det spelet väldigt länge.

Oroa dig inte. Mirror's Edge kommer.

Och angaende EA hatet, ptja.. det ar ju "inne" att hata EA utan nagon sarskild anledning, forrutom att de anvander SecuROM, vilket var Sony's pahitt till att borja med.

Dubbelmoral stinker, och det finns mangder av det har. Fyfan bara.

Och Bioware kommer inte roras heller, for de som ar oroliga for det.

r1k
Medlem

Puckat av dom å slänga så mycket pengar i sjön på marknadsföring i tv etc etc på ett sådant skitspel som det nya need for speed.

Medlem
Skrivet av MFC:

Jag är blir glad om det finns EN spelutvecklare kvar när den här krisen vänt.. om den ens vänder.

PS.
Jag tror inte folk vet/fattar hur illa det är. Och nej, hellre ingen än EA!
DS.

Det är faktiskt inte alls så illa som medierna blåser upp det till och som privatpersoner inbillar sig att det är. Månge verkar tro att vi är på väg in i nån sorts dark age med lera hästar och typ bajs på gatorna ?
Det är inte alls så illa, att det är mörkt ute är pga att det är vintertid nu och inte pga en global ekonomisk kris.

*Notera att jag är medveten om att det är ekonomiskt ostabilt världen över just nu.*

r1k: Det är ju bara ett av deras många värdelösa trick till att få ett ytterst värdelöst spel att framstå som något bra och "lura" folk till att köpa deras skit. Tyvär så funkar det på många konsolnördar har jag upplevt så går det när *allmänsvensson* börjar game:a. Medelmåttigt räcker gott o väl !

Skrivet av lapa:

Gör bättre spel så säljer ni mer. Svårare än så är det inte?

Logiken är verkligen enkel. Att göra bra spel är dock skitsvårt.

MFC
Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av MFC:

Jag är blir glad om det finns EN spelutvecklare kvar när den här krisen vänt.. om den ens vänder.

PS.
Jag tror inte folk vet/fattar hur illa det är. Och nej, hellre ingen än EA!
DS.

Det är faktiskt inte alls så illa som medierna blåser upp det till och som privatpersoner inbillar sig att det är. Månge verkar tro att vi är på väg in i nån sorts dark age med lera hästar och typ bajs på gatorna ?
Det är inte alls så illa, att det är mörkt ute är pga att det är vintertid nu och inte pga en global ekonomisk kris.

Det medierna rapporterar är ju bara 1/10 av hur illa det är men visst, man kan ju alltid hoppas att det "blåser förbi"...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Skrivet av MFC:

Det medierna rapporterar är ju bara 1/10 av hur illa det är men visst, man kan ju alltid hoppas att det "blåser förbi"...

Men vad är det illa för? Ekonomin och konsumtionssamhället?

Och följdfrågan: är Konsumtionsamhället verkligen bra?

Medlem
Skrivet av MFC:

Muhaha!

Skadeglädje är den sanna glädjen!
Det enda jag tycker är synd är om DiCE måste skära ner men annars kan EA dra.

Alltid kul när folk förlorar jobbet och de blir mer konkurrens på arbetsmarknaden så folk har mer pengar att köpa spel, nöthuvud.

Skrivet av dosman:

Folk borde inte klaga när EA som ett aktiebolag är skyldiga enligt lag att försöka maximera deras vinst.

Ungefär lika vettigt som att klaga på att hajar äter sälar.

Bra sagt

Skrivet av Tpiom:

Need for Speed undercover var förjävligt och Mirror's Edge trailern ser tråkig ut. Tror jag inte vågar testa fler EA spel... Gör något BRA lord of the rings spel.

Nästa år släpps ett nytt LoTR-spel som ser ut att kunna va riktigt storslaget http://www.fz.se/spel/the-lord-of-the-rings-conquest/

Medlem
Skrivet av MFC:

Jag är blir glad om det finns EN spelutvecklare kvar när den här krisen vänt.. om den ens vänder.

PS.
Jag tror inte folk vet/fattar hur illa det är. Och nej, hellre ingen än EA!
DS.

vi har ju alltid pålitliga 3d realms kvar
de verkar vara ekonomiskt oberoende och gör välfungerande spel
dock är de lite sega


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Inte varit något riktigt fan av EA heller.. dom har ju bra titlar men det är allt för mycket skräp som säljs.. och så är det när man är stora.

Deras små spelföretag som Dice, Bioware, Mythics etc tycker jag gör ett strålande jobb, dock just själva HQ EA i Los Angeles som t.ex gör C&C serien, verkar som pressen är stor att släppa ett visst antal spel varje år.. och sedan är kvalitén inte så viktig.

Man ser om och om igen hur EA HQ gör spel och sedan startar direkt på ett annat, som resluterar i att dom glömmer det gamla spelet och patchar det inte... se t.ex Battle For Middle Earth 2..totalt bortglömt.

Men är man så stora som dom är så måste man finansera sitt Imperium.

Den här finanskrisen kommer göra sina ärr och kommer ta många år innan det repar sig.

Det jag ser som posetivt i det hela är att flera stora spelföretag som EA måste nog tänka om, släng en massa skit och sätt det goda folket från dom spelen på dom framgångsrika spelen istället och gör dom ännu bättre och ge dom mycket mer tid på finslipning.

DICE Däremot verkar ju larvigt att dom ska skära ner.. Mirrors Edge kanske inte var någon hit, men Deras Battlefield Serie knäcker ganska solklart, särkilt deras senaste BAd Company.. tror dom blir orörda.

Mythics och Blizzard kommer nog inte bli påverkade alls.

Age of Conan... luktar Konkurrs...

12
Skriv svar