Om de var din dator..

Medlem
Om de var din dator..

Vilket av följande grafikkort hade du då valt.. förklara också varför (inget med överklockning dock).


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

8800gtx, för att det är bäst. Så enkelt är det. Dvs om du har råd.

Inaktiv

8800GTS... iallafall om det skulle införskaffas av mig nu. Ett 8800GTX vore lite mer bortkastade pengar eftersom 9000-serien snart anländer.

Ehm... har visserligen beställt ett 8800GTX dock :s "dumma mig"

Medlem

http://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/leadtek-geforc...

Om jag skulle haft råd så vorde det mycket attraktivt. Dock så köpte jag ett 8800 gts precis. Väntar på att få testköra det lite.

Medlem

2900XT. Alternativt är bra.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Desto mer minne desto bättre, mer effekter osv i nyare spel som tar mera minne pga höga texturuplösningar osv.

nj
Medlem

Vill mest inflika en liten detalj i tråden, nu är det förvisso inte så många olika spel i den här DX10-prestandajämförelsen, men imo så ser det inte så lovande ut för dagens GF8800/HD2900-kort för framtida prestanda när steget till DX10 tas.
Visst, det kan vara ett bra tag innan DX10 är ett krav, men samtidigt så kan det vara värt att ha i åtanke att slänga en massa pengar på det hetaste kortet i dagsläget när det gäller DirectX9/OpenGL så betyder det inte att nyare spel kommer flyta bra i DX10 med det.

Medlem
1
Skriv svar