Mirror's Edge: PhysX-jämförelse och systemkrav

Robot
Mirror's Edge: PhysX-jämförelse och systemkrav
Medlem
Mirror's Edge: PhysX-jämförelse och systemkrav

Extremt onödigt, men det kan nog bli kul

Medlem

hehe lite onödigt...men duger ju

Medlem

Det är detaljer som gört :). Kan inte bärga mig tills jag får sätta tänderna i det. Har varken skådat eller spelat konsolversionerna

Inaktiv

sååå physx är det dära kortet man stoppar i datorn som ett grafikkort?


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Det må vara lite smått onödigt, men det tillför ändå en hel del till spelupplevelsen. Bara det att lite plast fladdrar när man sparkar ut en person från tionde våning (som vi kunde se i videon), bidrar till att den totala effekten blir så mycket mer "explosiv". Allting blir att kännas mycket mer levande.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av MacCoy:

sååå physx är det dära kortet man stoppar i datorn som ett grafikkort?

Numera behöver man bara ett nVidia-kort. Vet inte om/när ATI kommer med sitt svar på detta.

Medlem

lagom feta fps drops på fysik sidan

Medlem
Skrivet av MacCoy:

sååå physx är det dära kortet man stoppar i datorn som ett grafikkort?

numera räcker det med ett nVidia-kort av lite senare modell (8800 och senare tror jag) och de senaste drivrutinerna så är det bara att klicka i GPU PhysX och köra

Medlem
Skrivet av MB?:

lagom feta fps drops på fysik sidan

Lit mig citera ett stycke från vår artikel.

" (observera att videon medvetet gjorts långsammare i pedagogiskt syfte). "

Medlem
Skrivet av Safftad:
Skrivet av MB?:

lagom feta fps drops på fysik sidan

Lit mig citera ett stycke från vår artikel.

" (observera att videon medvetet gjorts långsammare i pedagogiskt syfte). "

Att folk inte kan läsa... helt otroligt. Finns även film(er) där det dom inte har saktat ner filmen och syns tydligt att det inte är nån fps drop eller dylikt.

Medlem
Skrivet av Drapan:
Skrivet av Safftad:
Skrivet av MB?:

lagom feta fps drops på fysik sidan

Lit mig citera ett stycke från vår artikel.

" (observera att videon medvetet gjorts långsammare i pedagogiskt syfte). "

Att folk inte kan läsa... helt otroligt. Finns även film(er) där det dom inte har saktat ner filmen och syns tydligt att det inte är nån fps drop eller dylikt.

Eller så gör man som jag, missar att det står i texten men fattar ändå eftersom det "laggar" exakt lika mycket på båda sidor.

Inaktiv

Man kan alltså INTE få fram flaggor och annat om man inte har PhysX. Det är HELT omöjligt att ens göra flaggor! ... Om de nu skulle göra en jämförelse kan de väl iaf ha flaggor och annat fladdrande tjafs på båda sidor.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Jag köpte ett PhysX kort samma dag som dom kom ut i Sverige hehe. Jag kunde inte låta bli. Det var likadant när 3DFx korten kom. Ny teknologi är ju så skoj att leka med. Lite surt att PhysX inte slog igenom mer dock. Men, men...


signatur
Inaktiv

Många som är lost på hårdvara på fz?


signatur

a"C"RED -

Medlem

Sen kan man ju ifrågasätta varför plasten inte höll mot en ynka gubbe, SEEG TJOCK plast lixom.
Fast de blir ju ioff mindre synligt("imponerande") då. hmm


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Det luktar reklam. Hela skiten.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

Det luktar reklam. Hela skiten.

Vadå, på riktigt?
Det samma gäller ju i stort sätt alla trailers och nyheter som läggs upp på FZ.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Hur som helst så ser det otroligt snyggt ut. Fast man har ju iofs inget Nvidia-kort.

Medlem

Såg ingen skillnad


signatur

Meep!

Medlem

physX fungerar på alla geforce 8 kort och senare tror jag. Och det ser grymt snyggt ut när gubben flög igenom plasten!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Medlem

Mycket svenska bolag som använder physx, grin had ju med det i graw. Kommer ihåg att det vart mer splitter o grejer som flög när granater smällde av

Dom kan väll göra bättre support för quad ist, tex en kärna för just beräkning för plast som går sönder o nadra saker, en kärna för ai, etc etc...

Medlem

jag tror ärligt talat att man kan göra exakt samma sak med en vanlig processor. bara att det blir tyngre om den ska beräkna den fysiken med. det jag menar är att physX inte gör allt det möjligt. den bara hjälper till.

Inaktiv
Skrivet av TruB:

jag tror ärligt talat att man kan göra exakt samma sak med en vanlig processor. bara att det blir tyngre om den ska beräkna den fysiken med. det jag menar är att physX inte gör allt det möjligt. den bara hjälper till.

PhysX är en mjukvara (API/middleware). Den supportar fysikfunktioner via CPU, det skulle vara lite svårt att ha spel som använder det på nuvarande konsoller annars. Men för att göra beräkningarna snabbare så fanns även en proprietär hårdvara och nu senare även stöd för att göra dem på vissa NVidia GPU.

Medlem
Skrivet av smuts:

Det luktar reklam. Hela skiten.

Titta, Sherlock fucking Holmes lever.

Medlem

Det där klarar man sig utan, precis som dx10


signatur

Haaf life

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av TruB:

jag tror ärligt talat att man kan göra exakt samma sak med en vanlig processor. bara att det blir tyngre om den ska beräkna den fysiken med. det jag menar är att physX inte gör allt det möjligt. den bara hjälper till.

PhysX är en mjukvara (API/middleware). Den supportar fysikfunktioner via CPU, det skulle vara lite svårt att ha spel som använder det på nuvarande konsoller annars. Men för att göra beräkningarna snabbare så fanns även en proprietär hårdvara och nu senare även stöd för att göra dem på vissa NVidia GPU.

det låter som du vet vad du talar om. dock så överrenstämmer det inte med vad jag hört/vet , så om du vill att jag ska tro på dig får du allt ta och skicka en trovärdig källa till dit uttalande.

Medlem

Än liten extra detalj som man knappast bryr sig om när man spelar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Drapan:
Skrivet av Safftad:
Skrivet av MB?:

lagom feta fps drops på fysik sidan

Lit mig citera ett stycke från vår artikel.

" (observera att videon medvetet gjorts långsammare i pedagogiskt syfte). "

Att folk inte kan läsa... helt otroligt. Finns även film(er) där det dom inte har saktat ner filmen och syns tydligt att det inte är nån fps drop eller dylikt.

nja, ibland så är man lite trött kl4 på morgonen att man bara snabbt kollar igenom video o så möjligtvis skum-läser lite kvickt, det är mänskligt att fela, men jo, om man ej hunnit läsa texten så är det lätt att uppleva det som fps drops.

12
Skriv svar