Prey för Linux

Robot
Medlem
Prey för Linux

Härligt! Fler Linux spel åt folket!

Medlem

ooj va sent

somsagt bättre sent än aldrig - eller?


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv
ptr
Medlem
Medlem
Skrivet av ptr:

onödigt.

Det vet jag inte, det är väl bra att linux-människorna får spela Prey (som jag förövrigt tyckte var ganska kul)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Nu när man kan se spelet i en fyndhörna passar dom på. Good for the pengiun-people.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Detta var en trevlig nyhet!

Hoppas att fler utvecklare får upp ögonen för linux nu när distributioner såsom Ubuntu har börjat bli mera användarvänligt. För min del hade jag gärna sett att linux, inom en snar framtid, skulle kunna bli ett fullgott alternativ till Windows.

Som Ubuntu-användare så är det just spelen som jag enbart saknar (jag vet att Wine klarar av en del spel samt att bland annat ID Software har binärer för sina).

Inaktiv

Det här hade man gärna sett för 2 år sen då Prey var nytt, men bättre sent än aldrig antar jag... Tycker dock det borde satsas mer på spel till linux.

ptr
Medlem
Skrivet av beersgarden:
Skrivet av ptr:

onödigt.

Det vet jag inte, det är väl bra att linux-människorna får spela Prey (som jag förövrigt tyckte var ganska kul)

självklart är det bra, men synd att det är ett mediokert spel och dessutom väldigt sent. Är väldigt förståeligt iofs eftersom det är en privatperson(?) som har fixat det. Men tills dess att "riktiga" spelbolag börjar börjar rikta in sig på att släppa både till linux och windows samtidigt ser jag det som rätt så onödigt.

det är vad jag tycker i alla fall

Medlem

Lite sent ute.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Det må vara lite sent, men fel är det inte. Alltid kul med spel till Linux.

1
Skriv svar