hjälp söker snabbt.... snälla?

Inaktiv
hjälp söker snabbt.... snälla?

ok nu förklarar ja detta snabbt ,,, jag köpte min dator hämtade ut den ifrån min datorbutik tog hem den , beställde mus tang hreadset osv , fick hem det idag så idag startade jag min dator , ja jag väntade tills jag fick hem allt , och nu när jag lägger in nätverks kabeln så blinkar det orange , och det menas att något är fel , snälla hjälp mig vad jag ska ja göra ......

kunde heller inte logga in på msn och fråga paddaln ,,,, snälla någon ,, jag ber er

UPDATE:

pratade nyss med min datorbutik de sa att man skulle stänga ner allt i 20 min , de sa att de behövdes när jag hade köpt en ny router osv , är detta sant osv?

Medlem

Börja med att titta i device manager och se om du har problem (typ drivrutiner saknas) med någon hårdvara, t.ex. nätverkskortet. Det brukar visa sig som utropstecken eller liknande. Kolla också i eventloggen om det finns något knas (errors, warnings).

Not: Att dra ut nätverkssladden i minst 5 minuter är bra vid problem då andra änden då kommer göra en riktig reset. Fungerar det fortfarande inte efter 5 minuter är det något annat fel. Glöm inte att dra ut strömmen till ev. router du har mellan din dator och nätverksuttaget också samtidigt. MInst 5 minuter.

Inaktiv

Haha David, jag har en jävligt snyggt print screen när du säger något som är så roligt, oroväckande och tragiskt att man dör när man läser det...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Det kan vara bra att kolla om du har drivrutiner till allt, nätverkskort etc. innan du börjar, annars funkar det inte. Du nämner ingenstans att du har installerat något sånt?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

Det är ingen fara, allt fungerar som det skall... Ibland är det bra om man startar datorn innan man tror något är fel


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

1
Skriv svar