Skapa en ny nätverksanslutning, byte port?

Medlem
Skapa en ny nätverksanslutning, byte port?

Hejsan!

Har följande i min burk, ett nätverkkort som fanns där när jag köpte datorn, ett nätverkkort som jag har satt in i en slott (dit går nu internet sladden) samt ett trådlöst nätverkskort.

Mitt problem är följande.

Då jag måste plocka bort ett kort från en kortplats vill jag få internet anslutningen att gå i den fabriksinstallerade porten, sätter i kabeln och det tänds en lampa men hur gör jag rent mjukvarumässigt?

De försök jag gjort har inte hjälpt. Oftast vill den att jag ska använda någon av de redan befintliga anslutningarna, dvs trådlösa o mitt isatta nätverkkort.

All möjlig hjälp uppskattas!

Medlem

troligtvis så är det inbyggda nätverkskortet på moderkortet troligtvis deaktiverat, så du måste gå in i BIOS och aktivera det igen. när du väl har gjort det så borde windows hitta kortet så fort du gör en uppstart. så ha en CD skiva med drivare till kortet i tillgänglig när windows frågar.

Medlem

Det stod som aktiverat i BIOS, dvs on. Så det verkar vara något annat skumt.

Medlem

och windows har inte en odentiferad enhet under Enhetshanteraren?

Medlem

vet inte hur jag hittar det du nämner men när jag tar lägg till maskinvara så ser jag det jag förmodar är mitt nätverkskort i listan, men det har ett gult utropstecken på sig. När jag väljer den i listan säger det

"Den här enheten kan inte starta. (Kod 10)"

Medlem

ta och kolla resurser fliken, det är mycket möjligt att ditt interna nätverkskort har en konflikt med en annan enhet och det är därför den inte kan starta.

Inaktiv

Interna nätet som det pratas om här ovanför kan strula rejält. Håll dig till de ipluggade korten. Dödad smiley.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar