Inaktiv
HJÄLP!

har problem med nya datorn quad core Q6600 4gb ram och 768mb graffe
och det dycker up att programet svarar inte och alla möjliga skit saker hjälp snälla.

Medlem

Har du monterat den själv?


signatur
Inaktiv

nej det har jag inte

Medlem

okej jag är ingen expert, men mer info? OS tex?

Medlem

att program inte svara kan bero på att du inte orkar vänta på att dom ska göra färdigt det dom håller på med eller så blir det fel bara eller tex när man startar ett spel så väntar det på att man ska tillåta det att gå ut på internet. Mer info om hårdvara och mjukvara behövs för att lösa problemet.

Inaktiv

Förmodligen är det drivrutiner som strular. Börja med att avinstallera de drivrutiner du har för grafikkortet. Sen tankar du de senaste från nvidia och installerar dessa.
Det bör fixa eventuella problem med grafikkortet.

Om inte annat kan du kontaka butiken du köpte datorn av och säga att den inte funkar som den skall och att de ska åtgärda felet.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

har gjort det mesta och det svarar inte dycker up i spel när man minst annar det så man får starta up spelet igen och sen efter et tag så svarar det inte igen.

Inaktiv

är ni hundra på att det är drivisarna som är problemet?
i så fall får jag börja så fort jag kommer hem från skolan

Medlem

#1. Titta t.ex. i eventloggen om du ser entries med rött (errors) som verkar relatera till den tidpunkt då du hade problem (eller just innan).
#2. Vilket OS?
#3. Vad står det på meddelandet du ser (exakt) ?

Inaktiv

Jag tror jag har löst sidan svarar inte men jag är inte hundra på det
Har suttit och lirat ett tag men det är något annat som fanns tidigare också något kallat blue screen det dyker up och startar om datorn?

Inaktiv

Lämna in datorn där du köpte den, förklara TYDLIGT dina problem och säga åt dem att fixa. Det blir nog bäst så


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

hehe tänker mig att en snubbe går in ställer datorn på disken, pekar på den förfånade personen som står bakom och säger "FIXA!!".

Jag föreslår paddans förslag

Inaktiv

Det var ganska roligt mirlamoo:D
Det står något om säkerheten på datorn nåt sånt kan det vara nåt med säkerhets inställningarna?
och orka skicka tillbaka datorn till komplett.

Inaktiv

Snarare orka inte ha en aning om vad man pysslar med och få både det ena och andra problemet med bla bluescreens
Svårt att felsöka åt nån som inte riktigt verkar hänga med på vad det innebär. Menar inget illa om folk som inte kan allt, snarare säger jag det för att bespara dig tid och möda. Komplett brukar ju vara snabba när det gäller att ordna saker.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Jag håller med Paddan.. vi har inte fått någon information om ditt problem och kan då inte hjälpa dig.

Skicka den till komplett så bör dom fixa det utan att du behöver ge speciellt mkt information.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

nj
Medlem
Skrivet av lagg:

Jag tror jag har löst sidan svarar inte men jag är inte hundra på det
Har suttit och lirat ett tag men det är något annat som fanns tidigare också något kallat blue screen det dyker up och startar om datorn?

Windows XP startar som standard om när en blåskärm dyker upp, det går att stänga av i Start -> Kontrollpanelen -> System -> fliken Avancerat -> inställningar för Start och Återställning -> bocka ur Starta om automatiskt. Om du kör Vista så vet jag inte vad det är som gäller för det (eller om blåskärmen ens finns kvar i det).

Blåskärmen är ett felmeddelande som ger information om vad som går fel, och de intressanta bitarna kan du se på den här bilden (det är de röda, inringade, textbitarna) och det går att hitta massa bra info om man söker lite på vad som står där (särskilt felkoderna brukar Microsoft själva ha rätt vettig info om).

Ett förslag som inte dragits upp i tråden är att testa minnet så det inte strular, Memtest86 och/eller Memtest86+ är bra program för det.
Annars så finns även Ultimate Boot CD som innehåller en massa diagnostikprogram för att leta fel, bla en bunt andra minneskontroller, men även program för att testa processorn och så.
En gissning från min sida är minnesstrul eller möjligen drivrutiner som saknas/är felaktiga.

Inaktiv

Jag tror det är ficksat men inte jag är inte hundra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inaktiv

okki dokki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
KUL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hur då?!?!?!!?!?!??!?!?!?!?!!?!?!?!??!?!?!?!?!
osv???????????????
GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

eller som kungen säger : gratis!!! (kan tamefan aldrig låta bli!!)

1
Skriv svar