vill köpa ny dator

Inaktiv
vill köpa ny dator

jo det börjar bli dags för en liten uppgradering av dator komponenterna.

jag hade tänkt mig :

Intel Core 2 E6750 2.66Ghz 1333/4M S775

Msi Gf8600Gt Pci-E 256Mb Overclocked

Corsair Xms2-6400 2X1Gb Ddr2 W. Dhx

Msi S775 Ip35 Ddr-2 Sata2 Glan 8-Ch Atx

om ni nu tycker att jag t.ex. skall köpa ett annat grafikkort så gärna men säg också varför det kortet är bättre, då jag varit borta en längre period från datorspelandets härliga värld

eller för att göra det intressantare.

om ni kunde lägga 6 k på dessa uppgraderings tillbehör för att kunna spela nyare spel.

hur hade eran setup sett ut ?

Medlem

Testa att läsa dom andra 100 trådarna som handlar om precis samma sak.


signatur
Inaktiv

jag har redan läst många trådar, men jag vill ha lite respons , duger komponenterna eller suger de ?
och finns det bättre alternativ i samma prisklass.

Medlem

8600gt är inget bra-presterande grafikkort. Om du ska spela så är ett 8800gts 320mb bättre alternativ. Om du vill ha ett grafikkort för ungefär samma pris så är ett x1950pro bättre.

Sen så vet jag ingenting om moderkortet men något som de flesta rekomenderar dessa dagar är Gigabyte GA-P35-DS3.

Inaktiv

Det du skriver om moderkortet säger inte mycket, bara vad det stödjer. Antagligen är det MSI p35 Platinum eller Diamond, och de är väll ganska så bra?
Som sagt så är inte 8600GT någon höjdare, så om du har lite mer, kanske något tusen eller så så är vell 2900Pro att rekommendera, det har presterat helt ok(bra) i test och är inte allt för dyrt, ca 2300+-

Inaktiv

okej tack så mycket för alla svar, jag kom och tänka på följande

är Gigabyte GA-P35-DS3 ett bra moderkort ifall man vill kunna överklocka sin proc och sina minnen.

läste på techreport om någon som överklockade E6750 proccesorn från 2.66ghz till 3,64ghz med vanligt hederlig luftkylning.

inte för att jag behöver OC så mycket men ändå

skall ta mig en titt på 2900 korten ,

Inaktiv

hittade det här kortet
MSI Radeon RX2600XT Diamond 512MB PCI-E

Processor / Minne
Installerat videominne: 512 MB
Central klockhastighet: 850 MHz
Klockfrekvens för minne: 2.3 GHz
Teknik: GDDR4 SDRAM 128-bit
Grafikprocessor/tillverkare: ATI Radeon HD 2600XT
Egenskaper: ATI CrossFire-teknik, Avivo Technology, inbyggd HD-ljudstyrenhet

Videoutgång
Max antal bildskärmar som stöds: 2
HDCP-kompatibel: Ja
Max upplösning (extern): 3840 x 2400
Format för analog video: S-video, komponentvideo
TV-gränssnitt: HDTV-utgång
Digital videostandard: Digital Visual Interface (DVI), High-Definition Multimedia Interface (HDMI)
API-stöd: OpenGL 2.0, DirectX 10

låter enligt mig helt OK för ca 1800 kr.

mer än så kan jag nog inte betala just nu för ett graffekort

Medlem

Det där kortet är inge vidare heller, vill du ha fart i spelen ska du inte ta det kortet.


signatur

<3

Inaktiv

det måste alltså var ett 2900 kort , helst XT ?
om man nu inte tar ett 8800 GTS kort med 320 mb ?

Medlem

8800gts med 320mb är riktigt bra kan verkligen rekommendera det. Ang prolle quad core ftw!

Medlem

Ja, Gigabyte GA-P35-DS3 är ett mycket bra kort för öveklockning.

Om du inte vill ha ett kort i 8800 gts prisklass och vill gå ner ett snäpp så är nog X1950PRO att rekomendera. Det stöder inte dx10 men är bättre på dx9 än tex 8600, 2600.

http://www.tomshardware.se/grafikkort/interaktiv_jamforelse/i...

Inaktiv

tack så mycket för alla svar , kommer inom några dagar få mina datordelaroch som graffekort valde jag ett 8800 gts extreme 320 mb från xfx.

1
Skriv svar