Medlem
BBB 20/3

Är det det bästa bredbandet i nuläget via telejacket?

Inaktiv

jag skulle säga ja, om jag visste någon som kan få tag på det / har testat...

teoretiskt så är det iaf allt jag har letat efter.

Inaktiv

Telialinan (analoga linan) sista biten från stationen till ditt uttag, om det är vanliga jacket vi talar om, kan dock bromsa rejält.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Comhem erbjuder 24 mbit där man kan lägga till 60 kr per månad och tydligen få 8 mbit uppstörm. 24/8

Vet dock ingen som har det och tror inte att man får max upp ändå.

Inaktiv
Skrivet av dmon:

Comhem erbjuder 24 mbit där man kan lägga till 60 kr per månad och tydligen få 8 mbit uppstörm. 24/8

Vet dock ingen som har det och tror inte att man får max upp ändå.

Kan säga att jag har det och det fungerar klockrent. maxar 3MB/s ner och 1MB/s upp.
comhem kör ju dock inte från telejacket som trådskaparen frågar om.

Inaktiv

Jag hade 25/10 när jag körde 24/8 med Chello, som numera är uppköpt av ComHem. Nu kör jag ComHem hmmm tror jag kör mest 8/8 men har snabbare, så där rullar det. Signalen kommer iofs i koaxialen också, så någon gammal Telialina är inte involverad.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Hur presterar ComHem i dagsläget? Var ju lite sisådär för något/några år sidan. Funderar på att eventuellt byta från Telia, mest för att testa 8 upp.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

URK
Medlem

fast alla comhem kunder kan inte få 8 upp enbart dem som har haft chello tidigare deras gamla kunder kan max få 24/1.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av URK:

fast alla comhem kunder kan inte få 8 upp enbart dem som har haft chello tidigare deras gamla kunder kan max få 24/1.

Skriver jag in min adress, kan jag få 8 upp, aldrig haft Chello här.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

nj
Medlem
Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av URK:

fast alla comhem kunder kan inte få 8 upp enbart dem som har haft chello tidigare deras gamla kunder kan max få 24/1.

Skriver jag in min adress, kan jag få 8 upp, aldrig haft Chello här.

ComHem håller väl på att uppgradera sina övriga områden för att kunna erbjuda 8Mbit uppladdning med.
I början var det dock enbart de hus som tidigare varit anslutna till Chello som erbjöds den tjänsten efter att ComHem köpte Chello.

1
Skriv svar