x1950pro och FPS drops...

Inaktiv
x1950pro och FPS drops...

Hej!

Har precis skaffat mig ett X1950 PRO och tänkte att de skulle göra susen..men tyvärr...

När jag spelar Team Fortress 2 eller Battlefield 2 har jag FPS-drops heeeeeeeela tiden..

Jag har kollat systemkraven för spelen och jag borde kunna köra me högsta upplösning 1280x1024 med maxad grafik.. Jag har testat sänka både upplösning och grafik och de hjälper till en viss del men det dyker upp FPS-drops ändå...

Just nu har jag detta system:

Intel P4 3,2 GHz
1536MB DDRAM
ATI Radeon X1950 Pro (med Catalyst 7.9)

Jag kör just nu med en helt fräsch installation av Windows Vista Ultimate.

Är de någon som kan tipsa om vad man kan göra för att kanske fixa detta problem? Räcker det med att testa nya drivrutiner ...och isåfall vilka?

nj
Medlem

En ren gissning är att du har för lite minne så Windows tvingas swappa och du vid de tillfällena får FPS-drops.

Inaktiv

skulle det hjälpa att köra win xp tro?

Medlem

Förmodligen.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

jag har en skit dator i jämförelse och TF2 flyter 100% på min dator. (1024*768 tror jag) alla settings på medium typ.

amd 3000+
1Gb ram
geforce 5900 xt.

kör i XP.

Fick fps drops ofta i spel tidigare när jag hade 512mb ram.

För att gå lite off topic så måste jag bara säga att TF2 är så sjukt bra optimerat till och med min gamla dator kan köra det fullt ut om man bara ställer ner grafiken lite. Samtidigt som det kan se riktigt bra ut om man maxar allt med en bra dator. Så borde ju alla spel vara

Medlem

Jag har en p4 3ghz 1950x 2gb ram och Team Fortress 2 kör i princip allt på max utan problem, är vissa partier på vissa banor som ger fps drops. Win Xp

Det kan ju vara ditt operativ, eller rättare sagt drivisarna till operativet, mer minne hadde kanske inte heller skadat.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Har som wardancer fast 2.13ghz dualcore och har inga problem alls med tf2. Dock är jag ingen som sitter och måste ha mer än 30fps heller.


signatur

osv.

1
Skriv svar