24mbit bredband/tv uppkoppling

Medlem
24mbit bredband/tv uppkoppling

Jag funderar på att byta till bbb 24 mbit med tv abonnemang, Min fråga är då till er som vet eller har ett liknande abonnemang.
Hur stor är prestanda förlusten på bredbandet då man tittar på tv samtidigt?

Medlem

sjukt stor, iallafall med telia. Gick från 16 till 6 mbit. O de roliga är att de första jag frågade om när dom kom med erbjudandet var hur mkt det skulle påverka min bandbrädd. Deras svar var "mycket lite".


signatur

I'm the best around...

Inaktiv

Gick på det där skiten jag också. Hoppas innerligt att det går att avbeställa. Med 24mbit låser dom hela jävla bandbredden konstant till 16/1 från 24/2.5 vilket låter helt orimligt imo. Dessutom äts det upp ytterligare bandbredd när skiten är igång.

Har alltid gillat telia tidigare men efter att dom nu visat prov på hur lågt dom kan sjunka föll dom ett gäng pinnhål i mina ögon. Jag blev heller inte ordentligt informerad om vad det hela innebar. Dom sa att ner sjönk ca 5-6mbit beroende på vilken hastighet man har, och endast när lådan är igång. Var inte någe tal om någon konstant låsning, och inte ett ord om upp.

Inaktiv

HAHA! Jag hade verkligen inte blivit propert informerad för nu ringde dom upp och ville göra om inspelningen. Jag sa då att jag inte längre var intresserad och kände att jag inte hade blivit ordentligt informerad. Då fråga hon direkt -"Hastigheten, eller hur?"

Så nu slipper jag den skiten.

Medlem
Inaktiv

Hm, ja det visar sig väl hur mycket det ligger i det där så småningom.

Inaktiv

Med Telia:

Gick från flaxiga 24Mbit till stabila 18Mbit.
Har inte boxen igång när jag surfar/laddar ner (eller särskilt ofta överhuvudtaget faktiskt).
Känner inte av att det går långsammare men fick ~130kr lägre månadskostnad (bredband+Tv) jämfört med vad jag betalade innan för endast bredband (Telia 24Mbit).

Inaktiv

Glöm inte uppen. Den blir låst till 1mbit, det är möjligt att ha 2.5mbit.

1
Skriv svar