World of Warcraft: Wrath of the Lich King

Robot
World of Warcraft: Wrath of the Lich King

En ny landdel. En ny hjälteklass. En ny storsäljare. Det andra World of Warcraft-tillägget är här, FZ berättar hur bra världens största expansion är.

#blizzard, #world-of-warcraft-the-burning-crusade, #diablo-iii, #starcraft-ii-2, #age-of-conan-hyborian-adventures, #warhammer-online-age-of-reckoning


Medlem
FZ recenserar WoW: Lich King

Snålt betyg. Det här är en av de skönaste expansioner jag spelat. Väldigt många annorlunda och roliga quests.

Medlem

Inväntar öppen eldgivning..

Medlem

Skönt att se att inte FZ faller för hypen och ger wotlk skyhöga betyg som det inte förtjänar.

Medlem

oooh fz... Detta kommer sluta illa nu när ni inte givit det en 5a. Tröttnat på Wow för länge sedan, och detta kommer inte få mig att gå tillbaka till mitt andra "jobb".

Medlem

Håller med Mikaelh. Questerna var otroligt roliga, speciellt med nya phase-tekniken. Även instanserna i denna expansion var bra mycket roligare.

Jag skulle nog inte gå så långt att ge det en femma i betyg men en stark fyra får den iallalfall.

Medlem

Var jävligt kul att lvla, men sen tog det roliga slut. Som nydingad lvl 80 så springer man igenom alla heroics lätt som en plätt med sitt gamla t6 gear, tråkigt lätt är vad det är. Skall fixa min mechano-hog sen lägger jag nog av.

Inaktiv

Bra recension hittills, har bara smygläst lite. Skal läsa mer sedan, dock blev mitt konto avstängt igår för "no reason". Försöker reda ut det!

Men gillar detta:
"När The Burning Crusade inleddes storslaget med Steget Genom Portalen (samtidigt som samvetskvalet ekade i våra bakhuvuden att vi "inte var redo") känns Lich Kings entré inte riktigt lika storslagen. En möglig båt från en huvudstad nära dig är lämpligast som färdsätt och när skutan glider in vid Valiance Keep ser jag... is."

Burning Crusade = "You are not prepared", "the dark portal" och "stor strid"
Wrath of the Lich King = "is", "the land itself may rise up against you (is) :P" och.. möglig båt.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Skrivet av Mikaelh:

Snålt betyg. Det här är en av de skönaste expansioner jag spelat. Väldigt många annorlunda och roliga quests.

Så bara för att det heter WoW så måste det ha en 5:a trots att det är ett lika tråkigt spel efter en stund?


signatur
Medlem

betyget var lite väl snålt..

Medlem

Påväg utför för blizzard....Skärp er nu blizzard...skrota wow och sattsa på nått nytt.

Medlem

Riktigt snålt betyg, klart en fyra. Och att Blizz är på väg utför? detta e ju många gånger bättre än TBC.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Påväg utför för blizzard....Skärp er nu blizzard...skrota wow och sattsa på nått nytt.

Med över 11miljoner aktiva subscribers? Troligt.

Inaktiv

Riktigt bra recension, förmodligen den bästa jag läst på FZ.se på mycket länge, väl genomförd och betyget är väldigt befogat. Bra jobbat.


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Jag tycker den här expansionen var mycket mer välgjord än burning crusade. Mer varierande quests och fruktansvärt vackra zoner.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Påväg utför för blizzard....Skärp er nu blizzard...skrota wow och sattsa på nått nytt.

Hur tänker du nu?


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av Hannu87:

Påväg utför för blizzard....Skärp er nu blizzard...skrota wow och sattsa på nått nytt.

Hur tänker du nu?

Dom som oftast släpper bra spel, varför inte skrota skiten och göra nått roligt mmo.

Inaktiv
Medlem

Nu spelar jag inte detta spel längre och lär inte börja heller men jag måste tycka att det var en skön recension. I vanliga fall när det gäller Blizzard och WoW så höjs det till skyarna även om det kanske inte är riktigt så bra som många vill ha det till. Många av mina polare som lirar WoW hyllar det all oändlighet fastän dom inte har lirat något annat mmo så dom har inget att jämföra med, vilket jag tycker är lite skevt.

Nu ska jag sluta klaga och istället klämma ur mig lite positivt. Personligen tycker jag att 3/5 i betyg skall ses som helt ok och klart värt att köpa om man diggar WoW. Däremot är det nog inte tillräckligt bra för att få tillbaka spelare som mig själv som lagt ner för flera år sedan.

Medlem

Tycker betyget var väl lågt, men håller med om att det känns som att blizzard blivit lite väl lata ibland. Gillar inte heller denna typ av "diskussions" recension, det känns väldigt krystat. Bättre med grundlig recension och att låta andra recensenter göra tillägg som ni har ibland.
Hade kanske varit bra om ni nämnt hur långt ni spelat, levllade ni ända till 80? Fick nästan intrycket att ni inte spelat ända till level 80. Inget fel med det i så fall, men det kanske borde ha nämnts.

Skrivet av Hannu87:
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av Hannu87:

Påväg utför för blizzard....Skärp er nu blizzard...skrota wow och sattsa på nått nytt.

Hur tänker du nu?

Dom som oftast släpper bra spel, varför inte skrota skiten och göra nått roligt mmo.

Håller med hade varit bättre om de gjorde ett nytt strategi spel. Skapa en ny Warcraft serie där man arbetar sig upp i rankerna tills man till slut blir klanledare och kan bestämma var och när man ska utöka området och träna arméer.

Skrota WoW Blizzard annars säljer ni eran själar.


signatur
Medlem

Jag tycker faktiskt att denna expansionen är bra mycket bättre än vad TBC var, Det jag gillar mest är nog ändå allt man lär sig om Warcraft universumet, Ruskigt mycket lore i vissa quests, (och man får tom se en film efter att ha klarat av en viss quest chain ! ), Så jag tycker nog att en 3a som betyg är bra lågt, minst en 4a är mitt egna betyg.

Medlem

Wotlk > TBC - Phase tekniken, storyn ja. Allting som handlar om själva solospelandet är kanon. Dungeons etc är kanon fint med - felet idag är endgame content.

Det var för enkelt, istället för att vara overtune så är det ezmode.

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av Hannu87:

Påväg utför för blizzard....Skärp er nu blizzard...skrota wow och sattsa på nått nytt.

Hur tänker du nu?

Dom som oftast släpper bra spel, varför inte skrota skiten och göra nått roligt mmo.

WoW är tråkigt - det är väll ändå vad Du tycker?
Även om jag inte heller har något större intresse av spelet så behöver man väll inte köra med "antingen eller". World of Warcraft försäkrar väll snarare fortsatta produktioner från Blizzard och det lär inte heller ske någon direkt personalbrist inom branschen som hindrar dom från att producera dessa.

Nä, klart Blizzard ska jobba vidare med World Of Warcraft, men bara dom inte hänger upp sig helt och hållet på detta. Men det har dom väll inte heller gjort, eller hur? ^^


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Väldigt snålt betyg och en riktigt dålig recension tyvärr. Jag blev riktigt besviken, man har ju hängt på FZ i nåra år.

Gillade inte heller hur uppläget av recensionen var uppbyggd, kändes (precis som en anna skrev) väldigt krystat.

Tomt med innehåll?? Har ni överhuvudtaget lirat upp till 80. Det är ju tokmkt lore och questsen är mer interaktiva och involvernade än tidigare. Nej denna expansionen klår tbc tycker jag.

Det finns bara en sak att klaga på och det är svårighetsgraden. Det har blivit lite för lätt, men det vägs upp. En stark 4'a från mig.

Medlem

Håller med xhosa, Wotlk klår TBC, kan säga att questen i Dragonblight är ett av dom roligare stunderna jag har haft i datorspelens värld.

När man väl kommer till slutet på den questkedja jag tänker på och inser att alla ens handlingar har påverkat vad som hänt, så känner man sig som att man har påverkat handlingen i spelet, egentligen så har man inte påverkat ett skit men för den stunden, då var man fan någon.
Att se Horde och Alliance kämpa tillsammans mot Scourge gav en episk känsla, sen då man ser hur the forsaken kommer där med sina katapulter och använder en plåga som man själv varit delaktig i att ta fram så känner man sig lurad, man känner sig skyldig till ett brott man hade inte någon aning om skulle hända.

Vehicles är också ett stort plus i kanten, många roliga quests där man får glida runt i fordon och även Wintergrasp, den nya öppna PvP Zonen har lyckats med att återinföra world pvp, och såklart även Strand of the Ancients är kul som fan

Personligen skulle jag ge spelet 4/5, och även som xhosa säger så är det väldigt tunt med endgame just nu, väldigt lätt är det också.

Men fortfarande, väldigt bra expansion som har gett mycket mer till WoW, och förhoppningsvis så kommer Blizzard försöka med att ge dom som lirar hardcore något att bita i.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

"John: Det känns förstås lite surt när jag efter bara någon timme får kasta bort vapen jag kämpat i veckor att få tag på, men samtidigt är det en behövlig frisk fläkt för att liva upp vad som i World of Warcraft blivit vardag."

Ofattbart - för mig var det nästan tvärt om, jag hade svårt att kirra upgrades :[

Sen vill jag lägga till en annan sak, och det är att questandet och impacten det känns som att man har på spelet är helt sjuk till skillnad mot tidigare.

Samtidigt som det gnälls på känslan när man kommer till en mossig och isig ö - HALLÅ! Hur mycket warcraft lore har ni med er? Dragonblight?! Heal dragonblight sväller ju över av lore och annat.

icecrown - HÄR FÅR MAN JU PRECIS ALLTING SERVERAT vad det gäller DK;s, man kan ju sitta i timmar och bara läsa text om man vill. Hur kan ni ha missat det?

Jaja, vem försöker jag argumentera mot. Mig kvittar det vilket betyg ni sätter, men försök spela mera helt enkelt innan ni går in på saker som faktiskt är lite fel.

Medlem

Tänker inte ge mig in i diskutionen om det är värt en femma eller etta, men är väldigt uppenbart att ni som recenserat inte spelat väldigt långt. Får känslan av att ni skrev den vid level 75 ungefär.

Levla klart, och tänkt igenom recensionen en gång till. Dåligt.

EDIT: Att Warhammer online fick 4/5 och det här 3/5 är ju mer eller mindre skrattretande. Som sagt, spela igenom hela expansionen innan ni försöker er på recensioner av det här slaget.

Medlem

Haha var ju inte direkt oväntat att folk skulle komma hit och försvara sitt älsklings spel. Jag menar hur bra kan spelet egentligen vara om det kommer en miljon "försvars inlägg" så fort spelet får sämre betyg än bästa möjliga?

Medlem
Skrivet av Cane:

Haha var ju inte direkt oväntat att folk skulle komma hit och försvara sitt älsklings spel. Jag menar hur bra kan spelet egentligen vara om det kommer en miljon "försvars inlägg" så fort spelet får sämre betyg än bästa möjliga?

Det handlar inte om att försvara wow utan det handlar om att wotlk inte skall ha en trea i betyg. Det är inget rättvist betyg i min mening. Det känns som om de dissar det bara för att det är lite coolt att dissa wow......man är lite fräck liksom. Folk är även rädda för att vara mainstream, wow kan tolkas som mainstream. Man skall ju vara unik vettu.....

Skriv svar